کد خبر : 1617972 | 26 خرداد 1398 ساعت 11:20 | 1.8K بازدید | 0 دیدگاه

پایان بازی دفاعی!

یک اتفاق خوب برای تیم ملی و کارلوس کی روش

کارلوس کی روش در شروع کار با کلمبیا به یک پیروزی شیرین و دلچسب دست پیدا کرد. پیروزی دو بر صفر در برابر آرژانتینی که در جام جهانی 2014 تیم کارلوس کی روش را در ثانیه های پایانی بازی با گل مسی شکست داده بود.

یک اتفاق خوب برای تیم ملی و کارلوس کی روش

به گزارش "ورزش سه"، در بازی ایران – آرژانتین تیم کارلوس کی روش با ارایه یک بازی فشرده و بسته در منطقه یک سوم دفاعی به خوبی روزنه های نفوذ را به روی بازیکنان حریف بست و بارها و بارها در ضد حمله دروازه آرژانتین را با تهدید مواجه کرد و حتی به دلیل خطای صورت گرفته روی اشکان دژاگه می توانست صاحب ضربه پنالتی شود که داور ناعادلانه از کنار این خطا گذشت تا ضربه مسی در ثانیه های پایانی حسرت کسب یک امتیاز از این بازی بزرگ را روی دل کی روش و طرفداران تیم ملی بگذارد.

 

تیم ملی فوتبال ایران در 8 سال اخیر زیر نظر کارلوس کی روش همیشه این گونه بازی کرد. دفاع و ضد حمله. سبکی که البته منتقدینی هم داشت. به خصوص که الان مارک ویلموتس با تیم ملی فوتبال ایران ثابت کرد، می تواند در برابر تیم های خوب و قوی ارایه گر بازی تهاجمی هم بود. حال این سوال پیش می آید آیا کارلوس کی روش در تیم ملی کلمبیا هم دستور دفاع و ضد حمله را می دهد؟ یا او سبک مربیگری خود را در این تیم تغییر داده است؟

 

آمار و ارقامی که در بازی آرژانتین – کلمبیا به ثبت رسیده است نشان می دهد کارلوس کی روش در کلمبیا دست از بازی دفاعی شسته است و سبک بازی را تغییر داده است که این بی شک بیانگر توان کلمبیا در ارایه بازی تهاجمی است. تیم کارلوس کی روش در بازی با آرژانتین در 46 درصد از زمان بازی صاحب توپ و میدان بود. برتری آرژانتین تنها در 4 درصد از زمان بازی بیشتر بود. از سویی کلمبیایی ها در این بازی 404 پاس بین هم رد و بدل کردند. این آمار قابل قبولی است. هر چند که تعداد پاس آرژانتینی ها بیشتر بود که این به خاطر غنای تاکتیکی آنها طبیعی است. 473 پاس. اما کلمبیایی ها در بازی فیزیکی خشن تر از آرژانتینی ها بودند به این خاطر که 17 خطا از این تیم به ثبت رسید اما آرژانتینی ها 4 بار کمتر خطا کردند.

 

رنه‌ هیگوئیتا دروازه بان افسانه ای کلمبیا به قهرمانی تیم کارلوس کی روش در کوپه آمریکا خیلی امیدوار است به طوریکه گفته اگر تیم کارلوس کی روش قهرمان نشود بعد از 4 دهه موهایم را کوتاه می کنم. مسی هم پیش از بازی پیش بینی کرده بود که بازی سختی را پیش رو دارند و گفته بود تیم کلمبیا با تغییر مربی تبدیل به تیم بهتری شده است. کلمبیا با شکست آرژانتین گام نخست را محکم برداشت و نمی توان کتمان کرد این پیروزی روحیه شاگردان کارلوس کی روش را برای موفقیت در ادامه بازی ها بالاتر برده است. ضمن اینکه روحیه جنگندگی تیم کارلوس کی روش که در بازی با آرژانتین مشهود بود می تواند در بازی های بزرگ یاری گر کلمبیا باشد.

 

حالا می توان گفت ایران و کارلوس کی روش هر دو تهاجمی شده اند. ایران با آمدن مارک ویلموتس تبدیل به یک تیم تهاجمی شده است و کارلوس کی روش هم با رفتن از تیم ملی فوتبال ایران دست از بازی دفاعی شسته است. این یک اتفاق خوب برای هر دو بود.

 

نتیجه بازی کلمبیا و آرژانتین

دیدگاه‌ها