کد خبر : 1616999 | 21 خرداد 1398 ساعت 14:03 | 957 بازدید | 0 دیدگاه

سلطانی‌فر: حوزه ورزش بعد از 50 سال قانون‌دار می‌شود

وزیر ورزش‌وجوانان می‌گوید که از سال 1350 تاکنون، قانون جدیدی برای حوزه ورزش تصویب نشده است.

سلطانی‌فر: حوزه ورزش بعد از 50 سال قانون‌دار می‌شود
به گزارش ورزش سه و به نقل از تسنیم، مسعود سلطانی‌فر در گفت‌وگو با «خانه ملت» با اشاره به بررسی لایحه اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان در صحن مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم با همراهی نمایندگان مجلس و تصویب قانون تشکیل وزارت ورزش و جوانان، حوزه ورزش بعد از حدود 50 سال دارای قانون شود زیرا قانون تربیت بدنی مربوط به سال 1350 است که حدود 48 سال بدون تغییر باقی مانده بود.
 

وی افزود: از سال 1389 که وزارت ورزش و جوانان تشکیل شد، بدون قانون مانده بود. البته لایحه مربوطه 2 سال پیش به مجلس ارسال شده بود اما در کمیسیون‌های مختلف مجلس در حال بررسی بود.

 

وزیر ورزش و جوانان درباره عدم حضور خود در جلسه بررسی کلیات این لایحه گفت: آیین‌نامه داخلی مجلس تکلیفی در این باره ندارد و می‌گوید وزیر و معاونان او می‌توانند در جلسه علنی صحن مجلس حضور داشته باشند، به همین دلیل معاونین مربوطه حضور داشتند.

 

سلطانی‌فر همچنین درباره این نکته که بحث انتزاع جوانان از وزارت ورزش و جوانان مطرح است و لایحه وظایف وزارت ورزش و جوانان چقدر می‌تواند عمر داشته باشد، توضیح داد: این قانون که تصویب شود، ممکن است یک ماه بعد از آن بحث جدا شدن جوانان و تشکیل سازمان ملی جوانان به تصویب برسد، در هر صورت ما موظف به اجرای قانون هستیم.

 

وی تاکید کرد: قانون به گونه‌ای تنظیم شده که به محض آنکه انتزاع یا هر اتفاق دیگری رخ دهد، تمام قسمت‌های مربوط به جوانان به راحتی قابل جداسازی است.

 

 

دیدگاه‌ها