کد خبر : 1621280 | 11 تیر 1398 ساعت 19:08 | 1.7K بازدید | 0 دیدگاه

سایپا بر شکایت خود از دشتی مصر است

علی دشتی مهاجم فصل گذشته تیم فوتبال سایپا با شکایت باشگاه روبرو شده و شاید این بازیکن با توجه به بندهای قانونی مجبور به ترک استقلال شود.

سایپا بر شکایت خود از دشتی مصر است 

به گزارش "ورزش سه"، علی دشتی پس از اخراج علی دایی از تیم فوتبال سایپا از حضور در تمرینات این تیم سرباز زد و اعلام کرد اگر دایی نباشد او هم ترجیح می دهد در تیمی دیگر به فوتبال خود ادامه دهد. 


پس از این اظهارنظر علی دشتی، ابراهیم صادقی که در بازی های پایانی فصل جایگزین دایی شده بود، اصراری برای اضافه شدن این بازیکن نداشت و در ادامه هم دشتی با استناد به این موضوع که با باشگاه سایپا به صورت یکطرفه فسخ قرارداد کرده، یکی از خریدهای استقلال برای تقویت بخش هجومی تیم در شرایطی لقب گرفت که هنوز یک فصل دیگر با نارنجی پوشان قرارداد دارد.

 

فریبرز محمودزاده رئیس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ فوتبال ایران در رابطه با شرایط علی دشتی در گفتگویی با باشگاه خبرنگاران جوان عنوان کرده :«  باشگاه سایپا به دلیل اینکه مدعی است یک فصل دیگر با علی دشتی قرارداد دارد، از این بازیکن به کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال شکایت کرده که رونوشتی از این شکایت هم در اختیار ما قرار گرفته است. البته دشتی هم برگه فسخ یک طرفه قرارداد خود را به کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ ارائه کرده است.»


محمودزاده در ادامه با اشاره به شرایطی که بازیکنان حق فسخ یکطرفه قرارداد با باشگاه های خود را دارند، می گوید:« زمانیکه فصل به اتمام می‌رسد هر بازیکنی می‌تواند با مسئولیت خودش در ۲ صورت اقدام به فسخ یک طرفه قرارداد کند تا اگر در ادامه باشگاهی از او در کمیته تعیین وضعیت شکایت کرد و این بازیکن هم محکوم شد، منجر به محرومیت بازیکن شود.»

 


او با بیان شرط اول و دوم برای فسخ یکطرفه قرارداد تاکید کرده:« در صورت اول بازیکن طبق ماده ۱۵ آئین نامه نقل و انتقالات می‌تواند به دلیل عمل نکردن باشگاه به تعهدات مالی اش اقدام به فسخ قرارداد کند که به این حالت، فسخ یک طرفه با دلیل موجه می‌گویند، اما اینکه بازیکن چه میزان از دستمزد خود را دریافت کرده به کمیته نقل و انتقالات ارتباطی ندارد و این موضوع باید در کمیته تعیین وضعیت مطرح شود. علی دشتی با استناد به این ماده قرارداد خود را با سایپا به صورت یک طرفه فسخ کرد. حالت دوم طبق ماده ۱۶ آئین نامه نقل و انتقالات است که بازیکن با دلیل موجه ورزشی و از آنجاییکه در کمتر از ۱۰ درصد بازی‌های فصل تیمش به میدان رفته اقدام به فسخ قرارداد می‌کند. در این حالت بازیکنی که در کمتر از ۱۰ درصد بازی‌های تیمش بازی کرده باید ۱۵ روز پس از برگزاری آخرین بازی آن تیم در طول فصل برای فسخ قرارداد اقدام کند. مانند کاری که محمد مسلمی پور، برای فسخ قرارداد خود با سپاهان انجام داد.»

 

با این وصف علی دشتی با توجه به اینکه قطعا ماده دوم شامل حال او نمی شود، تنها می توانسته به دلیل عدم پرداخت مطالباتش با باشگاه سایپا فسخ یکطرفه کند؛ موضوعی که سایپایی ها آن را قبول ندارند و با شکایت از او، خواهان بازگشتش شده اند.

 

در فصل نقل و انتقالات پرونده های این چنینی معمولا وجود دارند و علی دشتی و دو باشگاه استقلال و سایپا برای مشخص شدن تکلیفشان باید منتظر رای کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال بمانند.

دیدگاه‌ها