کد خبر : 1590456 | 21 بهمن 1397 ساعت 10:56 | 32.2K بازدید | 0 دیدگاه

چهارمین پاس گل سامان در لیگ یک فرانسه

پلیسیر: به خاطر قدوس ریسک بزرگی کردم

بعد از نزدیک به یک ماه و نیم دوری از ترکیب آمیان بازگشت خود به تیم را با پاس گل سه امتیازی جشن گرفت تا دوباره نامش بر سر زبان ها بیافتد.

پلیسیر: به خاطر قدوس ریسک بزرگی کردم

به گزارش "ورزش سه"، حضور در اردوی تیم ملی ایران و همراهی در جام ملت های آسیا باعث شد تا سامان قدوس دو بازی در کوپافرانسه و 5 بازی در لیگ یک این کشور را از دست بدهد. غیبتی دردسرساز برای آمیان و مربی تحت فشار آنها تا بازگشت سامان همچون خرید زمستانی جدید برای این تیم بحران زده و طرفدارانش قلمداد شود.


کریستوف پلیسیر در فینال انتهای جدولی ها خوب می دانست برای عبور از سد کان نیاز به تقویت توان هجومی خود را دارد از همین رو برای اولین بار از سیستمی جدید بهره برد. در این سیستم سرمربی آمیان از دو خرید جدید زمستانی خود در پیکان خط حمله بهره برد و دو بازیکن تازه بازگشته به اردوی تیم را به عنوان بال های چپ و راست تهاجمی به میدان فرستاد تا با چهار مهاجم بازی کند.


سامان قدوس که برای اولین بار به عنوان بال چپ به میدان رفته بود نمایش دیدنی و تاثیرگذار خود را با ارسالی دیدنی و منجر به گل کامل کرد تا رسانه های فرانسه از ستاره ایرانی به عنوان فرشته خوشبختی آمیان نام ببرند. سامان روی یک ضربه کرنر با همکاری هم تیمی خود دوباره توپ را در اختیار گرفت و با ارسالی دیدنی و کم نقص توانست زمینه ساز برد 1-0 فینال انتهای جدولی ها مقابل کان شود.


این چهارمین پاس گل سامان قدوس در این فصل از رقابت های لیگ یک فرانسه بود، موفقیتی که دوباره نام او را در جدول بهترین پاسورها ارتقا داد. پلیسیر سرمربی آمیان در کنفرانس مطبوعاتی بعد از بازی با خوشحالی از اقدام ریسکی خود پرده برداشت و گفت:« برای برنده شدن همواره باید ریسک کرد. من وقتی دیدم سامان برگشته و مندوزا هم آسیب دیدگی را پشت سرگذاشته است تصمیم به استفاده هم زمان از چهار مهاجم در ترکیب اصلی با چیدمانی جدید گرفتم و خوشحالم این ریسک خطرناکم جواب داد».


با این سه امتیاز آمیان توانست تا جایگاه شانزدهمی خود در جدول را دوباره به دست بیاورد به این امید که بتواند در بازی های پیش رو نمایش بهتر و امتیازات بیشتری به حساب خود اضافه کند. سایت اکیپ فرانسه در تحلیل های بعد از بازی با اختصاص میانگین نمره بالا به ستاره ایرانی نمایش خوب سامان را یکی از دلایل اصلی برد آمیان توصیف کرد.

دیدگاه‌ها