کد خبر : 1624262 | 25 تیر 1398 ساعت 12:59 | 6.7K بازدید | 0 دیدگاه

کلید خوردن فاز جدید استراتژی فوتبالی ژاپن

حمله ژاپن به رأس لالیگا با تاکه و آبه

انتقال هیروکی آبه، ستاره جوان ژاپنی به بارسلونا و پیش از آن انتقال تاکه فوسا کوبوی ژاپنی به رئال مادرید موضوع حضور آسیایی‌ها در لالیگا را داغ کرده است.

حمله ژاپن به رأس لالیگا با تاکه و آبه

به گزارش "ورزش سه"، با انتقال دو ستاره جوان ژاپنی به دو غول بزرگ فوتبال اسپانیا، بارسلونا و رئال مادرید که در چند هفته اخیر انجام شده به نظر می‌رسد اتفاقی جدید در حال رخ دادن است. از یک سو لالیگا توجه خود به فوتبال آسیا، به خصوص به فوتبال شرق آسیا را افزایش داده و از سوی دیگر، کشورهای شرق قاره کهن و به خصوص ژاپنی‌ها استراتژی خود را برای استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت لیگ بزرگی مثل لالیگا برای پرورش هر چه بهتر ستاره‌های جوان‌شان تغییر داده‌اند.

 

در تازه‌ترین خبر از این روند تازه، هیروکی آبه، ستاره جوان و 20ساله کاشیما انتلرز به بارسلونا پیوست  از فصل آینده شاهد به میدان رفتن او در نوکمپ خواهیم بود.

 

1419858

 

آبه ملی‌پوش جوانی است که البته بی‌تجربه به حساب نمی‌آید. آبه فصل گذشته با پیراهن کاشیما قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شده و اتفاقاً در جریان صعود تیم ژاپنی به فینال و قهرمانی در رقابتها با غلبه بر پرسپولیس، هیروکی آبه نقش مهمی داشته است.

 

آبه سال گذشته میلادی که اولین فصل حضورش در کاشیما را سپری می‌کرد موفق شد عنوان بهترین بازیکن جوان جی‌لیگ را به خود اختصاص دهد و به نظر می‌رسد از همان زمان بوده که مورد توجه استعدادیاب‌های بارسلونا قرار گرفته است.

 

1419861

 

اما دیگر ستاره ژاپنی که در هفته‌های اخیر پیوستنش به رئال مادرید خبرساز شد تاکه فوسا کوبو است. بازیکن 18ساله‌ای که حتی از آبه جوان‌تر است و از قضا پرورش یافته آکادمی لاماسیا، آکادمی مشهور باشگاه بارسلونا به حساب می‌آید.

 

تاکه هم بعد از فارغ التحصیلی از لاماسیا فوتبالش را در لیگ ژاپن آغاز کرد و به اف‌سی توکیو پیوست. این پدیده جوان ژاپنی هم مثل هیروکی آبه امسال در رقابتهای کوپا آمه‌ریکا با پیراهن تیم ملی ژاپن به میدان رفت و مثل او خوش درخشید.

 

1419859

 

تاکه از همان زمان که در لاماسیا پرورش می‌یافت به شدت مورد توجه مربیان این آکادمی و استعدادیاب‌های بارسا بود که از او به عنوان ستاره آسیایی بزرگ بعدی یا سون هیونگ مین بعدی یاد می‌کردند.

 

وقتی تاکه به اف سی توکیو ملحق شده و در جی لیگ خوش درخشید همه انتظار داشتند شاهد بازگشت او به بارسا باشند ولی غول کاتالان در کمال شگفتی در مذاکره با او معطل کرد تا رقیب بزرگش رئال از این فرصت نهایت استفاده را برده و پدیده ژاپنی را سفیدپوش کند.

 

حضور این دو فوتبالیست جوان ژاپنی در لالیگا، آن هم در دو قله بزرگ این لیگ، رئال و بارسا، نشان می‌دهد فوتبال ژاپن در حال تجربه فازی جدید است و استراتژی جدید فوتبال این کشور وارد مرحله اجرایی شده است. حمایت همه جانبه از نوجوانان بااستعداد و حتی فرستادن آنها به آکادمی‌های بزرگ اروپایی حالا به مرحله‌ای رسیده که ژاپن از فصل آینده دو نماینده در بزرگترین باشگاه‌های اسپانیایی خواهد داشت.

 

دیدگاه‌ها