کد خبر : 1610597 | 20 اردیبهشت 1398 ساعت 17:35 | 112.8K بازدید | 0 دیدگاه

دومین بازی سخت، این بار در جنوب

چرا پیروزی در آبادان برای مجیدی حیاتی است؟

استقلال فردا در هفته بیست و نهم لیگ برتر به مصاف تیمی می‌رود که تاکنون مقابل هیچ یک از تیم‌های بالای جدول در آبادان شکست نخورده است.

چرا پیروزی در آبادان برای مجیدی حیاتی است؟

 

گزارش "ورزش سه"، استقلال فصل پیش در بهترین فرم ممکن دو بازی برابر صنعت نفت برگزار کرد که در یکی آبی‌ها در هفته شانزدهم موفق شدند با ۴ گل حریف آبادانی خود را شکست دهند و یک بار هم در نیمه نهایی جام حذفی که آبی‌ها در همان دقایق ابتدایی دو گل وارد دروازه شاگردان فراز کمالوند کردند و با دریافت یک گل توانستند به فینال جام حذفی راه پیدا کنند.


حالا استقلالی ها برای اینکه بتوانند از توقف احتمالی سپاهان برابر پدیده استفاده کنند و به رتبه دوم جدول رده بندی تکیه بزنند نیاز مبرم به کسب سه امتیاز بازی با صنعت نفت دارند، تیمی که همان‌طور که اشاره شد در آبادان برای تمام تیم های لیگ برتری دردسر درست کرده است و چهار تیم پرسپولیس، تراکتورسازی، سپاهان و پدیده در شکست دادن این تیم در این شهر ناکام بوده‌اند.
صنعت نفت تیمی است که تماشاگران پرشوری دارد و معمولا هیچ تیمی در این شهر هواداری روی سکوهای استادیوم تختی نمی بیند و به همین دلیل شکست دادن صنعت نفت برای هر تیمی سخت خواهد بود و اگر استقلال موفق شود این کار را انجام بدهد قدم بسیار بزرگی در راه رسیدن به رتبه دوم جدول رده بندی و التبه زنده نگه داشتن شانس قهرمانی خود برداشته است.

 

استقلال در صورت پیروزی برابر صنعت نفت آبادان شانس زیادی دارد تا در فاصله یک هفته مانده به پایان بازی ها به رتبه دوم جدول رده‌بندی برسد اما چرا رسیدن به این رتبه برای فرهاد مجیدی به اندازه قهرمانی اهمیت دارد؟ همین چند هفته پیش بود که در بازی استقلال برابر سپاهان امیر قلعه‌نویی برخورد سردی با فرهاد مجیدی روی نیمکت داشت و همین مسئله باعث شد سرمربی فعلی آبی‌ها در پست اینستاگرامی از خجالت سرمربی سابق خود در بیاید و اعلام کند که یک عده در باشگاه کار می کنند تا استقلال بدون این مربی به قهرمانی نرسد. حالا که فرهاد مجیدی به صورت موقت سرمربیگری استقلال را قبول کرده است بهتر از هر کسی می داند که اگر بخواهد شروع راهش در مربیگری پرفروغ آغاز شود باید کاری کند که حتی اگر تیمش قهرمان نشود، حداقل در رتبه دوم جدول رده بندی قرار بگیرد، یعنی بالاتر از سپاهانی که امیر قلعه‌نویی هدایت آن را بر عهده دارد.

 

1404950

 

 

از طرف دیگر امیر قلعه‌نویی در طول سالهای گذشته که از استقلال دور بوده همیشه جدی ترین آلترناتیو نیمکت آبی ها محسوب می‌شده است و اگر مجیدی بخواهد به عنوان مربی به کارش در این باشگاه ادامه دهد باید امیدوار باشد که مدیران استقلال انتخابی به جز امیر قلعه نویی برای سرمربی فصل آینده تیم شان داشته باشد. اگر استقلال در پایان فصل بالاتر از سپاهان قرار بگیرد بدون شک بازگشت ژنرال به لیگ به چالشی جدی کشیده خواهد شد.

 

شاید کسی از مجیدی در شروع کار مربیگری خود انتظاری برای شکست دادن تیم‌های قدرتمند لیگ نداشته باشد اما حداقل می‌تواند با پیروزی تیمش برابر صنعت نفت آبادان و سپیدرود فصل را به شکل خوب تمام کند و صد در صد امتیاز بازی هایی که در لیگ برتر به عنوان سرمربی استقلال کار کرده را کسب کند.
بی‌تردید مربی جوان استقلال که برای رسیدن به نیمکت تیم محبوبش چند سال صبر کرده و البته دوره‌های مختلف مربیگری را پشت سر گذاشته است می‌تواند با رساندن تیمش به رتبه دوم جدول در پایان فصل نشان بدهد که می‌تواند در آینده در نقش یک سرمربی واقعی قرار بگیرد اگرچه امروز نگاه اغلب طرفداران استقلال به انتخاب یک سرمربی خارجی کارنامه دار است.

دیدگاه‌ها