کد خبر : 1612843 | 30 اردیبهشت 1398 ساعت 19:03 | 773 بازدید | 0 دیدگاه

بهاروند فینال حذفی را به کرمانشاه می‌برد؟

تنها دو بازی دیگر تا مشخص شدن قهرمان جام حذفی و دیگر نماینده ایران در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا باقی مانده اما هنوز تکلیف زمین و محل برگزاری مسابقه مشخص نیست.

بهاروند فینال حذفی را به کرمانشاه می‌برد؟

به گزارش"ورزش سه" فینال جام حذفی چند سالی به دلیل نامی که داشت و جام " یادواره آزادسازی خرمشهر" نامگذاری شده بود در این شهر برگزار شد؛ اما برخی اتفاقات و کمبودهایی که در فینال سال گذشته جام حذفی به وجود آمد باعث شده تا امسال مسئولان برگزار کننده بازی به فکر برگزاری آن در یک زمین دیگر باشند.


در ابتدا زمزمه هایی درباره برگزاری این بازی در شهر مشهد و ورزشگاه "امام رضا (ع) شنیده شد اما برخی دلایل باعث شد تا بازی در این زمین منتفی شود.

داماشی ها معتقد هستند چون پدیده در قهرمان نشدن داماش نفع دارد جو ورزشگاه مشهد کاملا می تواند علیه آن ها باشد. درواقع هر کدام از تیم های پرسپولیس و سپاهان که قهرمان جام حذفی شوند به معنای حضور پدیده در لیگ قهرمانان آسیا است؛ اما اگر داماش ببرد آن وقت داماش سهمیه می گیرد و پدیده به عنوان تیم چهارم لیگ نمی تواند راهی مسابقات شود.


با این وجود مروری بر گزینه های مناسب نشان می دهد انگار تنها یک ورزشگاه هست که بتواند این بازی را در شرایط عادلانه میزبانی کند هرچند در اینجا نیز مشکل گرمای هوا وجود دارد. فولاد آره نا در کنار ورزشگاه آزادی، نقش جهان و امام رضا(ع) بهترین ورزشگاه های حال حاضر ایران هستند. آزادی و نقش جهان به دلیل حضور پرسپولیس یا سپاهان امکان برگزاری بازی را ندارد اما با توجه به اعتراض منطقی داماشی ها برگزاری بازی در ساعات خنک شب در فولاد آره نا منطقی ترین راه خواهد بود.


راه سوم
اما در حالی که همه به دنبال راهی برای بازی در یکی از دو ورزشگاه امام رضا و فولاد آره نا بودند خبر می رسد رئیس سازمان لیگ می خواهد فینال جام حذفی را به شهری دیگر ببرد. براساس خبرهای منتشر شده از فدراسیون، حیدربهاروند رئیس سازمان لیگ برتر گزینه بازی در ورزشگاه 15 خرداد شهر کرمانشاه را مطرح کرده است. 

ورزشگاه پانزده خرداد در سال 82 کار ساختش آغاز و در سال 93 بعد از یازده سال به پایان رسید.  زمین این ورزشگاه چمن طبیعی است و مثل دیگر ورزشگاه های فوتبال ایران ، دارای پیست تارتان و شرایط اجرای دوومیدانی هم هست. این ورزشگاه پانزده هزار نفر ظرفیت دارد و تمام ورزشگاه صندلی گذاری شده است. اسکوربورد ، وی آی پی و مسایلی از این دست نیز برای این ورزشگاه تقریبا تازه تاسیس وجود دارد.  بازی افتتاحیه این ورزشگاه در سال 93 و بین دو تیم ستارگان سال 98 و پیشکسوتان کرمانشاه برگزار شد. نکته جالب اینکه این ورزشگاه قرار بود محل برگزاری بازی سوپرجام فصل گذشته فوتبال ایران باشد که با توجه به عدم برگزاری، عملا امکان برگزاری سوپرجام در این ورزشگاه به وجود نیامد.

 

1407398


اما نکته ای که درباره ورزشگاه پانزده خرداد وجود دارد این است که علاوه بر بازی افتتاحیه میان تیم ستارگان 98 و پیشکسوتان کرمانشاه هنوز بازی مهمی در این استادیوم برگزار نشده است. ضمن اینکه اخباری که از این ورزشگاه در دسترس است حکایت از این موضوع دارد که زمین چمن ورزشگاه شرایط برگزاری فینال جام حذفی را ندارد.


با توجه به اینکه فینال دو جام حذفی قبلی در خرمشهر با انتقادات و حواشی همراه بود امسال تصمیم جدی براین است که فینال در مکانی دیگر برگزار شود و الان فولاد آره نا و پانزده خرداد کرمانشاه گزینه های اصلی هستند.

دیدگاه‌ها