کد خبر : 1531109 | 26 خرداد 1397 ساعت 22:34 | 19.8K بازدید | 0 دیدگاه

کمک ویدئویی و پنالتی هم گره‌گشای پرو نبود؛

پرو ۰- دانمارک ۱؛ به لطف شانس و اشمایکل

قرمزپوشان دانمارک در دیداری دشوار موفق به پیروزی برابر پرو شدند تا همانند فرانسه سه امتیازی شوند.

پرو ۰- دانمارک ۱؛ به لطف شانس و اشمایکل

به گزارش "ورزش سه"، ساعاتی قبل ملی پوشان فوتبال فرانسه موفق شدند به پیروزی ۲ بر یک مقابل استرالیا دست پیدا کنند و در شروع کارشان سه امتیاز ارزشمند بگیرند ولی علاوه بر خروس‌ها، تیم‌های پرو و دانمارک هم که از مدعیان جدی صعود از گروه C محسوب می‌شوند، نخستین بازی جام جهانی خود را برابر هم برگزار کردند و در مسابقه‌ای جذاب و نزدیک که پرو یک پنالتی از دست داد، دانمارک با تک گل پولسن موفق شد به پیروزی یک بر صفر دست پیدا کند.


جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه؛ گروه C
شنبه: ۹۷/۰۳/۲۶ ؛ ساعت ۲۰:۳۰
استادیوم: موردوویا آرنا سارانسک/ تماشاگر: ۴۰۵۰۲
داور: باکاری گاساما(گامبیا)؛ کمک‌ها: ژان کلود بیروموشاهو (بروندی)، عبدالهاک اچیالی(الجزیره) و مهدی عبید چارف(الجزیره)/ کمک داور ویدئویی: فلیکس زوایر(آلمان).


تیم ملی پرو
پدرو گایسه، آلبرتو رودریگس، کریستین راموس، لوئیس آدیونکولا، میگل ترائوکو، رناتو تاپیا(۸۷- پدرو آکوئینو)، یوشیمار یوتون، آندره کاریو، ادریسون فلورس(۶۲- پائولو گوئررو)، کریستین کوئوا و جفرسون فارفان(۸۵- رائول رودریگز).
سرمربی: ریکاردو گارکا

 


تیم ملی دانمارک
کاسپر اشمایکل، سیمون کیائر، آندریاس کریستنسن(۸۱- ماتیاس یورگنسن)، هندریک دالسگارد، ینس استریگر لارسن، ویلیام کویست(۳۵- لاس شونه)، توماس دلینی، کریستین اریکسن، یوسف یوراری پولسن، پیونه سیستو(۶۷- مارتین بریث‌ویت) و نیکولای یورگنسن.
سرمربی: اگی هاریدی

 


اخطار
رناتو تاپیا(۳۸) از پرو
توماس دلینی(۸۶) و یوراری پولسن(۳+۹۰) از دانمارک

 


شرح گل
پرو ۰ - دانمارک ۱ (دقیقه ۵۹: یوسف یوراری پولسن): دانمارک ضد حمله سریعی ترتیب داد و اریکسن در میانه زمین صاحب توپ شد که پاس در عمق خوب او را پولسن با شوت پای چپ فنی از کنار دستان گایسه عبور داد تا گل اول بازی برای دانمارک ثبت شود.

 

1310643

 


لحظات حساس
دقیقه ۸: شوت پشت محوطه کاریو در راه دروازه دانمارک توسط اشمایکل مهار شد.
دقیقه ۱۲: فلورس قصد باز کردن دروازه دانمارک را از فاصله ۳۰ متری داشت که توپ او به شکل خطرناکی به بیرون رفت.
دقیقه ۱۳: کاریو بعد از حرکت در عرض شوت زمینی محکمی زد که ضربه او را اشمایکل درازکش برگشت داد.
دقیقه ۱۹: ارسال خطرناک اریکسن از روی کرنر را گایسه بالاتر از مهاجمان دانمارک دفع کرد.
دقیقه ۲۷: در حالی که گایسه کمی از دروازه بیرون آمده بود، توماس دلینی با شوت از راه دور برای گلزنی اقدام کرد که ضربه او با فاصله کمی از روی تیرک افقی دروازه پرو به بیرون رفت.
دقیقه ۲۹: پاس در عمق کاریو و شوت فارفان از داخل محوطه جریمه نزدیک بود تبدیل به گل شود که تکل عالی کیائر فقط یک کرنر نصیب پرو کرد.
دقیقه ۳۹: ضربه آزاد اریکسن به دیوار دفاعی بازیکنان پرو برخورد کرد ولی در برگشت موقعیت خوبی برای شونه فراهم شد که شوت پُر قدرت روی پای او را گایسه در دو مرحله جمع کرد.
دقیقه ۴۱: دلینی با شوت روی پای چپ شانس خود را برای گلزنی امتحان کرد که توپ راه اوت را در پیش گرفت و تلاش پولسن برای گل زدن در تیرک دوم هم بی‌ثمر بود.
دقیقه ۴۴: سر توپ تماشایی کوئوا در محوطه جریمه و خطایی که پولسن روی او مرتکب شد، از چشم داور گامبیایی برای اعلام پنالتی دور ماند ولی ۳۰ ثانیه پس از به جریان افتادن مسابقه، کمک داور ویدئویی خطای پنالتی را اعلام کرد.
دقیقه ۱+۴۵: کوئوا که پنالتی را از دانمارک گرفته بود، نتوانست از آن استفاده کند و در حالی که اشمایکل به سمت چپ دروازه رفت، توپ را با اختلاف از بالای دروازه به بیرون زد تا بهترین فرصت گلزنی پرو هدر برود.
دقیقه ۲+۴۵: ضربه سر پولسن روی ارسال کرنر اریکسن از روی دروازه پرو به اوت رفت.
دقیقه ۵۳: شوت پای چپ اریکسن روی برگشت ضربه ایستگاهی او ثمری نداشت و به بیرون رفت.
دقیقه ۵۸: کوئوا در موقعیت مشکوک به آفساید در سمت راست محوطه جریمه صاحب توپ شد و بعد از دو سر توپ چشم‌نواز که تمام مدافعان دانمارک را فریب داد، یوتون را صاحب توپ کرد و او هم بدون مکث فلورس را در موقعیت گلزنی گذاشت اما تعلل او منجر به از دست رفتن این فرصت برای آنها شد.
دقیقه ۶۱: واکنش استثنایی اشمایکل با یک دست مقابل شوت ادریسون فلورس مانع از گلزنی بازیکن پرو شد.
دقیقه ۶۴: کاریو ارسال کوتاه و قوس‌داری در محوطه جریمه انجام داد که با ضربه سر گوئررو همراه شد و در اختیار اشمایکل قرار گرفت.
دقیقه ۶۹: ضربه سر رودریگز با فاصله میلی متری از کنار دروازه دانمارک به اوت رفت.
دقیقه ۷۱: سانتر کاریو باز هم خطرساز ظاهر شد و در حالی که یک مدافع دانمارک روی زمین افتاده بود، موقعیت خطرناکی برای پرو ترتیب داد، اما ضربه سر پولسن و در نهایت جمع کردن توپ توسط اشمایکل مانع از گلزنی آنها شد.

 

1310641

 

دقیقه ۷۳: آدیونکولا، مدافع راست پرو پس از یک سر توپ و شوت پای چپ دروازه دانمارک را تهدید کرد که اشمایکل مثل قبل مطمئن ظاهر شد و توپ را در دو مرحله جمع کرد.
دقیقه ۸۰: ضربه پشت پای گوئررو با اختلاف کمی از کنار دروازه دانمارک به بیرون رفت.
دقیقه ۸۲: شوت یورگنسن از داخل محوطه جریمه نزدیک بود تبدیل به گل شود که آدیونکولا با تکل به موقع و عالی آن را به کرنر فرستاد.
دقیقه ۸۵: فارفان بهترین فرصت برای به تساوی کشیدن بازی را داشت ولی توپ او در حالی که از اشمایکل عبور کرده بود، از روی خط توسط مدافعان برگشت داده شد.
دقیقه ۸۶: اریکسن با زدن شوت به دنبال باز کردن دروازه پرو بود که واکنش به موقع گایسه اجازه نداد دومین گل دانمارک به ثمر برسد.
دقیقه ۱+۹۰: سانتر عالی کوئوا را مهاجمان پرو نتوانستند استفاده کننده تا توپ راهی اوت شود.
دقیقه ۴+۹۰: اشمایکل با مشت کردن توپ اجازه نداد سانتر کاریو ثمربخش شود.

 

 


بهترین بازیکن
آندره کاریو، وینگر راست پرو نمایش فراتر از تصوری داشت و با نفوذها و دریبل‌های خطرناک خود و موقعیت‌هایی که به وجود آورد، پدیده این مسابقه و جام جهانی بود ولی یوراری پولسن، مهاجم دانمارک نمایش موثری داشت و گل سه امتیازی تیمش را به زیبایی به ثمر رساند و علاوه بر آن یک بار هم منجی دروازه تیمش شد تا بتوانند برتری را حفظ کنند؛ او دوندگی بالایی در زمین داشت و با وجود حضورش در خط حمله، در کارهای دفاعی تیمش هم مشارکت زیادی داشت.

 

 


در حاشیه
* کویست بعد از برخورد با فارفان مصدوم شد و به دلیل آسیب به قفسه سینه، در دقیقه ۳۴ از زمین بیرون رفت و به بیمارستان منتقل شد.
* همانند نخستین دیدار گروه C جام جهانی که فرانسه به لطف کمک داور ویدئویی صاحب پنالتی و گل شد، پرو هم در لحظات پایانی نیمه اول به همین شکل پنالتی به دست آورد که نتوانست آن را تبدیل به گل کند.

 


اتفاق ویژه
پرو بعد از ۳۶ سال (۹ دوره) غیبت در جام جهانی، امروز دوباره در این رقابت‌ها مسابقه‌ای انجام داد که بازی تاکتیکی، خوب و سراسر حمله‌ای داشت که اگر کمی شانس با آنها یار بود، پنالتی‌ای که به دست آوردند، تبدیل به گل می‌شد و همچنین اشمایکل روز خوبی نداشت، می‌توانست حداقل به یک امتیاز برسد.

 

 

 

1310642

 

دیدگاه‌ها