کد خبر : 1559806 | 17 مهر 1397 ساعت 09:27 | 55.3K بازدید | 0 دیدگاه

مهاجم پرویی هرگز پیر نمی‌شود

اوج گیری وردر با فروغ عجیب پیزارو در 40 سالگی

اکثر قریب به اتفاق فوتبالیست‌ها وقتی به 40 سالگی می‌رسند مدتها است که کفشهای استوک‌دار را از پا به در آورده و بازنشسته شده‌اند. ولی کلودیو پیزارو از این قاعده مستثنی است.

اوج گیری وردر با فروغ عجیب پیزارو در 40 سالگی

به گزارش "ورزش سه"، کلودیو پیزارو فوتبالیستی که بعد از سالها بازی در بالاترین سطح فوتبال دنیا همچنان در زمین رهبر اصلی باشگاه وردربرمن است به پنجمین دهه‌ی عمر خود وارد شده است.

 

این مهاجم پرویی همیشه جوان هفته‌ی گذشته تولد 40سالگی‌اش را جشن گرفت. او حالا می‌تواند با رضایت به کارنامه‌ی درخشان فوتبالی خود نگاه کند، کارنامه‌ای که چیزی در حدود 300 گل باشگاهی در آن دیده می‌شود و تعداد بازی‌هایش به 750 بازی نزدیک می‌شود.

 

بخش اعظم دوران فوتبالی پیزارو در بوندس‌لیگا سپری شده و او در این سالها بیشتر در دو باشگاه وردربرمن و بایرن مونیخ بازی کرده. هر چند پیزارو به جز این دو باشگاه مدتهای کوتاهی هم تجربه‌ی بازی در چلسی و کلن را داشته است. پیزارو تا کنون در بوندس‌لیگا 192 گل به ثمر رسانده و با این رکورد فعلاً عنوان پنجمین گلزن برتر تاریخ لیگ باشگاه‌های آلمان را به خود اختصاص داده. با اینکه پیزارو این روزها در باشگاه وردربرمن معمولاً کمتر به عنوان بازیکن فیکس، از ابتدا به میدان می‌رود و بیشتر به عنوان تعویض طلایی در زمین حاضر می‌شود ولی با اینحال معتقد است که هنوز چیزهای زیادی برای عرضه کردن به باشگاهش دارد.

 

1343565

 

پیزارو در مصاحبه به دویچه‌وله خبرگزاری رسمی آلمان می‌گوید:" این روزها حال و روز خوبی دارم. نمی‌دانم پنج سال پیش حس و حال بهتری داشتم یا الان، ولی این را می‌دانم که این روزها خوبم و حس و حال خوبی دارم. من در برمن بازی می‌کنم. شکی نیست که آنها من را استخدام کرده‌اند چون معتقد بوده‌اند که درون زمین با تکنیک و مهارت‌هایم می‌توانم به این باشگاه کمک کنم و برایش موثر باشم. آنها در ضمن قدر تجربه‌ی من را می‌دانند و معتقدند می‌توانم به بازیکنان جوان تیم کمک زیادی بکنم. آنها حتی معتقدند تجربه‌ی من باعث می‌شود زودتر از سایر بازیکنان در زمین بازی حریف را بخوانم و تیم را هدایت کنم".

 

1343564

 

پیزارو بخش عمده‌ی افتخارات فوتبالی خود را در دوران حضورش در باشگاه بایرن مونیخ بدست آورده که از جمله‌ی آنها می‌توان به شش بار قهرمانی در بوندس‌لیگا، پنج بار فتح جام حذفی آلمان و قهرمانی در چمپیونزلیگ در سال 2013 اشاره کرد. اما از نظر آمار گلزنی، این مهاجم زهردار بیشترین آمار گلزنی‌اش را در وردربرمن ثبت کرده است. پیزارو در فصل 2008/2009 با پیراهن وردربرمن 28 گل به ثمر رساند و فصل بعد هم با پیراهن این باشگاه آلمانی در بوندس‌لیگا 29 گل وارد دروازه‌ی حریفان برمن کرد. این دو فصل درخشان برای پیزارو بعد از آن اتفاق افتاد که او دوره‌ی کوتاهی را در چلسی بازی کرده بود. پیزارو در انگلستان شرایط خوبی نداشت. او در 32 بازی برای چلسی تنها 2 گل به ثمر رساند و وقتی آورام گرانت جانشین ژوزه مورینیو شد او را به عنوان بازیکن مازاد اعلام کرد.

 

علاوه بر اینها، پیزارو برای تیم ملی کشورش پرو 85 بازی ملی انجام داده و در 17سالگی که سابقه‌ی بازی در تیم ملی پرو را داشته برای این تیم 20 گل به ثمر رسانده است.

 

1343563

دیدگاه‌ها