کد خبر : 1619749 | 03 تیر 1398 ساعت 16:44 | 77.9K بازدید | 0 دیدگاه

طغیان اوزیل علیه نژادپرستی و تبعیض اجتماعی

مسوت اوزیل با انتشار پستی در اینستاگرام خود به اعتراض مجدد علیه نژادپرستی و تبعیض اجتماعی پرداخت.

طغیان اوزیل علیه نژادپرستی و تبعیض اجتماعی

به گزارش "ورزش سه"، ستاره ترک تبار ولی با ملیت آلمانی آرسنال، در یک سال گذشته مشکلات متعددی را در بیرون زمین فوتبال پشت سر گذاشته است. انتشار عکسی از او و گوندوغان در کنار اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، درست چند روز مانده به جام جهانی 2018 باعث حواشی فراوانی برای او شد و جوی منفی علیه وی در آلمان به راه افتاد.

اوزیل پس از جام جهانی به نشانه اعتراض از تیم ملی آلمان خداحافظی کرد و عنوان داشت که قربانی نژادپرستی شده است.

 

 

1404877

 

 

او امروز با انتشار پستی جدید در اینستاگرام خود، بار دیگر متذکر شد که در آلمان و در زادگاهش گلزنکرشن، با انواع و اقسام مشکلات مربوط به نژادپرستی روبرو بوده و اینکه مشکلات همچنان پابرجاست:« از دوستان زیادی شنیده ام که مشکلات نژادپرستی و تبعیض نژادی همچنان وجود دارد. وقتی به اطرافم نگاه می کنم، متوجه می شوم که این مساله در سطوح مختلف دیده می شود. تبعیض های مختلفی به خاطر رنگ پوست، مذهب متفاوت، ژن و خیلی چیزهای دیگر وجود دارد و این مساله قابل تامل است.»

 

اوزیل همچنین به انتقاد از گسترش آلودگی محیط زیست اشاره کرد و عنوان داشت که 450 میلیون نفر در سراسر دنیا با مشکلات سلامت روانی دست و پنجه نرم می کنند

 

 

1291541

 

 

او در ادامه نوشت:« حمایت، گفت و گو و توجه، سه عبارت ساده هستند که می توانند تاثیرگذاری زیادی داشته باشند. خوشبختانه من از راه فوتبال یک زندگی مرفه را تجربه می کنم و از این بابت خوشحالم ولی تنها حرف زدن کافی نیست و باید عملگرا بود.

اینکه بگوییم "نه به نژادپرستی"، کفایت نمی کند. اگر واقعا اقدامی عملی علیه نژادپرستی انجام دهیم، آنگاه می توان احساس غرور کرد و قدم به قدم می توان برای از بین بردن این مساله پیش رفت. اگر متحد باشیم، می توانیم بر مشکلات غلبه کنیم. هر انسانی داستان خود را دارد ولی وقتی باهم می شویم، کارهای بزرگی می توانیم انجام دهیم.»

 

 

دیدگاه‌ها