کد خبر : 1618216 | 27 خرداد 1398 ساعت 13:12 | 762 بازدید | 0 دیدگاه

جشنواره موج‌سواری در چابهار برگزار می‌شود

معاون گردشگری استان سیستان و بلوچستان خبر داد: جشنواره موج‌سواری ۳۰ خردادماه در منطقه چابهار برگزار می‌شود.

جشنواره موج‌سواری در چابهار برگزار می‌شود

به گزارش ورزش سه و به نقل از ایسنا، نشست هماهنگی جشنواره گردشگری موج‌سواری در منطقه آزاد چابهار برگزار شد. معاون گردشگری استان سیستان و بلوچستان با اشاره به آماده کردن مقدمات برپایی این جشنواره در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه این هفته با حضور شرکت‌کنندگان و برگزاری کلاس داوری و دوره‌های آموزشی، گفت: همزمان با افتتاحیه این جشنواره، برنامه‌های آئینی از جمله موسیقی محلی اجرا و نمایشگاه صنایع دستی، سیاه چادر عشایری با سرو غذاهای محلی در مکان جشنواره به منظور معرفی ظرفیت‌های استان به مهمانان و گردشگران، برپا می‌شود.

 

میرحسینی یادآور شد: هدف از برگزاری این جریان گردشگری توزیع سفر در تابستان است تا با پدیده جدید موج‌سواری نگاه را به این استان معطوف کرده و علاقمندان گردشگری ورزشی را به منطقه جذب کنیم.

 

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: اجرای این برنامه‌ها به لحاظ اجتماعی نوعی حس تعلق خاطر، شور و نشاط اجتماعی برای جامعه محلی بوجود می‌آورد و از طرفی با افزایش حضور گردشگران، شاهد افزایش اقامت در تأسیسات گردشگری از جمله اقامتگاه‌های بوم‌گردی و ایجاد اشتغال پایدار خواهیم بود.

 

وی گفت: برد بین‌المللی موج سواری، فرصت بازاریابی بین‌المللی را فراهم می‌کند تا از این طریق شاهد افزایش حضور گردشگران خارجی نیز در استان شویم.

 

او یادآور شد: صنعت گردشگری در عصر کنونی یکی از منابع مهم درآمد و از جمله عوامل مؤثر بر تبادلات فرهنگی بین کشورها است و به عنوان گسترده‌ترین صنعت خدماتی جهان جایگاه ویژه‌ای دارد، از این‌رو بسیاری از کشورها در پی افزایش بیش از پیش منافع خود از این فعالیت بین‌المللی هستند.

 

میرحسینی گفت: گردشگری ورزشی بخش جدیدی از گردشگری در چند دهه اخیر محسوب می‌شود، به طوری که گردشگری و ورزش مکمل همدیگر شناخته می‌شوند، ارتباط میان گردشگری و ورزش نوع جدیدی از گردشگری را ایجاد کرده که ساختاری نوین و جامع را برای پرکردن اوقات فراغت و تفریح همراه با نشاط روحی و جسمی و اجتماعی انسان‌ها در این صنعت انسان محور و انسان ساز ایجاد کرده است.

 

دیدگاه‌ها