کد خبر : 1625238 | 30 تیر 1398 ساعت 12:17 | 2.1K بازدید | 0 دیدگاه

اشک‌هایی که گل فینال را ساخت؛

بغداد بونجاح؛ از عامل حذف تا مهره قهرمانی

مهاجم تیم ملی الجزایر شب های متفاوتی را در حین برگزاری رقابت های جام ملتهای آفریقا تجربه کرد.

بغداد بونجاح؛ از عامل حذف تا مهره قهرمانی

به گزارش ورزش سه، تیم ملی فوتبال الجزایر جمعه شب موفق شد در دیدار فینال جام ملتهای آفریقا مقابل سنگال به برتری برسد و پس از 29 سال دوباره قهرمانی قاره سیاه را به دست آورد. تک گل پیروزی بخش الجزایر را بغداد بونجاح به ثمر رساند.


مهاجم تیم السد قطر که فصلی فوق العاده را پشت سر گذاشته بود، در جام ملتهای آفریقا کار خود را با گلزنی در دیدار اول شروع کرد. اما شرایط برای او به همین خوبی پیش نرفت. در دیدار مقابل ساحل عاج در مرحله یک چهارم نهایی سخت ترین شرایط برای الجزایر رقم خورد و اتفاقا شب پر استرسی برای بونجاح هم بود.


این مهاجم 27 ساله در حالی که تیمش با یک گل از حریف جلو بود، پشت ضربه پنالتی به دست آمده ایستاد اما نتوانست آن را تبدیل به گل کند. در ادامه بازی ساحل عاج گل تساوی را به ثمر رساند و بازی به پنالتی کشید. بونجاح که در نیمه دوم تعویض شده بود، روی نیمکت اشک می ریخت و تیمش را در آستانه اتفاقی تلخ می دید که خودش یکی از عوامل آن بود.

 

اما سرانجام الجزایر در ضربات پنالتی حریف خود را شکست داد و این کابوس برای بونجاح به پایان رسید. پس از برد مقابل نیجریه، نوبت به بازی فینال رسید و بغداد با گل ابتدای بازی زمینه ساز قهرمانی تیمش شد. گل بازی فینال، فصل 19-2018 را برای بغداد بونجاح شگفت انگیز تر از قبل کرد و او با قهرمانی در لیگ ستارگان قطر، شکستن رکورد آقای گلی در لیگ قطر و قهرمانی در جام ملتهای آفریقا به یکی از بازیکنان بسیار موفق سال اخیر فوتبال جهان تبدیل شد.

 

1420799

 

1420800

دیدگاه‌ها