کد خبر : 1584331 | 26 دی 1397 ساعت 14:26 | 28.5K بازدید | 0 دیدگاه

تقدیم به آن هایی که آرامش ذهنی ندارند؛

داستان جذاب ترین خوشحالی بعد از گل جام ملت ها

آور مابیل ستاره 23 ساله تیم ملی استرالیا دومین گلش در جام ملت های آسیا را هم زد و پس از گل به سوریه نیز همان خوشحالی همیشگی را انجام داد اما این بار دلیلش را هم توضیح داد.

داستان جذاب ترین خوشحالی بعد از گل جام ملت ها

به گزارش "ورزش سه"، کمتر پیش آمده در فوتبال استرالیا بازیکنی سیاه پوست حضور داشته باشد. آور مابیل یکی از معدود ستاره های سیه چرده فوتبال استرالیا است که به سطح بالای فوتبال در این کشور رسیده و حالا یکی از مهم ترین مهره های تیم گراهام آرنولد به حساب می آید. او با 2 گلی که در بازی با فلسطین و سوریه زد، خود را بهترین گلزن استرالیا در جام ملت ها کرد. اما بیش از آن که فوتبال دوستان آسیایی، به شوت استثنایی این بازیکن دقت کرده باشند، محو شادی گلش شدند و یک سوال را باهم تکرار کردند؛ آور مابیل چرا 3 انگشت خود را در دو طرف صورت و 2 انگشت را در مقابل بینی اش قرار داد؟!

 

 

پسر کنیایی با رنج جنگ سودان

 

آور مابیل یکی از میلیون ها کودکی است که قربانی جنگ های بی سر و ته در جهان شده است. پسری که در کنیا به دنیا آمد و پس از شعله ور شدن آتش جنگ با سودان، به همراه مادرش رنج سفر و خطرهای پناهندگی را بر جان خریدند و راهی کشور استرالیا شدند. از سال های 2006 نوجوانی را به جای این که در کوچه های کنیا سپری کند، در کمپ های پناهندگی استرالیا گذراند اما آن سال ها تمام شدند و آور مابیل قد کشید و به سراغ اهدافش رفت.

 

 

داستانی که نباید طبیعی شود؛ نژادپرستی

 

در حیطه تخصص نیست که بررسی کنیم تمسخر تمایزها امری در ذات انسان است یا ویژگی به وجد آمده پس از به دنیا آمدن. اما این موضوع وجود دارد و البته هیچگاه نباید طبیعی شود. در استرالیا که حالا می توان ادعا کرد جزو کشورهای توسعه یافته جهان است نیز موضوع نژاد پرستی وجود دارد و حداقل آور مابیل یکی از آن هایی است که می تواند این ادعا را تایید کند. او در مدرسه، خیابان و دانشگاه چوب رنگین پوستی خود را خورد و بی آن که تاثیری در این موضوع داشته باشد، توسط -برخی- از اطرافیان تمسخر شد.

 

1373286

 

 

او خود را استرالیایی می داند

 

آور مابیل در روزهایی که آتش جنگ در آفریقا شعله ور بود به استرالیا رفت و کشور کانگوروها به او پناه داد. هرچند مشکل نژادپرستی، زندگی سخت در کمپ های پناهندگی و... وجود داشتند اما به هر حال مابیل در این کشور رشد کرد و به جایی رسید که باید انتخاب می کرد بین تیم ملی استرالیا و کنیا، کدام یک را انتخاب می کند و انتخاب او، استرالیا بود. گزینشی منطقی و به زعم خیلی ها درست که در پاسخ به امکاناتی بود که کشور جدیدش از سال 2006 در اختیار او قرار داده بود و البته جوابی بود بر جنگ افروزی سیاست مدارانی که حالا یک ستاره واقعی را از دست داده اند.

 

 

1373288

 

دلیل خوشحالی های جالب پس از گل

 

روز گذشته آور مابیل پس از گل دوباره دست هایش را به شکلی خاص روی صورتش گذاشت و این چنین شوت دیدنی اش را جشن گرفت. برای خیلی ها سوال بود که دلیل این شادی منحصر به فرد چیست. مابیل می گوید: خیلی دوست دارم این داستان را توضیح دهم، در واقع من خیلی دوست دارم که همیشه به مردم کمک کنم. خیلی از مردم از مشکلات روانی رنج می برند و آرامش ذهنی ندارند، این یک خوشحالی است برای آوردن سلامت به ذهن ها. شاید خیلی ها چنین مشکلی داشته باشند اما نباید بترسند.

 

افسردگی، بیماری روانی یا هرچیز دیگری که باشد، آن ها فقط نیاز دارند که با کسی صحبت کنند. شما نباید دهانتان را ببندید، شما باید صحبت کنید، این داستان خوشحالی گل من است. من همیشه می خواهم به مردم کمک کنم، البته اگر قبول کنند.

 

1371747

 

 

دیدگاه‌ها