کد خبر : 1609926 | 17 اردیبهشت 1398 ساعت 11:50 | 185.8K بازدید | 0 دیدگاه

وداع با آسیا با یک شوت تابدار

گزینه استقلال قاتل آرزوهای آسیایی پرسپولیس!

شاگردان برانکو با قبول شکست در مقابل پاختاکور، از حضور در مرحله بعدی بازماندند.

گزینه استقلال قاتل آرزوهای آسیایی پرسپولیس!

به گزارش ورزش سه ، درخشش جلال الدین ماشاریپوف و یک شوت تابدار از طرف سرگییف بازیکن تازه نفس پاختاکور پایان پرسپولیس را در آسیا رقم زد. ماشاریپوف یکی از بهترین جوان های آسیاست که استقلال دو فصل پیش او را برای تیم خود می خواست. او با فشار روی سمت راست پرسپولیس پایه گذار برد تیمش شد.


اما در این بازی مهم چه گذشت؟

 

بازگشت به خطی !

 

شاگردان برانکو بازی را با آرایش 2-4-4 خطی آغاز کردند. بیرانوند باز هم مرد شماره یک پرسپولیس بود و ربیع خواه و حسینی دو مدافع میانی تیم برانکو بودند. نادری در جناح چپ و شیری هم در جناح راست ، قرار گرفتند. در خط میانی؛ کامیابی نیا و نورالهی به عنوان هافبک دفاعی ، نعمتی و رفیعی در جناح راست و چپ خط میانی بودند. در خط حمله هم برانکو از حضور عالیشاه به عنوان زوج علیپور سود برد. آنچه که از دیدار روز گذشته مشخص بود، برانکو برای تصاحب میانه زمین ، در این دیدار دست به تغییراتی در ترکیب اصلی خود زد و دو هافبک دفاعی را همزمان به میدان فرستاد . آنها  از همان دقایق ابتدایی ، پرس از بالا را آغاز کردند و بر خط دفاعی پاختاکور فشار می آوردند . در مقابل اما شاگردان شوتا با استفاده از فضای های آزاد ایجاد شده پرس از بالای سرخ ها ، تلاش داشتند تا بیشتر از سمت راست خط دفاعی پرسپولیس و با استفاده از ماشاریپوف به این تیم ضربه بزنند. بیشتر حملات سرخ ها از جناح چپ بود و از جناح راست در این دیدار کمتر استفاده کردند .


سرخپوشان در نیمه نخست بیشتر سعی در اداره بازی داشتند و در این امر موفق نیز بودند ولی دو سوم بازی در اختیار تیم میزبان بود و پرسپولیسی ها نمی توانستند موقعیت سازی کنند . در نیمه دوم شاگردان برانکو به لحاظ بدنی دچار مشکل شده و نمی‌توانستند ، آن طور که می بایست به حریف فشار وارد کنند و این پاختاکوری ها بودند که با استفاده از کانال سمت چپ که ماشاریپوف حضور داشت . توپ های بلندی را برای مهاجم قد بلند خود ارسال کردند و او نیز با توجه به برتری قدی خود ، در تمامی نبرد ها پیروز بود .


برانکو برای کسب پیروزی ، در ترکیب خود دست به تغییراتی زد. حضور بودیمیر به هیچ عنوان روند بازی را تغییر نداد اما تعویض ترابی باعث شد تا پرسپولیسی ها چند موقعیت داشته باشند. سرخپوشان در اواخر بازی فشار زیادی بر روی دروازه میزبان خود می‌آوردند ولی درخشش سرگییف و ماشاریپوف باعث شد تا تیم میزبان روی یک ضد حمله و با یک شوت سرکش به گل برسد . سرخ ها پس از دریافت گل تلاش زیادی انجام دادند تا به گل برسند . آن ها در ده دقیقه پایانی بر روی دروازه پاختاکور فشار آوردند چندین موقعیت طلایی هم ایجاد کردند ولی در زدن ضربات نهایی هم کم دقت بودند و هم پراشتباه.

 

1403855

 

تلاش بی ثمر !


پاختاکور بازی با برنامه کار را آغاز کرد و با طراحی حملات، دروازه بیرانوند را با خطر روبه‌رو کرد. فشار تیم ازبکستانی به حدی بود که در دقیقه ۱۳ ، ماشاریپوف روی یک ضربه ایستگاهی توپ را روی دروازه ارسال کرد و توپ او با برخورد به تیرک عمودی دروازه، به اوت رفت. شاگردان برانکو تا دقیقه ۲۵ فرصت گلی را به دست نیاوردند. پس از این دقیقه سرخ ها سعی داشتند به دروازه حریف نزدیک شوند و با نعمتی هم این فرصت را یافتند ولی شوت محکم او با اختلاف زیاد به اوت رفت.پس از موقعیت‌هایی که در اواسط نیمه نخست ایجاد شد، با وجود اینکه پاختاکور سعی داشت پرسپولیس را تحت فشار قرار دهد، اما عملکرد خوب مدافعان قرمزپوش اجازه نداد آنها فرصت چندانی برای گلزنی ایجاد کنند و بازی در میانه زمین در جریان بود که در نهایت هم ، نیمه نخست این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید.

 

گل بد سرگی اف

 

در آغاز نیمه دوم شرایط کمی تغییر کرد و طراحی حملات از سمت چپ و راست از سوی شاگردان برانکو بیشتر شد. روی یکی از همین فرصت‌ها، در دقیقه ۵۳ سروش رفیعی درون محوطه جریمه پاختاکور صاحب توپ شد اما ارسال او را دروازه‌بان ازبکستانی مهار کرد تا این فرصت از دست برود. در ادامه بازی به تعادل کشیده شد و پاختاکوری‌ها هم یکی دو فرصت خوب به دست آوردند. در یکی از این فرصت‌ها ارسال توپ به درون محوطه جریمه پرسپولیس، باعث خطر شد که عملکرد خوب مدافعان پرسپولیس توپ را برگرداند. سپس در دقیقه ۶۲ شوت سرکش ماشاریپوف دروازه پرسپولیس را با خطر روبه‌رو کرد که علیرضا بیرانوند توپ را برگرداند.با گذشت دقایقی اینبار پرسپولیسی‌ها  فرصت گلزنی به دست آوردند اما شوت سیامک نعمتی در دقیقه ۶۷ به اوت رفت.در ادامه در دقیقه ۷۴ روی یک ضد حمله علی علیپور وارد محوطه جریمه پرسپولیس شد و با یک پاس در عرض برای بودیمیر فرصت بسیار خوبی برای این بازیکن ایجاد کرد اما شوت آرام مهاجم کروات راهی به دروازه پیدا نکرد.


در ادامه حملات پاختاکور روی دروازه پرسپولیس بیشتر شد تا اینکه در دقیقه ۸۵ سرگیف با یک شوت دروازه پرسپولیس را هدف قرار داد و شوت او پس از برخورد به سید جلال حسینی وارد دروازه پرسپولیس شد.در اواخر این بازی شاگردان برانکو فشار زیادی روی دروازه پاختاکور ایجاد کردند ولی تلاش آن‌ها بی حاصل بود و در نهایت بازی با حساب یک بر صفر به سود حریف ازبکستانی پایان یافت. با این شکست، پرسپولیس از گردونه رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا حذف شد.

 

1404026


بازی السد بیش از حد تشریفاتی


شکست تلخ از پاختاکور به شکلی ناباورانه و غافلگیرکننده ، پنجمین بازی پیاپی بدون برد پرسپولیس در این فصل بود. آن‌ها با این نتیجه، به طور قطع از لیگ قهرمانان آسیا حذف شده‌اند تا وداعی زودهنگام با لیگ قهرمانان آسیا داشته باشند و نتوانند برخلاف فصل گذشته به رویاپردازی خود تا فینال ادامه دهند. عملکردی که نمی‌تواند کارنامه قابل قبولی برای نایب قهرمان فصل پیش لیگ قهرمانان آسیا باشد. فشردگی بازی‌ها و خستگی بازیکنان در کنار اشتباهات داوری و بازی‌های محتاطانه، از دلایل اصلی حذف زودهنگام نایب قهرمان دوره قبل لیگ قهرمانان آسیا به شمار می آید .


سرخپوشان سال جدید را با پیروزی‌های شیرینی طی فروردین‌ ماه پشت سر گذاشتند . ولی با فرا رسیدن اردیبهشت شرایط به طور کلی تغییر کرد . آنها طی این ماه 5 دیدار را برگزار کردند که ماحصل آن دو شکست آسیایی مقابل الاهلی عربستان و پاختاکور ازبکستان بود و برابر ذوب آهن ، سپاهان و تراکتورسازی نیز به تساوی رسیدند .اگر چه حذف از آسیا برای برانکو وشاگردانش تلخ بود ولی اگر به نیمه پر لیوان بپردازیم ، حذف از لیگ قهرمانان آسیا، فرصتی مناسب را در اختیار برانکو و شاگردانش برای موفقیت در رقابت‌های داخلی قرار داده است تا با وجود حذف از آسیا دیگر استرسی بابت بازی با السد در آخرین هفته لیگ قهرمانان آسیا نداشته باشند و با تمرکز کامل به مصاف رقبای داخلی خود بروند.


 به همین سبب برانکو امیدوار است که شاگردانش هر چه زودتر با فراموشی این شکست و حذف زودهنگام از لیگ قهرمانان، خود را برای کسب قهرمانی در دو جام باقی مانده آماده کنند . آنها در لیگ شانس اول قهرمانی به حساب می‌آیند و صرف نظر از نتایج سایر رقبا اگر از دو بازی باقی مانده خود تنها چهار امتیاز کسب کنند برای سومین بار پیاپی جام قهرمانی را بالای سر می‌برند. اختلاف3 امتیازی با سپاهان در لیگ و تقابل با همین تیم در نیمه نهایی جام حذفی، آنها را در رسیدن به هر دو عنوان قهرمانی، امیدوار می کند .تافصل را با حضور در دو سکوی قهرمانی به پایان برسانند.

 

آرتین چراغی

دیدگاه‌ها