کد خبر : 1616518 | 19 خرداد 1398 ساعت 09:36 | 649 بازدید | 0 دیدگاه

لیگ برتر کاراته وان چین؛

حسن‌نیا، خاکسار و خدابخشی به مدال برنز رسیدند

در روز پایانی مرحله چهارم مسابقات لیگ برتر کاراته وان در چین، مجید حسن‌نیا، مهدی خدابخشی و طراوت خاکسار با برتری در دیدار رده‌بندی به مدال برنز دست یافتند.

حسن‌نیا، خاکسار و خدابخشی به مدال برنز رسیدند

به گزارش "ورزش سه" به نقل از تسنیم در روز پایانی از چهارمین مرحله  لیگ جهانی کاراته وان لیگ برتر که در شانگهای چین در حال برگزاری است، امروز(یکشنبه) مجید حسن‌نیا و طراوت خاکسار با برتری در دیدارهای رده‌بندی به مدال برنز دست یافتند. 

 

در وزن 60- کیلوگرم، مجید حسن‌نیا در دیدار رده‌بندی پس از تساوی صفر-صفر مقابل بروس داگلاس دارنده مدال طلا، نقره و برنز جهان از برزیل در هانتی(رای داوران) برنده شد تا به مدال برنز دست پیدا کند.

 

نماینده کشورمان برای حضور در دیدار رده‌بندی ابتدا در دور نخست با نتیجه 2 بر صفر از سد هو لی از هنگ کنگ گذشت. او در دور دوم مقابل عبدالله الحربی از عربستان  2 بر یک پیروز شد و در دور سوم نیز با نتیجه 4 بر 3 از سد یونوسکه مینامی از ژاپن عبور کرد. 

 

حسن‌نیا در دور چهارم با نتیجه  5 بر صفر مغلوب قیصر آلپیسبار از قزاقستان شد، اما با توجه به صعود کاراته کاقزاقستانی به دیدار نهایی، شانس خود را برای کسب مدال برنز در جدول شانس مجدد امتحان کرد.

 

وی در شانس مجدد 2 بر یک آیکوت کایا از ترکیه را شکست داد و یکشنبه برای کسب مدال مدال برنز با بروس داگلاس از برزیل مبارزه می‌کند.

 

همچنین در وزن 55- کیلوگرم، طراوت خاکسار در دیدار رده‌بندی با نتیجه 3 بر صفر از سد لورنا بوسا از ایتالیا عبور کرد تا به مدال برنز دست پیدا کند.

 

خاکسار روز جمعه ابتدا با نتیجه 4 بر صفر از سد تزو یون ون از چین تایپه گذشت. او در دور دوم نیز مقابل مایا شرر از سوئیس  5 بر یک پیروز شد، اما در دور سوم با نتیجه 2 بر یک مغلوب جیامی دینگ از چین شد. با توجه به فینالیست شدن دینگ، خاکسار شانس خود را برای نشان برنز در جدول شانس مجدد امتحان کرد و برابر خمسی تیپوان از تایلند 2 بر صفر به برتری دست یافت تا مجوز حضور در دیدار رده‌بندی را کسب کند.

 

در وزن 84- کیلوگرم نیز، مهدی خدابخشی در دیدار رده‌بندی به مصاف ذبیح‌الله پورشیب، کاپیتان تیم ملی کشورمان رفت و با برتری 5 بر صفر به مدال برنز دست یافت.

 

خدابخشی برای رسیدن به دیدار رده‌بندی در گام نخست با نتیجه 4 بر 3 مقابل نیکلا مالویچ از مونته‌نگرو به برتری دست یافت و در دور دوم نیز پس از تساوی صفر-صفر مقابل ماکوتو کویکه از ژاپن با قانون هانتی پیروز شد. او در دور سوم با نتیجه 3 بر یک مقابل ایوان وسیچ از کرواسی مغلوب شد، اما با توجه به حضور وسیج در دیدار نهایی، خدابخشی به جدول شانس مجدد راه بافت.

 

خدابخشی در جدول شانس مجدد مقابل چون وی وو از چین تایپه به برتری 5 بر صفر رسید تا حریف پورشیب در دیدار رده‌بندی شود.

 

پورشیب نیز در این مسابقات ابتدا در دور نخست با نتیجه یک بر صفر مقابل برات جاکوپی از مقدونیه پیروز شد. او در دومین گام به مصاف فاروک عبدالسلام از فرانسه رفت و با نتیجه 3 بر یک به برتری دست یافت. کاپیتان تیم ملی کاراته در دور سوم نیز پس از تساوی یک-یک مقابل دنیس دنیسنکو با قانون سنشو از سد حریف روس خود گذشت. پورشیب در دیدار نیمه نهایی با نتیجه 6 بر 3 مغلوب ایوان وسیچ از کرواسی شد تا به دیدار رده‌بندی راه یابد.

 

 

دیدگاه‌ها