کد خبر : 1618192 | 27 خرداد 1398 ساعت 11:16 | 2.1K بازدید | 0 دیدگاه

گزارش: جنگ در سری آ از تابستان آغاز می شود

جنگ سرمربی‌های جدید غول‌های سری آ بر سر جذب بازیکنان، تابستان امسال سری آ را جذابتر از همیشه خواهد کرد.

گزارش: جنگ در سری آ از تابستان آغاز می شود

به گزارش "ورزش سه"، یوونتوس، آث میلان و اینتر با سرمربی جدید فصل 20-2019 را آغاز خواهند کرد. حضور آنتونیو کونته بر روی نیمکت اینتر قطعی شده، مائوریتسیو ساری جانشین آلگری در یوونتوس شد و احتمالا میلان هم مارکو جامپائولو را به عنوان سرمربی بعدی خود انتخاب کند.

از دوران حکمرانی باشگاه‌های ایتالیایی بر فوتبال اروپا سال‌های زیادی گذشته است. در دهه 1990 و 2000، نقل و انتقالات بازیکنان بزرگ با مبالغ نجومی و آمد و رفت مربیان نامدار بین ‌تیم‌های معتبر سری آ امری عادی شده بود.

 

1413526

 

از سال 1990 تا 2004 هفت تیم مختلف قهرمان اسکودتو شدند –ناپولی، سمپدوریا، میلان، یوونتوس، لازیو، رم و اینتر. پارما و فیورنتینا هم برای قرارگیری در بالای جدول مبارزه می‌کردند. در یک کلام سری آ جذابترین لیگ اروپا بود، چه در داخل زمین و چه در خارج آن. ولی با رسوایی بزرگ کالچوپولی و سقوط اجباری یوونتوس به لیگ پایین‌تر، سناریو برای سری آ تغییر کرد.

در همین دوران و در سال 2006 بود که لیگ برتر انگلیس به اوج دوران خود از زمان آغاز این لیگ یعنی سال 1992 رسید. در همین سال بارسلونا بعد از 14 فصل دوباره قهرمان اروپا شد و پس از آن در عرض 9 سال سه بار دیگر این افتخار را تکرار کرد. حمکرانی فوتبال اروپا از باشگاه‌های ایتالیایی به اسپانیا و انگلستانی رسید که در این 13 سال هر کدام 9 بار نماینده در فینال لیگ قهرمانان داشتند و مجموعا جام قهرمانی 10 بار به تیم‌هایی از این دو کشور رسیده است.

ولی شاید وقت آن رسیده شاهد رنسانی در ایتالیا باشیم و یکی از تیم‌های شهر میلان به سلطه هشت ساله یوونتوس در ایتالیا پایان دهد و در اروپا دوباره حرفی برای گفتن داشته باشند. به همین بهانه سراغ اتفاقاتی می رویم که این تابستان باید منتظرش باشیم.

 

نام‌های بزرگ بر روی نیمکت

بزرگترین اتفاق که تأثیر چشمگیری بر وضعیت فصل آینده سری آ خواهد داشت، جدایی ماسیمیلیانو آلگری از یوونتوس است. با پنج قهرمانی پیاپی در پنج فصل حضورش در تورین، آلگری خود را به عنوان یکی از بهترین مربی‌های جهان ثابت کرد ولی شاید این نبوغ او در کم هیجان شدن این لیگ نیز بی‌تأثیر نبوده باشد!

مائوریتسیو ساری تنها پس از یکسال حضور در لندن به ایتالیا بازخواهد گشت و جانشین آلگری در یوونتوس خواهد شد. ساری که سابقه حضور بر روی نیمکپ ناپولی را دارد و ماه گذشته در سن 60 سالگی اولین جام خود را با چلسی کسب کرد، به دنبال این است با یوونتوس اولین قهرمانی خود در لیگ را به دست آورد.

 

1413524

 

آنتونیو کونته، سرمربی جدید اینتر بر خلاف ساری 4 بار قهرمان لیگ شده و قصد دارد این بار این قهرمانی را با نراتزوری در مقابل ساری تکرار کند، مردی که جانشین خودش در چلسی شده بود. در سوی دیگر شهر میلان به نظر می رسد مارکو جیامپائولو جانشین جنارو گتوزو خواهد شد.

در این میان کسی که از این سیل تغییرات در امان بوده است، یکی دیگر از سرمربی‌های سابق چلسی یعنی کارلو آنجلوتی‌ست که فصل قبل ناپولی را به مقام نایب قهرمانی رساند و تیمش از ثبات خوبی برای شروع فصل آینده برخوردار است.

 

1413523

 

نقل و انتقالات گران قیمت

تیم‌های ایتالیایی در دهه 90 هیچ هراسی از فروش بازیکن به یکدیگر نداشتند و اوضاع این روزها هم تغییری نکرده است. یوونتوس به دنبال پسر بد اینتر یعنی مائورو ایکاردی است ولی نراتزوری در قبال فروش او مهاجم آرژانتینی یوونتوس یعنی پائولو دیبالا را می‌خواهند. کونته به دنبال ایجاد زوج دیبالا – لوکاکو در خط حمله تیمش است و از طرفی علاقه به جذب متئو کواچیچ دارد که پس از گذراندن یک فصل قرضی در چلسی به رئال مادرید بازگشته است.

یوونتوس هم تا الآن آرون رمسی را از آرسنال به عنوان بازیکن آزاد جذب کرده و حالا به دنبال یک دفاع وسط هستند تا بتواند در آینده جانشین جیورجیو کیلینی یا لئوناردو بونوچی باشد و در این راه کالیدو کولیبالی از ناپولی و ماتیس ده لیخت را از آژاکس زیر نظر دارند.

مدیر فنی جدید باشگاه میلان، پائولو مالدینی هم منتظر انتصاب سرمربی جدید است تا پس از آن هرگونه نقل و انتقالی را قطعی کند با این حال اخبار حکایت از علاقه میلان به جذب دژان لوورن از لیورپول و لوکاس توریرا از آرسنال دارد.

 

خط و نشان کونته برای یووه

اختلاف 24 امتیازی آث میلان با صدر جدول در فصل قبل، مشکل در جذب بازیکن به علت عدم کسب سهمیه لیگ قهرمانان، قطعی نشدن مربی فصل بعد و ضعف در ترکیب بازیکنان دلایلی هستند که احتمالا میلان نمی تواند فصل بعد رقیب جدی برای یوونتوس باشد.

ناپولی را نباید فراموش کنیم، آنها در چهار فصل قبل سه بار نایب قهرمان شده اند ولی با حضور کونته در اینتر کسب جایگاه سوم برای آنها بسیار محتمل تر از قهرمانی شده است.

 

1413525

 

کونته پس از یکسال استراحت، این بار عهده دار هدایت اینتر شده و مصمم است با قهرمانی در لیگ ثابت کند نسبت به ساری و آنچلوتی مربی بهتری است. او که بیشتر به خاطر تاکتیک‌های دفاعی موفقش شناخته شده‌تر است، این بار باید وضعیت خط حمله تیمش را سر و سامان ببخشد. اینتر در فصل قبل تنها سه گل بیشتر از یوونتوس قهرمان دریافت کرد ولی بیشتر از 57 گل نتوانست به ثمر برساند، به همین علت است که کونته قصد دارد حداقل از بین لوکاکو، دیبالا و ادین ژکو دو بازیکن را به خدمت بگیرد ولی باید دید کدام یک می توانند پادشاهی یوونتوس و رونالدو را به چالش بکشند چرا که یوونتوس هنوز هم بهترین تیم ایتالیا به شمار می آید و رونالدو بهترین بازیکن سری آ. چیزی که ممکن است در فصل 20-2019 تغییر کند.

 

ترجمه: محمد علی عسکری

منبع: دیلی میل

دیدگاه‌ها