کد خبر : 1619868 | 04 تیر 1398 ساعت 11:40 | 3.5K بازدید | 0 دیدگاه

شمارش معکوس برای تخریب جوزپه مئاتزا

سن‌سیرو در معرض تخریب؛ پایان کار یک شمایل

ورزشگاه سن سیروی شهر میلان، یکی از مشهورترین استادیوم‌های دنیا، در نوبت تخریب قرار گرفته و قرار است استادیومی جدید در کنار محل فعلی آن ساخته شود.

سن‌سیرو در معرض تخریب؛ پایان کار یک شمایل

به گزارش "ورزش سه"، ورزشگاه سن‌‌سیرو، ورزشگاه تاریخی و شمایل‌گونه شهر میلان، خانه دو باشگاه بزرگ این شهر، آث میلان و اینتر، در نوبت تخریب قرار گرفته و قرار است استادیومی جدید در کنار محلی فعلی آن ساخته شود.

 

1415104

 

بر اساس اعلام رسمی رسانه‌های ایتالیایی قرار است به جای استادیوم تاریخی و 80 هزار نفره‌ سن‌سیرو که چند نسل از فوتبالدوستان دنیا با آن خاطرات بسیاری دارند، استادیومی جدید درست در کنار محل فعلی ساخته شود. البته هر دو باشگاه آث میلان و اینتر در زمان ساخت و ساز استادیوم جدید، همچنان مسابقات خانگی خود را در سن‌سیرو برگزار خواهند کرد.

 

این خبر روز دوشنبه اعلام شد و دنیای فوتبال را در حیرت فرو برد. پائولو اسکارونی، رئیس باشگاه میلان و آلساندرو آنتونلو، رئیس اجرایی باشگاه اینتر، هر دو این خبر را تایید کردند.

 

1415101

 

آث میلان از زمان افتتاح سن‌سیرو در سال 1926 بازی‌های خانگی‌اش را در این استادیوم برگزار کرده است. ولی اینتر 19 سال بعد از این تاریخ به سن‌سیرو اسباب‌کشی کرده و از آن زمان تا امروز بازی‌هایش را در سن‌سیرو برگزار می‌کند. سن‌سیرو علاوه بر میزبانی مسابقات این دو باشگاه، بارها میزبان مسابقات تیم ملی ایتالیا هم بوده است.

 

1415102

 

پیش از این، شهردار میلان از مخالفت خود با جایگزینی سن‌سیرو خبر داده و گفته بود منتظر پیشنهاد دو باشگاه میلان و اینتر می‌ماند.

 

بپه سالا، شهردار میلان در اوایل ماه جاری میلادی گفته بود:" ساخت یک استادیوم جدید پروژه بسیار پرهزینه‌ای است ولی من نمی‌خواهم به عنوان شهردار روی تصمیم دو باشگاه شهر تاثیر بگذارم. برای همین منتظر می‌مانم تا پیشنهاد دو باشگاه میلان و اینتر به شهرداری ارائه شود. اما اگر نظر من را بپرسید سن‌سیرو ورزشگاه بی‌نظیری است".

 

1415100

 

تصمیم نهایی اما زمانی اعلام شد که رئیس باشگاه آث میلان، پائولو اسکارونی اعلام کرد:" ما می‌خواهیم یک سن‌سیروی جدید در کنار سن‌سیروی قدیمی در همان منطقه بسازیم. سن‌سیروی فعلی تخریب شده و پروژه ساخت و ساز استادیوم جدید به صورت جداگانه در دستور کار قرار خواهد گرفت".

 

بر اساس گزارشهای رسانه‌های ایتالیایی، میلان و اینتر طرح‌های خود برای استادیوم جدید را به مقامات شهرداری میلان ارسال کرده‌اند. استادیومی که طبق برنامه قرار است از فصل 2022-2023 درهای خود را به روی مسابقات این دو تیم باز کند.

 

1415122

 

بر اساس گزارشها باشگاه آث میلان از پیش تصمیم خود را برای ساخت یک استادیوم جدید 60هزار نفره گرفته بوده ولی اینترمیلان در آغاز مایل بوده روی استادیوم سن‌سیروی فعلی بازسازی انجام شده و از همین استادیوم 80هزار نفره برای برگزاری‌های بازی‌هایش استفاده شود. ولی اینتر حالا با میلان همراه شده و به این پروژه رای مثبت داده است.

 

هنوز اطلاعات تایید شده‌ای درباره طرحهای پیشنهادی دو باشگاه برای معماری ورزشگاه جدید منتشر نشده و هر آنچه در این باره هست خبرها و طرحهایی است که بعضا در شبکه‌های اجتماعی و برخی رسانه‌های ایتالیایی منتشر شده است. اما به نظر می‌رسد دو باشگاه بزرگ شهر میلان قصد دارند بعد از تخریب ورزشگاه باشکوه‌شان آن را با یک ورزشگاه مدرن و باشکوه دیگر جایگزین کنند تا نام سن‌سیرو همچنان به عنوان یکی از بزرگترین ورزشگاه‌های دنیای فوتبال باقی بماند.

 

 

دیدگاه‌ها