کد خبر : 1555271 | 30 شهریور 1397 ساعت 13:10 | 65K بازدید | 0 دیدگاه

دوقلعه چی و دو حرکت استثنایی و سرنوشت‌ساز 

شین هوا و بیرانوند؛ پاس، شیرجه و نیمه نهایی!

بیرانوند زمینه ساز گل سوم پرسپولیس شد و شین هوا یانگ با مهاری دیدنی، سوون سامسونگ را در بازی نگه داشت تا گلرها نقش پررنگی در صعود تیم های ایرانی و کره ای داشته باشند.

شین هوا و بیرانوند؛ پاس، شیرجه و نیمه نهایی!

به گزارش "ورزش سه"، سوون سامسونگ در خانه چونبوک موتورز موفق به پیروزی سه گله برابر این تیم شد و باتوجه به ثبت کلین شیت، تا حدودی صعودش را قطعی کرد اما داستان در خانه تیم سامسونگ، شکل دیگری بر خود گرفت. شاگردان چوی کانگ هی در چونبوک در بازی برگشت سه گل زدند.

 

در دقیقه 12 آدریانو توانست از غفلت «شین هوا یانگ» گلر کره ای استفاده کرده و دروازه را باز کند. در دقیقه 51 او یک اشتباه دیگر انجام داد و در حالی که توپ به آستانه دروازه ارسال شده بود، نتوانست آن را مهار کند و دروازه برای بار دوم باز شد! این پایان کار نبود، 20 دقیقه بعد کیم شین ووک با ضربه سری استثنایی گل بعدی را هم زد. با ادامه این روند کار برای سوون سامسونگ سخت و سخت تر می شد. دروازه بان این تیم نامستحکم و نامطمئن عمل می کرد و مدافعان هم توانایی مقابله با خط حمله قدرتمند چونبوک موتورز را نداشتند.

 

 

بازی با همین نتیجه در حال اتمام بود تا این که در دقیقه 91 چونبوک صاحب یک پنالتی شد تا دژاوو در آستانه رخ داد باشد. آدریانو پشت ضربه پنالتی ایستاد تا با گل کردن پنالتی شمار گل هایش را به عدد 2 برساند و سامسونگ را حذف کند. اما این بار نوبت «شین هوا یانگ» بود که بدرخشد و مانع حذف تیمش شود. او پنالتی آدریانو را به زیبایی مهار کرد و این در حالی بود که مهاجم برزیلی چونبوک ضربه اش را ماهرانه به گوشه دروازه فرستاده بود. بازی به وقت های اضافه و سپس ضربات پنالتی رفت. پس از انتقام گیری از آدریانو  «شین هوا یانگ» پنالتی دیگر گلزن چونبوک یعنی کیم شین ووک را هم مهار کرد، سپس پنالتی لی دونگ گوک را گرفت تا سامسونگ راهی مرحله بعدی شود.

 

 

سیو پنالتی آدریانو در دقیقه 91 بدون شک مهم ترین مهار دروازه بان ها در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا بود. در بازی پرسپولیس علیرضا بیرانوند  سیو خاصی نداشت اما پاس گل استثنایی اش در دقیقه 78 او را به تنها دروازه بانی بدل کرد که در این فصل لیگ قهرمانان پاس گل داده است. در دیدار استقلال - السد مهدی رحمتی فرصت داشت تا به حماسه سازی آبی ها یاری برساند اما این اتفاق در اوج ناباوری رخ نداد. در بازی کاشیما - تیانجین هم حریف ژاپنی انقدر مقتدر بود که گلر تیانجین نتواند کاری انجام دهد.

 

علیرضا بیرانوند دروازه بان شماره یک تیم ملی و پرسپولیس، نمایش ویژه ای برابر الدحیل قطر داشت. بیرانوند تنها یک مهار در این بازی داشت اما 2 حرکت او بیش از تک سیوش به چشم آمد. گل سوم پرسپولیس با همکاری فوق سریع میان او و یکی از توپ جمع کن های پشت دروازه و ارسال دقیق بیرانوند برای منشا رقم خورد؛ حرکتی که یکی از زیباترین گل های مرحله یک چهارم نهایی آسیا را ساخت. البته خروج دیدنی اش در آخرین دقایق بازی و مهار توپ با یک دست در شرایطی که الدحیل سرا پا حمله بود، یاور قرمزها در کنترل وضعیت بازی شد.

 


این سه مهار استثنایی از دقیقه 90 تا پایان مسابقه، باعث شد تا همه اشتباهات این گلر 35 ساله را فراموش کنند و حتی AFC هم او را به عنوان برترین بازیکن زمین انتخاب کرد! هوا یانگ به تنهایی سامسونگ را به جمع 4 تیم برتر آسیا رساند و حالا وظیفه اش بدون شک سنگین تر خواهد بود.

 

او در پایان بازی گفت: ما حرکات و پنالتی های حریفان را آنالیز و بررسی میکنیم. مربی من لی وون جائه همیشه درباره پنالتی ها می گفت که در لحظه آخر اقدام به شیرجه زدن کن تا موفق شوی.

«شین هوا یانگ» تاکنون سه کلین شیت انجام داده و می تواند با بسته نگه داشتن دروازه اش در 2 بازی نیمه نهایی، به رکورد علیرضا بیرانوند هم برسد.

 

 

هم اکنون در جدول مهارها، ژانگ لو با 37 سیو در صدر قرار دارد. رده دوم در اختیار محمد رشید مظاهری است و پس از او دروازه بان تیم های بوریرام، الدحیل، شانگهای و الجزیره قرار دارند. نکته جالب غیبت گلر تیم هایی است که در 4 تیم برتر جام هستند. از میان دروازه بان های السد، پرسپولیس، کاشیما و سوون سامسونگ، سعد ال شیب با 23 سیو خود نمایی می کند.

 

دیدگاه‌ها