کد خبر : 1609636 | 16 اردیبهشت 1398 ساعت 10:04 | 127.2K بازدید | 0 دیدگاه

با حضور نمایندگان تیم‌های مدعی

تیم منتخب هفته بیست و هشتم لیگ برتر

تیم منتخب هفته بیست و هشتم مسابقات لیگ برتر در حالی انتخاب شده است که همه مدعیان از جمله پرسپولیس، سپاهان، استقلال، پدیده و تراکتورسازی هر کدام نمایندگانی در ترکیب دارند.

تیم منتخب هفته بیست و هشتم لیگ برتر

به گزارش "ورزش سه" تمامی نتایج در این هفته از مسابقات لیگ برتر به نفع سپاهان و پدیده رقم خورد. پرسپولیس و تراکتورسازی به نتیجه تساوی ۱-۱ رسیدند تا سپاهان با کسب برد برابر ماشین سازی تبریز به سه امتیازی صدرنشین مسابقات برسد. استقلال تهران نیز همراه فرهاد مجیدی با چهار گل همنام خوزستانی خود را در استادیوم آزادی شکست داد تا علاوه بر اینکه فاصله اش را با شاگردان امیر قلعه نویی حفظ می کند، حکم به سقوط قهرمان سابق مسابقات لیگ برتر بدهد. پدیده مشهد هم با یک گل سایپا را شکست داد و به کسب سهمیه آسیایی امیدوار شد.


اما دیگر دیدار جنجالی هفته به میزبانی نفت مسجد سلیمان برگزار شد. شاگردان فیروز کریمی در نهایت موفق شدند یک امتیاز از سپیدرود رشت بگیرند و امیدوار تر نسبت به بقا در لیگ برتر کار خود را ادامه دهند. دو تیم ذوب آهن و صنعت نفت آبادان نیز در مسابقات خارج از خانه خود به ترتیب پارس جم و نساجی را شکست داده و به روند مثبت خود در نیم فصل دوم ادامه دادند. فولاد خوزستان هم در ورزشگاه فولاد آرنا با نتیجه تساوی ۱-۱ برابر پیکان متوقف شد تا پرونده این هفته بسته شود.

 

درواز‌ه‌بان:


کوروش ملکی (سپیدرود رشت):


نادر دست‌نشان در چهار مسابقه پیاپی از ایمان صادقی درون دروازه سپیدرود استفاده کرد، اما باخت مقابل فولاد موجب شد تا در دیدار حساس پایین جدولی‌ها کوروش ملکی دوباره فرصت خودنمایی پیدا کند؛ ملکی که 18 بازی برای سپیدرود انجام داده و آخرین بار در هفته بیست و سوم برای رشتی‌ها بازی کرده بود، در مسابقه این هفته برابر نفت مسجدسلیمان مجددا از ابتدا در ترکیب حضور داشت و البته توانست عملکرد درخشانی از خود برجای بگذارد؛ دروازه‌بان سپیدرود که علاوه بر دفع توپ‌ها و خروج‌های موفق، در نیمه اول 2 و در نیمه دوم 3 مهار توپ داشت، در دقیقه 90 روز خوب خود را با مهار پنالتی حکیم نصاری تکمیل کرد؛ پنالتی‌ای که می‌توانست آنها را بعد از مدت‌ها یک پله در جدول بالا ببرد، به رده چهاردهم برساند و تاحدودی از خطر سقوط نجات‌شان دهد، اما در نهمین دقیقه وقت‌های تلف شده دروازه او روی یک سهل‌انگاری در خط دفاعی و دفع توپ باز شد.

 

1403516


مدافعان:


محمد نژادمهدی (ذوب‌آهن اصفهان):


با توجه به تاکتیک مورد استفاده ذوب‌آهن و استفاده حداکثری از ضربات ایستگاهی مدافعان بلند زن این تیم جزو مهره‌های اصلی در ثبت گل قرار گرفته‌اند. به خصوص در مسابقات آسیایی که امتیازات مهمی برای شاگردان منصوریان از این راه به دست آمد. نژادمهدی که با گلزنی مقابل الغرافه و النصر خوش درخشیده بود، در دقایق پایانی نیمه اول بازی با پارس جنوبی جم از کرنر به دست آمده استفاده کرد و با قرار گرفتن در نقطه کور توانست دروازه گوهری را باز کند. علاوه بر این در فاز دفاعی نیز بر روی همه توپ‌های هوایی موفق عمل کرد و هم‌چنین با یک تکل به موقع مانع فروپاشی دروازه تیمش شد.

 

1242929

 

سعید آقایی (سپاهان):


سعید آقایی مدافع چپ تیم سپاهان این هفته عملکرد بسیار خوبی در ترکیب تیم زردپوش اصفهان داشت‌. او در دفاع مستحکم عمل و حملات تیم ماشین سازی را خنثی کرد و در حمله نیز نفوذهای متعددی داشت. یکی از حرکات زیبای آقایی دریبل زیدانی ای که منجر به خلق یک موقعیت شد. همچنین نکته بارز در نمایش این بازیکن خوش تکنیک، سانترهای دقیقش بدون کنترل است که سبب تمایز او از بسیاری از مدافعان کناری شده است. آقایی در دقیقه ۵۶ پاس گل زیبایی را برای مهرداد محمدی ارسال کرد تا نمایش خوبش تکمیل شود.

 

1403701

 

محمد آقاجان‌پور(پدیده):


عملکرد کم‌نقص و مطمئنی که در مسابقات تیم ملی امید در انتخابی المپیک ارائه کرد، موجب شد تا یحیی گل‌محمدی از او به‌عنوان مدافع راست پدیده در دیدارهای حساس پایان فصل استفاده کند و او نیز تاکنون توانسته جواب اعتماد سرمربی‌اش را بدهد؛ محمد آقاجان‌پور جوان پس از آنکه در هشت مسابقه نیم‌فصل دوم بازی‌های خوبی از خود بر جای گذاشت و به ویژه برابر استقلال تهران موثر ظاهر شد، دیروز هم در بازی مهم مقابل سایپا جزو برترین‌های پدیده بود؛ در حالی که اصلی‌ترین تاکتیک سایپا نفوذ از سمت چپ زمین با بهره‌گیری از نفراتی همچون معین عباسیان و امید جهانبخش بود، اما آقاجان‌پور مثل همیشه اجازه نداد نفوذهای خطرناک آنچنانی از آن جناح انجام شود و همچنین در دفع توپ‌ها و نبردهای تن به تن برتری داشت؛ او در زمان حملات پدیده برابر نارنجی پوشان نیز حضور به موقعی داشت و با ارسال‌های خود ایجاد موقعیت کرد که این عملکرد موجب حضورش در جمع برترین های هفته شد.

 

1403699


هافبک‌ها:


علی کریمی (استقلال تهران):


على کریمى که در هفته‌های اخیر دوران اوج خود را سپرى مى‌کند، مقابل استقلال خوزستان عملکرد بسیار خوبى داشت و بهترین بازیکن این دیدار شد. او در میانه زمین و در کنار آیاندا پاتوسى وظیفه حمل توپ از خط دفاع به وینگرها و مهاجم را داشت و در این امر بسیار موفق بود. على کریمى پنج مرتبه دروازه استقلال خوزستان را تهدید کرد و ١٤ نبرد موفق داشت. او که بیش از هر بازیکنى در زمین توپ را لمس کرد، سرانجام در دقیقه ٩٠ با سانتر وریا غفورى و ضربه سر محکم گل چهارم استقلال را به ثمر رساند تا مزد نمایش خوبش را گرفته و حالا آماده دیدار با الدحیل باشد. کریمی که در این مسابقه به عنوان هافبک دفاعی مورد استفاده قرار گرفته بود حالا به مهره قابل اعتماد فرهاد مجیدی تبدیل شده و تاثیرگذارترین بازیکن آبی پوشان به حساب می‌آید.

 

1402540

 

دانیال اسماعیلی فر (تراکتورسازی):


اسماعیلی فر این فصل عملکرد خوبی در تراکتورسازی داشته است. دفاع راست سابق تیم ذوب آهن که فصل پیش نمایش های خوبی را با پیراهن تراکتور ارائه نمی‌کرد، این فصل متحول شده و جزو بهترین های تیمش بوده است. او به خوبی نفوذ می‌کند و در ضربات آخر نیز به هم بازیانش یاری می‌رساند. شاید اگر تراکتور یک دفاع راست مطمئن در سطح اسماعیلی فر داشت، او کمی جلوتر هم به بازی گرفته می‌شد. در مقابل پرسپولیس اسماعیلی فر حملات پرسپولیسی ها را به خوبی کنترل و خنثی کرد و سرانجام در آخرین دقایق بازی زهر خود را با یک ضربه حساب شده ریخت تا تراکتور شکست نخورد.

 

1402681

 

کمال کامیابی نیا (پرسپولیس):


مدافع تیم پرسپولیس بار دیگر در تبریز درخشید و در دقایق ابتدایی تیمش را پیش انداخت. حضور کامیابی نیا در مناطق کور خط دفاع و میل او به گلزنی در بین هافبک دفاعی های لیگ ایران بی نظیر است. شماره ۱۱ سرخ ها علاوه بر گلزنی در فرآیند دفاعی هم حضور فعال و موثری داشت و در تقابل با هافبک های خوش تکنیک و با فیزیک مناسب تراکتور، نمره قبولی گرفت تا این هفته نیز در تیم برتر هفته قرار بگیرد. او این فصل تنها هافبک دفاعی سرخ ها بوده اما نمایش هایش همیشه مطمئن و شایسته بوده است.

 

1402716

 

علیرضا چراغعلی (ذوب‌آهن اصفهان):


این بازیکن جوان تبدیل به مهره مار برای علیرضا منصوریان در نیم فصل دوم شده است. از گلزنی به الوصل امارات تا درخشش مقابل پارس جنوبی جم. بازیکن سابق گسترش فولاد تبریز در نیمه دوم مسابقه در صحنه‌ای با سماجت خاص توپ را از هافبک میانی حریف ربود و در ادامه با شوتی دقیق توپ را به گوشه دروازه فرستاد تا اختلاف دو برابر شود. یکی از ویژگی‌های خوب چراغعلی را می‌توان توانایی بازی در دو جناح راست و چپ و هم‌چنین مرکز خط میانی عنوان کرد که سرمربی ذوبی‌ها به خوبی از آن بهره می‌برد.

 

1388953

 

رضا کریمی (استقلال تهران):


شماره ٨٨ استقلال که در ابتداى نیمه دوم به‌جای نورافکن به زمین آمد، تعویض طلایى فرهاد مجیدى لقب گرفت. رضا کریمى بازیکن ریز نقش و جوان استقلال، از همان بدو ورودش با شوتى که به دروازه زد، سرعت زیادى به بازى بخشید و مدافعان استقلال خوزستان را درگیر خود کرد. این بازیکن جوان که در دوران سرمربى‌گری وینفرد شفر فقط سه دقیقه بازى کرده بود، حال ٣٠ دقیقه فرصت داشت تا توانایى‌هایش را به رخ بکشد. وى در دقیقه ٦٨ با شوت هوشمندانه و بى نقص خود، گل دوم استقلال تهران را به ثمر رساند و ناجى این تیم شد. عملکرد این بازیکن نوید ظهور یک مهاجم کارگشا را در ترکیب استقلال می‌دهد. مهاجمی از جنس سرعت و تکنیک که در صورت نیاز تبدیل به مهره طلایی خواهد شد.

 


مهاجمان:


بالوتلی (صنعت نفت آبادان):


پس از هت تریک در برابر فولاد خوزستان، نماینده مازندران به طعمه بعدی بالوتلی تبدیل شد. مهاجم برزیلی تیم صنعت نفت در نیمه اول با تیزهوشی و فرصت طلبی دروازه حامد لک را باز کرد و در نیمه دوم هم مهاجم جوان صنعت را در موقعیت گلزنی قرار داد و پاس گل داد. گل اول بالو در شرایطی به ثمر رسید که ضربه او خیلی هم با دقت نبود اما ضرب توپ بالای این بازیکن باعث شد تا لک نتواند آن را بگیرد. نمایش های چند هفته اخیر این مهاجم بلند قامت باعث شده تا لقبش از یک خرید شکست خورده به مهره ای قابل اتکا عوض شود و باید دید او در دو هفته بعدی هم میتواند این روند را حفظ کند یا خیر.

 

1399603

 

رافائل اریک مسی(فولاد):


خرید افشین قطبی در نیم‌فصل به مرور زمان در ترکیب فولاد جا افتاده بود و توانست در هفته بیست و پنجم یکی از گل‌های این تیم برابر استقلال خوزستان را به ثمر رساند که مصدومیت بدموقع موجب شد تا اریک مسی دو دیدار پیاپی را از دست دهد، اما این مهاجم کامرونی در بازی با پیکان به‌عنوان نخستین تعویضی تیمش جانشین آرش افشین شد تا فولاد را در زدن گل دوم و برتری کمک کند که اگر بدشانسی گریبانگیرش نمی‌شد، او می‌توانست در دومین بازی متوالی خود گلزنی کند؛ مسی در حضور کوتاه مدت خود خط دفاعی پیکان را با فرارها و پاس‌های خطرناک آزار داد و در لحظات پایانی هم اگر مهار توپ به موقع شیخ‌ویسی نبود و از طرفی سانتر صابر حردانی کمی با دقت‌تر فرستاده می‌شد، مسی می‌توانست گل برتری فولاد را بزند و تاثیرگذاری‌اش را بیشتر نشان دهد.

 

1391976

دیدگاه‌ها