کد خبر : 1616206 | 17 خرداد 1398 ساعت 16:40 | 4.1K بازدید | 0 دیدگاه

7 سال و 11 ماه پس از برد برابر ماداگاسکار

مقایسه اولین تیم‌های‎ملی با کی‌روش و ویلموتس

مارک ویلموتس روز گذشته در اولین دیدار خود برابر سوریه روی نیمکت تیم ملی نشست این در حالیست که 7 سال و 11 ماه پیش، کارلوس کی روش در دیدار برابر ماداگاسکار برای اولین بار رهبری تیم ملی را برعهده داشت.

مقایسه اولین تیم‌های‎ملی با کی‌روش و ویلموتس

به گزارش "ورزش سه"، آغاز کار دو مربی اخیر تیم ملی فوتبال ایران را باید تقریبا شبیه به هم دانست. کارلوس کی روش پس از ناکامی در جام ملت های آسیا 2011 به تیم ملی ایران ملحق شد و این تیم را برای بازی های مرحله اول مقدماتی جام جهانی 2014 آماده کرد و این روزها نیز مارک ویلموتس تیم ملی ایران را پس از ناکامی در جام ملت های آسیا 2019 در دست گرفت تا در اولین گام بتواند با موفقیت تیم را برای حضور در مرحله اول مقدماتی جام جهانی 2022 آماده کند. 

 

1411335

 

هر دو مربی مدتی پس از حضورشان در ایران تیم ملی را آماده حضور در اولین دیدار تدارکاتی کردند. دیدار اول تیم ملی در دوران حضور کی روش در تاریخ 27 تیرماه 1390 برگزار شد و در طرف مقابل اولین بازی تیم ملی با سرمربیگری مارک ویلموتس نیز در 16 خردادماه 1398  به انجام رسید. 

 

1411334

 

دیدار  بازیکنان کارلوس کی روش در دیدار برابر ماداگاسکار را سیدمهدی رحمتی درون دروازه تیم ملی ایستاد. سیدجلال حسینی و هادی عقیلی زوج قلب دفاعی تیم ملی محسوب می شدند. احسان حاج صفی در دفاع چپ و خسرو حیدری نیز در دفاع راست به میدان رفتند. پژمان نوری، میثم بائو و علی کریمی سه بازیکن اصلی تیم ملی در خط میانی و مرحوم هادی نوروزی، مرحوم مهرداد اولادی و کریم انصاری فرد نیز سه بازیکن حاضر در خط حمله تیم ملی محسوب می شدند. 

 

1411333

 

در طرف دیگر مارک ویلموتس برای دیدار برابر سوریه از علیرضا بیرانوند درون دروازه، مجید حسینی و مرتضی پورعلی گنجی در قلب دفاعی، رامین رضاییان در دفاع راست، میلاد محمدی به عنوان مدافع چپ، احسان حاج صفی، امید ابراهیمی و وحید امیری سه در خط میانی، علیرضا جهانبخش در بال راست، مهدی طارمی در بال چپ و کریم انصاری فرد نیز در نوک خط حمله را به میدان فرستاد . 

 

1411332


در دیدار هشت سال پیش، علی کریمی به عنوان کاپیتان پیشاپیش سایر بازیکنان تیم ملی پا به میدان گذاشت و در طرف دیگر نیز احسان حاج صفی بازوبند کاپیتانی تیم ملی را به بازو بست. این اتفاق در حالی افتاد که در زمان حضور مسعود شجاعی در میدان، بازوبند کاپیتانی تیم به بازوی وی بسته شد. 

 

1411339

 

سیدجلال حسینی تنها گلزن تیم ملی در دیدار برابر ماداگاسکار بود و به نوعی می توان او را اولین گلزن تیم کارلوس کی روش معرفی کرد. بازیکنی که هفت سال در ترکیب تیم مرد پرتغالی به میدان رفت اما پیش از جام جهانی مشهورترین بازیکن خط خورده تیم ملی ایران نام گرفت. 

 

1411337

 

اما در سوی دیگر جهانبخش اولین گلزن تیم ویلموتس لقب گرفت. هر چند پس از گلزنی وی، طارمی سه بار و اللهیار صیادمنش نیز یک بار توانستند دروازه حریف را باز کنند. 

 

1411336

 

همانطور که اولین بازی تیم ملی در زمان مرد بلژیکی با  هیات داوری ایرانی به میدان رفت، حدودا هشت سال پیش نیز تیم کارلوس کی روش  در دیداری با قضاوت داوران ایرانی در زمین حضور یافت. شب گذشته  فغانی دروازه وسط دیدار تیم ملی بود اما در سوی دیگر علی ممبینی قضاوت بازی ایران و ماداگاسکار را برعهده داشت. 

 

1411344

 

1411342

 

جالب ترین اتفاق درباره ترکیب تیم ملی در دیدار مورد نظر، حضور احسان حاج صفی و کریم انصاری فرد است. مدافع – هافبک و مهاجم – هافبک تیم ملی در هشت سال اخیر به عنوان بازیکنان اصلی تیم ملی همیشه همراه بودند و در دیدار روز گذشته برابر سوریه نیز به مانند دیدار برابر ماداگاسکار به عنوان نفرات اصلی پا به میدان گذاشتند. 

 

1411343

 

تاسف بار ترین نکته ای که در مقایسه ترکیب های ابتدایی دو سرمربی تیم ملی به چشم می خورد از دست رفتن دو مهاجم تیم ملی یعنی مرحوم هادی نوروزی و مرحوم مهرداد اولادی  است که در سال های اخیر دارفانی را وداع گفتند.

 

1411341

 

1411340

دیدگاه‌ها