کد خبر : 1618208 | 27 خرداد 1398 ساعت 12:23 | 1.5K بازدید | 0 دیدگاه

برانکو برای پرسپولیس فقط مربی نبود

تارتار : فوتبال ویلموتس را بیشتر دوست دارم

مهدی تارتار، سرمربی فصل گذشته پارس جنوبی جم معتقد است تیم ملی با تفکرات مارک ویلموتس می تواند به موفقیت های بیشتری از زمان کارلوس کی روش دست یابد.

تارتار : فوتبال ویلموتس را بیشتر دوست دارم

به گزارش "ورزش سه"، او با اشاره به بازی تیم ملی در بازی با سوریه و کره جنوبی گفت: هر مربی سبک و سلیقه خاص خود را دارد و همه این سلایق قابل احترام هستند. همان طور که آدم ها در رنگ به یک رنگ خاص علاقه دارند. مارک ویلموتس از کشوری به تهران آمده که در جام جهانی اخیر ارایه گر فوتبال ترکیبی و تهاجمی بوده و به موفقیت خوبی دست پیدا کرد. او علاقه خاصی به فوتبال ترکیبی و تهاجمی دارد و ما این را هم در بازی با سوریه دیدیم و هم کره جنوبی. به خصوص بازی با کره جنوبی که بار دیگر به همه ما ثابت کرد تیم ملی توانمندی فوتبال تهاجمی را دارد و من به شخصه از این اتفاق خوشحال هستم و بر این عقیده ام که تیم ملی با این سبک از بازی در آینده به موفقیت های خوبی دست پیدا خواهد کرد.

 

مهدی تارتار با اشاره به زحمات های کارلوس کی روش در 8 سال اخیر گفت: کارلوس کی روش در 8 سال گذشته برای تیم ملی زحمت کشید و تیم ملی در برخی از بازی های بزرگ مقاومت خوبی از خود نشان داد و در ضد حملات به نتایجی دست پیدا کرد که آبروی فوتبال ایران بود. هر چند من این سبک از بازی را دوست ندارم. به این خاطر که با فوتبال دفاعی شما تا جایی می توانید پیش بروید اما با فوتبال تهاجمی می توانید به موفقیت هایی دست پیدا کنید که قابل پیش بینی نباشد. ما در گذشته در دو دوره جام ملت ها قهرمان نشدیم و در جام جهانی هم از گروه صعود نکردیم. این به خاطر ارایه فوتبال دفاعی بود. انتخاب مارک ویلموتس به عنوان سرمربی تیم ملی یک انتخاب هوشمندانه بود و به نظر من تیم ملی با این سبک از بازی می تواند به موفقیت های خوبی دست پیدا کند. البته همان طور که سرمربی تیم ملی اشاره کرده تیم ملی نمی تواند در همه بازی ها مالکانه فوتبال کند و ما باز هم از تیم ملی بازی دفاعی خواهیم دید اما تفاوت در سبک کاری مارک ویلموتس و کارلوس کی روش این است که پایه فوتبال مارک ویلموتس فوتبال ترکیبی و تهاجمی است و این به سود ماست. به این خاطر که فوتبال ایران غنای تکنیکی دارد و می تواند در فاز تهاجمی هم موفق باشد. مهم ترین حرفی که من از مارک ویلموتس شنیده ام این است که تیم ملی باید تعادل در دفاع و حمله داشته باشد که این بهترین راهکار برای تیم ملی است.

 

سرمربی فصل گذشته تیم پارس جنوبی جم در خصوص جدایی برانکو از تیم پرسپولیس گفت: پرسپولیس در سه سال گذشته بهترین دوران حیات خود را در سال های اخیر سپری کرد و این به خاطر حضور برانکو بود. تیم تحت هدایت برانکو جدا از بازی های خوب و چشم نوازی که به نمایش گذاشت یک تیم با نظم و با دیسپلین بود که این نیاز مهم و حیاتی تیم های بزرگی چون پرسپولیس است. به واقع برانکو برای پرسپولیس فقط یک مربی نبود. بلکه یک مدیر و یک روانشناس خوب بود که تیم را به خوبی مدیریت کرد به طوریکه کمتر کسی متوجه حاشیه های تیم شد. جدایی برانکو از پرسپولیس خواست برانکو بود و باید به این تصمیم احترام گذاشت و قدردان زحمات این مربی بود. فوتبال ادامه دارد و حالا باشگاه باید به دنبال انتخاب هوشمندانه دیگری باشد تا تیم به مسیر خود ادامه دهد. جدایی برانکو از پرسپولیس از جمله اتفاقاتی است که در فوتبال محتمل است و در دنیای فوتبال مدام جای مربیان تغییر می کند.

 

مهدی تارتار در پایان در خصوص وضعیت فصل آینده خود گفت: با یکی دو باشگاه مذاکراتی داشتم اما توافقی حاصل نشد چون دوست دارم به تیمی بروم که نگاهی رو به جلو داشته باشد نه اینکه فقط بخواهد در بازی های لیگ برتر باقی بماند.

دیدگاه‌ها