کد خبر : 1612777 | 30 اردیبهشت 1398 ساعت 14:17 | 1.6K بازدید | 0 دیدگاه

درخواست سپاهان از سازمان لیگ؛

آئین نامه قانون 50 /50 را منتشر کنید

باشگاه سپاهان انتظار دارد مسئولین سازمان لیگ از آئین نامه ای که قانون جدید را الزام می کند، رونمایی کنند.

آئین نامه قانون 50 /50 را منتشر کنید

به گزارش "ورزش سه"، برگزاری دیدار دو تیم سپاهان و پرسپولیس که حساسیتش از سال ها پیش با کور شدن چشم یک سرباز در اصفهان شروع شد و در لیگ هفتم با قهرمانی پرسپولیس در دقیقه 97 به جای سپاهان ادامه پیدا کرد، همیشه پرالتهاب و دشوار بوده؛ مسابقه ای که در آخرین رویارویی دو تیم هم اتفاقات تلخی در آن رخ داد و چند صد نفر هوادار با آسیب دیدگی ورزشگاه آزادی را ترک کردند.

 

حواشی آخرین دیدار سپاهان و پرسپولیس در آزادی، برای نگرانی در مورد نحوه برگزاری مسابقه نیمه نهایی جام حذفی کم نبود که سازمان لیگ از قانونی جدید برای استقرار هواداران دو تیم خبر داده و طبق این قانون ظرفیت ورزشگاه نقش جهان به صورت 50 درصدی به هواداران دو تیم پرسپولیس و سپاهان اختصاص داده خواهد شد و خبری از قانون 10/90 که معمولا شاهدش هستیم، نیست.

 

نکته اصلی ماجرا اما اینجاست که سازمان لیگ فوتبال ایران به عنوان مجری اصلی برگزاری مسابقات، در این زمینه ابلاغی به باشگاه ها نداشته و اگر این موضوع یعنی عدم مکاتبه با باشگاه ها و توجیه نکردن آنها برای برگزاری مسابقات درست باشد، عملا اجرای قانون جدید با چالش روبرو می شود.

 

شنبه شب سعید فتاحی مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ در مصاحبه خود با برنامه فوتبال برتر اعلام کرد، موارد مطرح شده قانون برگزاری مسابقات است و به باشگاه ها هم ابلاغ شده؛ این موضوعی است که البته مورد تایید حداقل باشگاه سپاهان نیست و مدیرعامل این باشگاه شب گذشته در برنامه ضربه آزاد شبکه اصفهان تاکید کرد اگر تغییری در تصمیم سازمان لیگ ایجاد نشود، تیم فوتبال سپاهان از رقابت های لیگ کنار خواهد کشید.

 

معمولا پیش از برگزاری هر تورنمنتی، آئین نامه نحوه برگزاری مسابقات یا به اصطلاح انگلیسی (Regulation ) روی سایت رسمی سازمان مسابقات بارگذاری می شود تا هم تیم ها و هم مخاطبان فوتبال به آن دسترسی داشته باشند ولی چنین چیزی در مورد نحوه برگزاری مسابقات لیگ و جام حذفی فوتبال ایران روی سایت رسمی سازمان لیگ وجود ندارد و آئین نامه اصلی مسابقات هم برای ویرایش ششم در اختیار برخی کارشناسان قرار گرفته و هنوز به تصویب نرسیده.

 

محمدرضا کشوری دبیر سازمان لیگ در گفتگو با "ورزش سه" در پاسخ سوالاتی که سپاهانی ها مطرح می کنند، بار دیگر بر همان موضع سازمان لیگ تاکید کرد و گفت: «سازمان لیگ عین قانون را می گوید؛ مسابقات جام حذفی تک بازی است و به همین دلیل در تمام ورزشگاه‌ها قانون 50-50 برای تماشاگران اعمال می‌شود. این قانون برای این فصل نیست و سال‌های قبل نیز وجود داشته است. این قانون در صورت جلسه آمده و همه موارد ذکر شده است. خود سپاهانی‌ها نیز در جریان این مسئله هستند. پاسخ ما به نامه سپاهان نیز این خواهد بود که سازمان لیگ قانون را اجرا می‌کند.»

 

رضا فتاحی سرپرست سپاهان اما عکس حرف های دبیر سازمان لیگ را می زند و می گوید :« آئین نامه‌ها و قوانین زمانی قابلیت اجرایی پیدا می کنند که به تصویب اعضای هیئت رئیسه سازمان لیگ و فدراسیون رسیده باشند؛ سازمان لیگ بر قانونی بودن حضور 50/50 هواداران تاکید می کند ولی این موضوع مورد قبول باشگاه سپاهان نیست و از آنها می خواهیم که این آئین نامه و ابلاغش را به باشگاه ها منتشر کنند تا ابهامات برطرف شود.»


موضوع دیدار نیمه نهایی جام حذفی و نحوه استقرار هواداران به نقطه پیچیده ای رسیده؛ به نظر می رسد برای خروج از این نقطه سازمان لیگ باید اقدام به انتشار آئین نامه ای کند که تصویب شده و به باشگاه سپاهان و همینطور سایر باشگاه ها هم ابلاغ شده؛ در غیر این صورت به نظر می رسد این ماجرا همچنان ادامه دار باشد.

دیدگاه‌ها