کد خبر : 1385957 | 19 دی 1395 ساعت 18:35 | 31.3K بازدید | 0 دیدگاه

مصاحبه برانکو امیدوارکننده بود؛

تاج: کی‌روش به کارش ادامه می‌دهد

مهدی تاج در نشست مطبوعاتی بعد از جلسه هیئت رییسه روبه خبرنگاران درباره بحث هایی گفت که در این جلسه طولانی گذشته بود .

تاج: کی‌روش به کارش ادامه می‌دهد

به گزارش "ورزش سه" ، تاج که حرف هایش را با میانه روی آغاز کرده ، در حالی حرف ها را پیش می برد که خبر وخامت حال رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام این جلسه را تحت الشعاع قرار داده بود . 


متن حرف های تاج را بخوانید : 

 

 

آمده اید بحث استعفا را  دنبال کنید 
بحثی که در واقع در هیات رئیسه فدراسیون فوتبال مطرح بود و شاید شما به این خاطر حاضر شدید بحث استعفای کی روش بود. خودم با کی روش صحبت داشتم. واقعیت این است که تیم ملی به هر جهت اولویت ماست و میادین رقابتی بین‌المللی که در سطح تیم ملی و باشگاه‌هاست.اختلافی پیش آمده بود که باید کار مهمی بکنیم و در مجموع انتقاد هم بپذیریم و برنامه‌های اجرایی را دنبال کنیم. سازمان لیگ برنامه‌ای به کلیه باشگاه‌ها داده و این برنامه مورد تایید و تصویب باشگاه‌ها قرار گرفته است. این برنامه متناسب با لیگ قهرمانان و باشگاه‌ها و تیم ملی بوده است.

 

 

پرسپولیس هم برنامه را تایید کرده بود 
این برنامه توسط باشگاه‌ها و به خصوص یکی از باشگاه‌های مهم که پرسپولیس بود مورد قبول واقع نشد که نهایتا منجر به صحبت‌های متفاوتی شد که کی روش استعفا دادند. نظر آقای کی روش این بود که مجموعه شان تمام تلاششان را کرده اند که 6 سال تیم ملی تیم اول آسیا باشد با توجه به محدودیت‌هایی که داریم. چین، کره و قطر و حتی ازبکستان که در گروه ما هستند اصلا قابل مقایسه با بودجه‌ها و تشکیلاتی که ما داریم نیست.

 

 

باید همه تلاش کنیم
در تیم ملی جوانگرایی خوبی انجام شد که بسیار خوب است. از طرفی نظم و انضباط خوبی در تیم وجود دارد. هماهنگی و همدلی زیادی هم در تیم ملی هست و این مسائل موجب شد تا اعضای هیأت رئیسه به اتفاق آرای نظرشان این باشد که کی‌روش بماند و با استعفایش مخالفت شد تا بتوانیم با توجه به شرایط حساس کنونی و به دلیل اینکه زمان کمی برای آماده‌سازی داریم کارها را پیش ببریم. همه ما باید تلاش کنیم تا با شرایط خوبی به مسابقات مقدماتی جام جهانی برویم.

 

 

 

 

بااستعفا مخالفت کردیم 
نظم و انضباط و همدلی اعضای تیم با کی‌روش باعث شد هیئت رئیسه ما بدون رأی منفی و با اتفاق آرا نظر با استعفای سرمربی تیم ملی مخالفت کند. زمان حساس و کمی داریم و باید تلاش کرده این اجماع را حفظ کرده و با همین تلاش وارد دور برگشت مقدماتی جام جهانی شویم.

 

 

نظر وزیر درباره فوتبال 
من شب گذشته جلسه‌ای با وزیر نداشتم. نظر او این است که ما باید در میادین بین‌المللی موفق عمل کنیم و همه اهالی فوتبال باید به یک سو نگاه کنند. نظر وزیر این است با همدلی، رفاقت و برنامه‌ریزی مهم گام رو به جلو داشته باشیم. ایشان هم نظرشان این است میادین بین‌المللی مهم باید اولویت فوتبال ما باشد.

 

 

از کی روش باید تقدیر شود 
 فدراسیون باید بابت کارهای ارزنده‌ای که در تیم ملی شده از کی‌روش تقدیر کند. ما بیش از چهار سال است که در اول آسیا و در قله قرار داریم. بسیاری از تیم‌های ما هم وضعیت خوبی داشتند. بعضی از انتقادات بوده، شبکه‌های تلویزیونی دو سه روز هر انتقادی کردند و هر کسی دوست داشت همه چیز گفت، باید پاسخگویی می‌شد که نشد. باید از کی‌روش حمایت قاطع می‌شد که شد. باید به نحو احسن از باشگاه‌ها هم حمایت کنیم تا در آسیا موفق شوند و از تیم ملی هم باید حمایت شوند. از پرسپولیس، ذوب‌آهن، استقلال خوزستان و استقلال هم تحت نظر فدراسیون فوتبال حمایت می‌کنیم.

 

 

یک نفر 22 بار مصاحبه کرده !
صحبت این است که یک نفر 22 بار در جراید مختلف صحبت کرده بود. به نظر من اختلافات دیگری هم در کشور هست. حرف‌هایی زده می‌شود که قابل استناد نیست. همین شخص سه چهار سال پیش با پول‌های آلوده در اصفهان از یک مربی انتقاد کرد، چون مشاور سرمربی همان تیم بود، کلی پول گرفت و پول آلوده به خانه‌اش برد. این برای ما خیلی پسندیده نیست. با این حال رسانه ملی انتقادهای خودش را می‌کند، آنها به خواست مردم هم نگاه می‌کنند و ما نیز اکنون در حال پاسخگویی هستیم.

 

 

خوب شد الان اعتراض کردند
این که این اختلاف نظرها در این مقطع شده است، خوب است. از این جهت خیلی بهتر است که این موضوع الان مطرح شده تا این که در اواخر سال شاهد آن باشیم. چرا که در آن زمان هیچ مجالی برای رسیدگی به این مسائل نداریم. فدراسیون صبر کرد تا حرف‌ها شنیده شود و به موقع قضیه را ختم به خیر کند. اگر قرار بود در اسفند ماه کسی حرفی بزند و اعتراضی کند ما برای رسیدگی به آن به مشکل می‌خوردیم از آن جهت که هم بازی‌های آسیایی باشگاه‌ها در پیش بود و هم این که تیم ملی می‌بایست در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی به میدان برود. آن موقع بحث کشور مطرح بود. این حرف‌ها را الان می‌پذیریم و برای آن چاره‌اندیشی می‌کنیم.

 

 

ما به شیوه خودمان عمل می کنیم 
برخی حرف‌های عجیب غریب هم مطرح شد و برخی اعلام کردند که چرا فدراسیون سکوت کرده و پاسخی نمی‌دهد. ما نمی‌توانیم در مقابل هر چیزی همان موقع پاسخی ارائه دهیم. ما به شیوه خودمان عمل می‌کنیم. یک بار دیگر خدمت عزیزان می‌گویم اگر کسی برنامه بهتری برای ادامه مسابقات دارد اعلام کند، یک عده می‌گویند برنامه ایراد دارد و در مورد آن کارشناسی می‌کنند؛ حتی کارشناس هواشناسی هم در مورد فوتبال اظهار نظر می‌کند.

 

 

بعد از تایید برنامه اعتراض کردند
در خصوص برنامه کی‌روش باید بگویم که تیم‌ها در همان زمانی که برنامه ارائه شد، اعتراض می‌کردند. اعتراض‌ها در حالی شکل گرفت که تیم‌های ما نتایج خوبی گرفتند. فوتبال و فوتسال نتایج خوبی گرفتند، پرسپولیس در لیگ اول است و استقلال هم از بحران خارج شد. برخی‌ها حرف‌هایی زدند که قابل پیگیری است. تیم ملی و پرسپولیس شرایط خوبی دارند اما باید بازتاب‌ حرف‌هایی که زده می‌شود، را در نظر گرفت.

 


کی‌روش به کارش ادامه می دهد
رییس فدراسیون فوتبال در واکنش به سوال خبرنگاری درباره اینکه ماحصل جلسه امروز را چطور به اطلاع سرمربی تیم ملی خواهید رساند گفت: ما خودمان نتیجه جلسه را خواهیم گفت و شما نگران نباشید. هیئت رئیسه با استعفای کی‌روش مخالف و نظرش این بود که کی‌روش به نحو احسن کارش را ادامه دهد.

 


نگران استقلال و پرسپولیس و سهمیه هستیم
همه نگران نتایج استقلال و پرسپولیس هستند. ما تلاش می‌کنیم 4 سهمیه را حفظ کنیم، اما شرایط سخت است. باید با تدبیر و رفاقت این تلاش را انجام دهیم. مصاحبه‌ای که برانکو امروز انجام داد، امیدوارکننده بود. هیئت رئیسه نظرش این بود که حرف‌های امروز برانکو، نظر هیئت رئیسه را تغییر داده است. در مجموع، شرایط سخت است. در مورد تقویم مسابقات یکی مصاحبه کرد که تقصیر ای اف اسی است، دیگری عنوان کرد با این شرایط، بازیکنان پرسپولیس دیگر دعوت نمی‌شوند.

 


علیرغم مشکلات اول آسیا هستیم
این اختلافات به خاطر برنامه‌ مسابقات لیگ قهرمانان آسیا است که بر اساس شرق آسیا برنامه‌ریزی شده است. در برج دوازده، یکی دو کشورهای غرب آسیا با این برنامه‌ریزی دچار مشکل می‌شوند. این مشکلات و فضایی که بوجود آمده، باعث شده که ما تیم ملی را در صدر هم نگه داریم و باید دست مریزاد به سرمربی تیم ملی و فدراسیون فوتبال بگوییم.

 


استعفای کی روش ما را ناراحت کرد
ایشان استعفا کرده‌اند و باید متن مخالفت را برای او که در دبی به سر می‌برد، ارسال کنیم. کی‌روش با استعفایش من را ناراحت کرد.

 

 

بازگردان بازیکنان کار بدی بود
بازگرداندن بازیکنان کاری بد بود. کاشانی رئیس هیئت مدیره پرسپولیس عنوان کرد که طاهری موضع خوبی گرفته و مشکلات را اعلام کرده‌ایم. تیم ملی هم با بازگرداندن ملی‌پوشان پرسپولیس نگرانی آنها را برطرف کرد. کی‌روش گفته بازیکنان پرسپولیس را در اردوهای تیم ملی برای فیفا دی دعوت خواهد کرد.

 


هر کس اعتراض دارد کتبی نامه بنویسد
همه مربیان مهر و امضا دادند که همه کسانی که در لیگ مشغول هستند، کمیته انضباطی از آنها خواسته که چرا اعتراض کرده‌اند. مسیر قانونی آن است که هر سرمربی کتبی نظرش را در مورد برنامه‌ها ارائه کند. اکنون اگر کسی انتقاد یا اعتراضی دارد از راه قانونی نامه بنویسد تا برای تغییر برنامه تیم ملی اقدام شود.

 


صحبت‌ها علیه برانکو ایوانکوویچ مورد تاییدم نیست
مهدی تاج در خصوص صحبت‌های سعید فتاحی، اعلام کرد صحبت‌های رییس کمیته مسابقات لیگ مورد تایید او نیست:  ادبیات سعید فتاحی، رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در خصوص صحبت‌های برانکو مورد پسند من نبود.

 

 

برگزاری جلسه تعامل بین کی‌روش و مربیان لیگ برتر
این هم یک پیشنهاد خوب است که باید در خصوص آن با تعامل بیشتر فکر کنیم. فدراسیون فوتبال همانطور که مسئول تیم ملی است، مسئول باشگاه‌ها در لیگ قهرمانان آسیا و دیگر باشگاه‌ها نیز است. تمام اختیارات در این خصوص در اختیار فدراسیون فوتبال است. ما برنامه مکتوب دادیم و بهترین راه هم همین بود که برنامه را به باشگاه‌ها به صورت مکتوب بدهیم تا باشگاه‌ها خوب فکر کرده و نظرشان را در خصوص این برنامه به ما بدهند. این روال در همه جای دنیا مرسوم است.

 

 

رئیس فدراسیون فوتبال در پایان نشست خبری خود متوجه خبر درگذشت آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی شد و با تأسف این ضایعه را تسلیت گفت.

 

دیدگاه‌ها