کد خبر : 1545934 | 24 مرداد 1397 ساعت 19:01 | 26.1K بازدید | 0 دیدگاه

شفر: برای خیابانی آرزوی سلامتی می کنم

اشک‌ریختن کودک 5ساله در ورزشگاه خوب نیست

سرمربی استقلال در نشست خبری قبل از دیدار با پارس جنوبی شرکت کرد.

اشک‌ریختن کودک 5ساله در ورزشگاه خوب نیست

 

به گزارش "ورزش سه"، وینفرد شفر سرمربی استقلال با حضور در نشست خبری درباره دیدار با پارس جنوبی گفت:  اولین بار است که در شهر جم و این منطقه هستم و خیلی خوشحالم که اینجا حضور دارم. وقتی با استقلال به اصفهان، تبریز یا جاهای دیگر می‌رویم، می‌توانیم مناطق مختلف را ببینیم، هر چند که زمان زیادی نداریم و از فرودگاه رفتیم به هتل و سپس به سالن کنفرانس و شب هم جلسه کادر فنی است. فردا هم بازی برگزار می‌شود.

 

وی افزود: فردا بازی سختی خواهیم داشت، هوا به دلیل اینکه اینجا ارتفاع بیشتری دارد، گرم‌تر خواهد بود. می‌دانیم حریف سفت و محکم است و 90 دقیقه و حتی 95 دقیقه باید بجنگیم. باید فوتبال خوبی انجام داده و توپ را به گردش در بیاوریم و قطعا شانس برای پیروزی داریم.

 

سرمربی تیم فوتبال استقلال خاطرنشان کرد: زمانی که در منزل بودم، بازی‌های قبلی پارس را دیدم و خوشحالم که شما هواداران خیلی خوبی دارید. دیدم که تماشاگران پارس جنوبی در جایگاه‌شان موسیقی می‌نوازند که بسیار خوشحال کننده است. این همان چیزی است که می‌خواهم و آن را دوست دارم، مانند بازی قبلی که هواداران‌مان دنبال فوتبال بودند. در برنامه نود تصاویری نشان داده شد که نشان می‌داد برخی‌ها فوتبال را دوست نداشتند. وقتی بچه پنج ساله به ورزشگاه می‌آید و اشک می‌ریزد، برای فوتبال خوب نیست. این صحبت من برای کل هواداران فوتبال است. باید از دیدن فوتبال لذت برد، نه اینکه در آن خشونت باشد.

 

شفر ادامه داد: دقیقا نمی‌دانم فردا کدام بازیکنان قرار است بازی کنند، چون مسائل کوچکی داریم که باید تست شوند. امیدوارم بازی خوبی از هر دو تیم شاهد باشیم. ما می‌خواهیم ببریم، اما باور کنید بازی سختی خواهیم داشت. هواداران زیادی در فرودگاه به استقبال ما آمدند که طرفدار استقلال بودند. امیدوارم هواداران دو تیم بازی خوبی ببینند و بدون مشکل ورزشگاه را ترک کنند. شنیده‌ام یکی از گزارشگران باسابقه یعنی جواد خیابانی در بیمارستان بستری است، آروزی سلامتی برای او دارم و امیدوارم در مسابقات بعدی، ایشان به کارشان بازگردند.

 

وی در مورد عملکرد بازیکنان جدید استقلال تصریح کرد: بابت بازیکنانی که گرفتیم، خوشحالم. برخی از آنها دیر آمدند. بازیکن آخری که جذب شد، عراقی است که روز گذشته اولین تمرینش را با ما انجام داد. علی کریمی به خاطر قراردادش دیرتر به ما اضافه شد، همینطور الحاجی گرو. مرحله به مرحله تیم ما بهتر می‌شود و باید ببینیم کدام بازیکن در بازی بعدی به میدان می‌رود.

 

سرمربی تیم فوتبال استقلال خاطرنشان کرد: من گفتم لیگ برتر بهتر از فصل گذشته شده و خیلی از باشگاه‌ها مثل تراکتورسازی پول زیادی برای خرید بازیکن کنار گذاشتند. الان نمی‌توانیم بگوییم یک تیم شانس قهرمانی دارد و شاید پنج تیم شانس قهرمانی داشته باشند. ما آسیا، لیگ برتر و جام حذفی را داریم و خوشحالم بازیکنانم را در اختیار دارم، اما هنوز به آمادگی کامل نرسیده‌اند. شاید نیومایر دو هفته زمان نیاز دارد، بازیکن عراقی هم باید سیستم ما را یاد بگیرد.

 

شفر در خصوص تقابل فرشاد محمدی‌مهر و میثم تیموری با تیم سابق‌شان عنوان کرد: می‌توانم از فرشاد محمدی‌مهر تشکر کنم که بازیکن خوبی است و شخصیت خوبی دارد. او بازیکن جوانی است و امیدوارم اگر بازی کند، مقابل تیم قدیمی خودش نمایش خوبی داشته باشد. در مورد میثم تیموری باید صبر کنیم، او هنوز آماده نیست. شاید یک ماه دیگر یا دو ماه دیگر آماده شود. فرشاد صحبت‌های خوبی درباره باشگاهی که حضور داشت، انجام داده است.

 

وی در رابطه با انگیزه بازیکنان پارس جنوبی برای تقابل با استقلال تصریح کرد: معمولا بازیکنان باید برای هر بازی باانگیزه باشند، نه فقط برابر استقلال. بازیکنان در سال دو بار برابر استقلال بازی می‌کنند و نمی‌توانند فقط این در این دو دیدار با انگیزه باشند. دربی استقلال و پرسپولیس دو بار در سال انجام می‌شود و امیدوارم در لیگ قهرمانن آسیا این مصاف تکرار شود. استقلال و پرسپولیس السد قطر را شکست داده‌اند، اما ما مقابل پرسپولیس بازی نمی‌کنیم، فردا برابر پارس جنوبی دیدار خواهیم داشت.

 

سرمربی تیم فوتبال استقلال در واکنش به اینکه احتمال حضور بازیکنان پرسپولیسی در ترکیب تیم پارس جنوبی وجود دارد و آیا از این موضوع نگران نخواهد بود، گفت: نه، خیلی مهم نیست. شفر در مورد غیبت فرشید باقری در بازی فردا به دلیل درگذشت پدرش گفت: فرشید در بازی قبلی به خصوص نیمه دوم خیلی خوب بازی کرد. او پسر خوبی است و برای خانواده اش بهترین‌ها را آرزو می‌کنم، می‌دانم فرشید در شرایط بسیار سختی است. امیدوارم زمانی که برمی‌گردد، شرایط خوبی داشته و از نظر روانی آماده باشد.

 

وی درباره عملکرد علی کریمی و بحث‌هایی که در رابطه با مصدومیتش مطرح می‌شود و آیا می‌تواند از چنین بازیکنی در دیدار برابر السد قطر استفاده کند، گفت: بازی آخر استقلال را دیدید که علی کریمی یکی از بهترین بازیکنان ما مقابل تراکتورسازی بود. کریمی مصدومیتی ندارد، ما کادر پزشکی خوبی داریم. مربی بدنساز ما هم آمده و با برخی از بازیکنان تمرینات اختصاصی انجام می‌دهد تا آماده‌تر شوند. علی کامل آماده‌ است. بازی فردای ما با السد قطر نیست و ما با پارس جنوبی بازی داریم. شاید قبل از دیدار با السد هفت روز وقت برای آماده‌سازی داشته باشیم، اما از حالا به فکر این بازی نیستیم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در واکنش به اینکه چرا تمرینات تیمش را دیر آغاز کرد، گفت: نباید اینطوری نگاه کنیم چون پرسپولیس فلان زمان تمریناتش را شروع کرده، ما همان زمان تمرینات را شروع کنیم. این مهم نیست که ما الان ببینیم پرسپولیس و پارس جنوبی چه زمانی تمریناتش را آغاز کرده و ما هم همین کار را بکنیم. ما بازیکن کافی برای اردوی پیش فصل نداشتیم در اردوی آماده‌سازی و تیم زیر 21 سال را در اختیار داشتیم. از بین بازیکنان ملی‌پوش تنها پژمان منتظری حضور داشت. امید ابراهیمی در قطر و روزبه چشمی هم مصدوم بود.

 

شفر با اشاره به گرمای بازی فردا تصریح کرد: سلامت بازیکنان مهم است. امیدوارم داور فردا پس از گذشت 20 تا 25 دقیقه، بازی را نگه دارد تا بازیکنان آب بخورند. این موضوع برای سلامتی‌شان مهم است. من در زمین بازی نمی‌کنم، مسئولان برگزاری مسابقه در زمین بازی نمی‌کنند. بازیکنان هستند که بازی می‌کنند و برای سلامتی‌شان خوب است که داور بازی نگه داشته و آنها آب بخورند.

وی در خصوص اینکه تنها 10 درصد از گنجایش ورزشگاه به استقلال اختصاص داده شده است، گفت: نمی‌دانم چقدر بلیت برای تماشاگران ما در نظر گرفته شده اما امیدوارم به ورزشگاه بیایند. در فرودگاه هواداران زیادی از استقلال دیدیم و یک آقایی هم انتهای سالن این نشست با لباس استقلال نشسته است. (سرمربی استقلال سپس از آن شخص پرسید که فردا به ورزشگاه می‌آید که فرد مذکور پاسخ داد که در ورزشگاه حضور خواهد داشت). این یکی از طرفداران ما خواهد بود.

 

سرمربی تیم فوتبال استقلال در پایان عنوان کرد: بسیار مهم است که هواداران دو تیم خوشحال به خانه‌های خود بازگردند. فوتبال یکی از بهترین ورزش‌ها در دنیاست. شما هم مسئولیت بزرگی با نوشته‌های‌تان در قبال هواداران دارید و کار خبری مهم است. من فقط به روزنامه نگاران احترام نمی‌گذارم، به همه مردم احترام می‌گذارم، چون اینجا میهمان هستم.

 

دیدگاه‌ها