کد خبر : 1560007 | 17 مهر 1397 ساعت 20:20 | 20.3K بازدید | 0 دیدگاه

وقتی کسی از قانون المپیک خبر نداشت

دختر جودوکار به خاطر حجاب از مبارزه محروم شد!

دختر جودوکار ایرانی به دلیل داشتن حجاب نتوانست در المپیک جوانان روی تاتامی برود.

به گزارش "ورزش سه"، مارال مردانی جودوکار محجبه ایران که مسابقات پیش از المپیک را با حجاب پشت سر گذاشته بود، در یک قدمی تاتامی از رسیدن به مبارزه بازماند و‌مسئولان فدراسیون جهانی در اقدامی عجیب اجازه مبارزه با حجاب را به او‌ ندادند.


صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک به همراه قراخانلو که در سالن مسابقات حاضر بودند تلاش‌هایی را برای رفع این مسئله انجام دادند؛ اما این مذاکرات هم فایده ای نداشت.


این دختر جودوکار که قرار بود در وزن 78- کیلوگرم در المپیک جوانان روی تاتامی برود، با این وضعیت دست خالی باید به ایران بازگردد.

 

1343797


حال اینکه این موضوع قبلا به اطلاع چه کسی رسیده بود و چرا این دختر جودوکار با وجود نداشتن اجازه مبارزه به آرژانتین اعزام شده، در نوع خود عجیب است.


درخشان، رییس فدراسیون جودو مدعی شده اگر در آرژانتین حضور داشت، می توانست این مشکل را حل کند. در حالی که او توپ را به زمین کمیته ملی المپیک انداخته، از آرژانتین خبر می رسد، رییس کنفدراسیون جودوی آسیا به مسئولان ایرانی نامه ای را نشان داده که در آن عنوان شده زنان جودوکار ایرانی نمی توانند در المپیک با حجاب مبارزه کنند.


این نامه به ادعای رییس آسیایی جودو به فدراسیون جودوی ایران ارسال شده و مشخص نیست که چرا با این وضعیت فدراسیون اطلاعی به کمیته ملی المپیک نداده است.

دیدگاه‌ها