کد خبر : 1619109 | 31 خرداد 1398 ساعت 20:11 | 2.7K بازدید | 0 دیدگاه

جانشین برانکو فقط به یک شرط موفق می شود

قطبی: داستان من، خلیلی و پرسپولیس "فیک نیوز" است

سرمربی سابق پرسپولیس و تیم ملی که بعد از پایان کار با فولاد راهی هلند شده، در پاسخ به شایعات مذاکره با پرسپولیس از آن به عنوان یک فیک نیوز یاد کرد.

قطبی: داستان من، خلیلی و پرسپولیس "فیک نیوز" است

به گزارش "ورزش سه"، افشین قطبی که در این فصل هدایت فولاد را عهده‌دار شده بود، در گفتگویی جالب توجه با رادیو و برنامه تهران ورزشی به شایعات بزرگی که حول نام او طی جدایی برانکو ایوانکوویچ شکل گرفته پاسخ داد.

 

افشین قطبی در ابتدای صحبت‌هایش گفت: در سال اخیر سه نفری که با من در تماس هستند دچار سرطان شدند و من بعد از اینکه کارم با فولاد به اتمام رسید سعی کردم که با مسافرت به این افراد سر بزنم و این موضوع تمام تمرکز من را به خودش اختصاص داد. اما برگشتن من به ایران بستگی دارد به تیمی که برای من و شرایط من مناسب باشد.

 

سرمربی سابق پرسپولیس که پیش از این عنوان قهرمانی با آنها را جشن گرفته بود، درباره شایعات حضورش در سمت سرمربیگری سرخپوشان گفت: قبل از اینکه بخواهم در اینباره صحبت کنم باید خیلی شفاف بگویم پرسپولیس یک باشگاه بسیار بزرگ است و نتایج  اخیر این تیم همراه با برانکو شاید تکرار نشدنی باشد. من هیچ وقت کسی نیستم که بخواهم پشت پرده کسی را قرار دهم و خودم را مطرح کنم. من از آقای برانکو به خاطر اینکه توانست یک تیم بسیار خوبی را بسازد و بازیکنان را جمع کند متشکرم. این تیم اگر حاشیه‌ها را کنترل کند و بازیکنان را حفظ کند می‌تواند  به همین روندش ادامه دهد. چیزی که می‌توانم بگویم تنها کسی که می‌توانست در این خصوص تصمیم بگیرد خود او بوده است و هیچ کسی نقشی در این انتقال نداشته است و خودش می‌خواسته است که چالش جدیدی را تجربه کند. کشورهایی مثل عربستان و چین پول‌های بسیار زیادی را خرج می‌کنند برای استعدادهای مختلف و به این شکل او را نیز به خدمت گرفتند.

 

سرمربی سابق پرسپولیس در واکنش به این سوال که آیا پیشنهاد پرسپولیس می‌تواند در این شرایط برای او جذاب باشد گفت: در مورد پیوستن من به پرسپولیس با من هیچ مذاکره‌ای نشده، به خاطر اینکه  پرسپولیس مربی بزرگی مثل برانکو داشته است. باشگاه و هواداران پرسپولیس مثل خانواده من هستند. خاطرات بسیار خوبی از این تیم دارم که می توانم تا آخر عمر آنها را در قلبم نگه دارم. باید در پرسپولیس شرایط فراهم شود که هر کس مربی تیم می شود، بتواند نتیجه خوبی کسب کند. چون انتظارات بسیار بالا است و جام های زیادی در این سالها برده شده که حتما کار را در آینده بسیار سخت می کند. اگر همه یکدست باشند و همه با هواداران جلو بروند، مربی بعدی می تواند خیلی موفق باشد. همانطور که آقای برانکو زحمت کشید و یک گروه بسیار خوبی از بازیکنان را به هم وصل کردند، این بازیکنان شخصیت و کیفیت قهرمانی و نتایج خوب را دارند. ضمن اینکه بهترین هواداران فوتبال آسیا را هم دارند.

 

وی در ادامه صحبت هایش گفت: من خیلی در فولاد زحمت کشیدم. این باشگاه در آن مقطع واقعا در بحران بود. روابطی که با بازیکنان و هواداران ساختیم و نتایجی که در ابتدا کسب کردیم، فوق العاده بود. من خیلی دوست داشتم در فولاد بمانم ولی اتفاقات خیلی زیادی افتاد که نمی خواهم از آنها صحبت کنم. اتفاقات خیلی واضح است و دوست ندارم درباره آن حرف بزنم. من احساس کردم شرایطی لازم بود فراهم شود که اگر بخواهم فولاد را به سطح اول بیاوریم و بهترین تیم کنیم نیاز به تربیت و نیاز به سرمایه گذاری داشت اما این میل را ندیدم و احساس کردم نمی‌شود و جدا شدم.


قطبی در واکنش به اینکه محسن خلیلی به دنبال شکل دادن مقدمات حضور او بوده و مذاکراتی در این بخش داشته گفت: من شنیدم درباره این موضوع و ناراحت شدم. بخاطر اینکه محسن خلیلی یکی از بزرگترین بازیکنان پرسپولیس بوده و نقش خیلی پررنگی در قهرمانی این تیم داشته در سالی که من بودم. خیلی با شخصیت هم بوده. من زمانی که به فولاد آمدم خیلی تلاش کردم تا او را به اینجا بیاورم اما مدیریت موافقت نکرد. صحبت من با ایشان زمانی بود که من به فولاد آمدم و بعد از آن او درگیر کار در پرسپولیس شد. فکر نمی کنم هیچ وقت یک سرپرست بتواند جلسه بگذارد و مربی عوض کند. من آقای خلیلی را از نزدیک حتی ندیدم و تنها چیزی که دیدم عکس های او بود و چندبار تلفنی. واقعا متاسفم که این داستان درست شده و این داستان فیک نیوز است! آقای خلیلی و پرسپولیس بزرگتر از این است.

 

قطبی درباره شرایط ویلموتس نیز گفت: اولا همانطور که همیشه صحبت آن را کردم، نسل بسیار بسیار خوبی داریم. نسلی که اکنون در فوتبال ماست کار بزرگی می توانند انجام دهند. اما چیزی که وجود دارد این است که خیلی زود است بتوان قضاوت کرد. اما چیزی که نظرم را جلب کرد تیمی است که خیلی دوست دارد گل بزند و به دنبال فوتبال هجومی است. دوست دارم تیم ملی ما فوتبال هجومی بازی کند. در دو بازی اخیر این را دیدم و خیلی خوشحالم.

سرمربی سابق فولاد درباره عملکرد والیبال گفت: من شنیدم ایران خیلی در والیبال موفق است. ما ورزشکاران بسیار خوبی داریم و هوش بسیار بالایی داریم. اگر ورزشکاران ابزار و حمایت را داشته باشند در همه ورزش ها موفق و ایران سربلند خواهد شد.

 

افشین قطبی در بخش پایانی صحبت های خود گفت: می‌خواهم به خانواده آقای نعیم سعداوی بابت درگذشت همسر ایشان تسلیت بگویم.

 

دیدگاه‌ها