کد خبر : 1615365 | 12 خرداد 1398 ساعت 19:04 | 2.9K بازدید | 0 دیدگاه

دیدارجلالی و مطهری با مربی سازنده فوتبال ایران

ملاقات با ابوطالب؛ کاشف پیوس و محمدخانی(عکس)

مجیدجلالی به همراه حمید مطهری امروز به ملاقات پرویزابوطالب یکی از چهره های مطرح فوتبال ایران در دهه های گذشته رفته و از او عیادت کردند.

ملاقات با ابوطالب؛  کاشف پیوس و محمدخانی(عکس)

به گزارش"ورزش سه" مجید جلالی و حمید مطهری ، مربیان فصل گذشته تیم نساجی امروز برای عیادت از مربی قدیمی فوتبال ایران به خانه پرویز ابوطالب رفتند.  پرویز ابوطالب تا چند سال قبل یکی از نام های مهم در زمینه رشد و پرورش استعدادهای فوتبال ایران بود. او در اواخر دهه سی هجری شمسی به عنوان یک مهاجم جوان در تیم دیهیم از زیرمجموعه های باشگاه تاج سابق-استقلال- بود و توانست همراه این تیم به مقام نایب قهرمانی تهران برسد. او سپس به تیم تاج که هدایت آن برعهده علی دانایی فر بود پیوست و 6 سال زیرنظر او و محمود بیاتی کار کرد. 


او اما در همان جوانی و در حالی که 23 سال بیشتر نداشت کار مربیگری را آغاز کرد و هدایت تیم ژاندارمری را در دسته دو تهران به عهده گرفت. او اما خیلی زود هدایت تیم دیهیم را گرفت و نکته جالب اینجا است که همزمان در تیم تاج هم بازی می کرد.


پرویز ابوطالب یکی از سه مربی مستعدی بود که بهمراه حشمت مهاجرانی و محمد رنجبر از سوی فدراسیون فوتبال برای حضور در کلاس های مربیگری دتمار کرامر مدرس مطرح مربیگری فوتبال جهان به ژاپن رفت. و گفته می شود او در میان مربیان ایرانی توانست با امتیاز و نمرات خیلی خوبی از این کلاس ها فارغ التحصیل شود. او در دهه پنجاه جایگزین رایکوف در تیم ملی ملی جوانان ایران شد و از همان زمان به عنوان یکی از مربیان اصلی تیم های پایه فوتبال تهران و تیم های ملی ایران نامش مطرح شد.

 

1410351


او در سال 52 و در کلاس های دتمار کرامر در تهران یکی از دستیارانش بود و سپس هدایت تیم فوتبال بوتان از تیم های باشگاهی تهران را به عهده گرفت و در تمام این سال ها تعداد زیادی از بهترین بازیکنان را به فوتبال ایران معرفی کرد.  محمد دادکان، اکبر میثاقیان، جواد زرینچه، حسن شیرمحمدی، ناصر محمدخانی، غلامرضا فتح‌آبادی، فرشاد پیوس، بهتاش فریبا، مرتضی یکه، بیژن طاهری، امیر قلعه‌نویی، رحیم یوسفی و بسیاری دیگر از ستاره های فوتبال ایران محصول تلاش و مربیگری او هستند. حتی بازیکنی مثل جوادنکونام نیز از استعدادهایی است که در مدرسه فوتبال ابوطالب رشد و پرورش یافته است.  


او نویسنده کتاب تاکتیک های فوتبال و صاحب یک کارخانه تولیدات ورزشی است و در سال 1360 و مقطعی هدایت تیم ملی بزرگسالان فوتبال ایران را هم به عهده داشت. 


پرویز ابوطالب مدتی است دچار بیماری است و ورزش سه برای این مربی قدیمی و مطرح فوتبال ایران آرزوی سلامتی می کند.

 

1410349

دیدگاه‌ها