کد خبر : 1609280 | 14 اردیبهشت 1398 ساعت 18:35 | 47.9K بازدید | 0 دیدگاه

در انتظار پاسخ مثبت AFC به درخواست پرسپولیس؛

بازی خداحافظی ژاوی در نیمه شب تهران؟!

باشگاه پرسپولیس به کنفدراسیون فوتبال آسیا نامه زده و از آن ها خواسته که زمان بازی این تیم با السد، همزمان با دیگر دیدار این گروه باشد.

بازی خداحافظی ژاوی در نیمه شب تهران؟!

به گزارش "ورزش سه"، از زمان گروه بندی لیگ قهرمانان 2019 و مشخص شدن زمان مسابقات، نگرانی گسترده ای در میان هواداران پرسپولیس به وجود آمد و آن هم یکسان نبودن ساعت بازی آخر مرحله گروهی این تیم با دیگر بازی گروه بود. اما در آن زمان پرسپولیسی ها اعلام کردند که برای حل این مشکل گام بر می دارند و مشکلی در این زمینه وجود نخواهد داشت.

 

با این حال مشکل عدم همزمانی مسابقات این گروه حل نشد تا این که حالا به روز موعود نزدیک و نزدیک تر شده ایم. باتوجه به حساسیت مسابقات مرحله گروهی و مشخص شدن تیم های صعودکننده در روز پایانی این رقابت ها، حالا پرسپولیسی ها به تکاپو افتاده اند و می خواهند هرچه سریع تر این مشکل را حل کنند.

طبق اعلام ای اف سی بازی آخر مرحله گروهی بین پرسپولیس و السد ساعت 19:30 برگزار خواهد شد اما سوت شروع بازی دیگر به میزبانی الاهلی عربستان، از ساعت 23:50 دمیده می شود. اتفاقی که به ضرر پرسپولیس خواهد بود و می تواند سرنوشت گروه را تحت تاثیر قرار دهد. اساسا نیز همیشه بازی آخر مراحل گروهی تورنمنت های قاره ای در یک ساعت برگزار می شود تا از هر اتفاقی جلوگیری شده و هیچ تیمی نیز متضرر نشود.

 

از طرف دیگر، این بازی روز 30 اردیبهشت و 15 رمضان برگزار می شود. یعنی روزی که مسلمانان روزه خواهند گرفت و انجام یک مسابقه فوتبال پیش از اذان مغرب، کمی نامتعارف می باشد. البته این موضوعی نیست که فیفا و ای اف سی به طور قانونی به آن پایبند باشند اما بعید است در صورت درخواست تیم های ایرانی و عربی، آن را اجرا نکنند.

حالا طبق قانون، کنفدراسیون فوتبال آسیا باید به درخواست پرسپولیس پاسخ مثبت بدهد. یعنی یا بازی پرسپولیس و السد حوالی ساعت 12 شب برگزار می شود یا این که زمان بازی الاهلی جابجا خواهد شد. اگر فرضیه نخست رقم بخورد، یکی از اتفاقات جالب در فوتبال ایران را شاهد خواهیم بود و آن هم آغاز یک بازی در ورزشگاه آزادی در روز دوشنبه و پایان آن در روز سه شنبه است!

 

همچنین اگر ای اف سی بازی پرسپولیس و السد را ساعت 23:50 برگزار کند، هواداران نیز برای حمل و نقل با مشکلاتی جدی مواجه می شوند. البته این در شرایطی است که پرسپولیس شانس صعود داشته باشد. اگر قرمزها در مقابل پاختاکور نتیجه لازم را بگیرند، برگزاری یک بازی با 80 هزار تماشاگر در ساعت انتهایی شب چالش جدیدی برای مسئولان برگزار کننده خواهد بود.

از طرف دیگر این بازی که احتمالا دیدار رسمی خداحافظی ژاوی از فوتبال خواهد بود، بسیار بیشتر مورد توجه قرار می گیرد و به نوعی یکی از خاص ترین بازی های تاریخ فوتبال ایران در ساعت خاص و عجیب به انجام خواهد رسید.

دیدگاه‌ها