کد خبر : 1601109 | 08 فروردين 1398 ساعت 17:25 | 54.9K بازدید | 0 دیدگاه

لوئیس فیگو:

برای پرستیژ و جام های بیشتر از بارسا به رئال رفتم

لوئیس فیگو سال 2000 با انتقال خود از بارسا به رئال، جنجالی ترین جابه جایی تاریخ لالیگا را رقم زد.

برای پرستیژ و جام های بیشتر از بارسا به رئال رفتم

به گزارش "ورزش سه"، لوئیس فیگو پس از 5 فصل حضور درخشان در بارسا و با وجود اینکه به کاپیتانی این باشگاه هم رسیده بود، راهی رئال شد تا خشم بی سابقه هواداران بارسا را موجب شود. فیگو با اختلاف، همچنان منفورترین چهره فوتبالی در نزد آبی اناری هاست. او 5 سال نیز در رئال بود و با این تیم دو لالیگا و یک لیگ قهرمانان را فتح کرد و سپس به اینتر پیوست و در همین تیم از فوتبال خداحافظی کرد.

 

 

1257270

 

 

فیگو در جریان یک مصاحبه و در مورد دلیل جدایی خود از بارسا گفت:« در اوج جوانی اسپورتینگ لیسبون را به مقصد بارسا ترک کردم که برایم انتقال بزرگی بود. یک تحول و چالش فوق العاده. در بارسا روزهای خوبی داشتم اما وقتی پیشنهاد رئال رسید، نیاز به تجربه یک چالش دیگر را حس می کردم. انتقال به رئال از هر نظر برایم خوب بود. هم اقتصادی هم از لحاظ پرستیژ و هم کسب جام های بیشتر و مهمتر. پس از رئال نیز برای لذت بیشتر از فوتبال به اینتر پیوستم و چند سال بدون فشار و حاشیه را پشت سر گذاشتم.»

 

فیگو در مورد بهترین مربیان خود گفت:« افتخار می کنم روزی شاگرد یوهان کرویف بودم و از او درس های زیادی گرفتم. از کارلوس کی روش هم متشکرم چرا که فوتبال ملی را از رده جوانان با او شروع کردم و او نقش مهمی در شروع فوتبالم داشت. بعدها با او در رئال و تیم ملی هم تجربه کار کردن پیدا کردم. همچنین باید به ویسنته دل بوسکه و ژوزه مورینیوهم اشاره کنم.»

دیدگاه‌ها