کد خبر : 1612780 | 30 اردیبهشت 1398 ساعت 14:33 | 4.6K بازدید | 0 دیدگاه

پای زیدان در میان است

بمب امباپه؛ رمزگشایی از جنجالی ترین حرف های سال

ستاره جوان پی اس جی شب گذشته حرف هایی زد که بازتاب جهانی گسترده ای داشت. حرف هایی که غیرمستقیم، نیمار را نشانه گرفته بود.

بمب امباپه؛ رمزگشایی از جنجالی ترین حرف های سال

به گزارش "ورزش سه"، به نقل از مارکا، شب گذشته مراسم بهترین های فوتبال فرانسه برگزار شد و شخصیت اول آن نیز کیلیان امباپه بود. ستاره 20 ساله مهمترین عناوین فردی را از آن خود کرد؛ اما آنچه بیش از همه بازتاب داشت، حرف های او پس از دریافت بهترین بازیکن فصل بود. نه تنها در مادرید و پاریس که در دیگر نقاط دنیا نیز از مصاحبه امباپه شگفت زده شدند.

 

 

1407289

 

 

امباپه دیشب بعد از دریافت جایزه بهترین بازیکن سال لوشامپیونا گفت:« دوست دارم در آینده نقش بزرگتری بازی کنم. این می تواند در پی اس جی باشد که مورد علاقه ام است و یا تیمی دیگر با یک پروژه متفاوت.»

اظهاراتی که پی اس جی و هوادارانش را شوکه کرد و البته موجی از امیدواری را در رئال مادرید باعث شد. تیمی که مترصد فرصتی برای جذب اوست.

امباپه پس از اتمام مراسم و در پاسخ به سوالی در مورد اینکه در پی اس جی خواهد ماند یا خیر نیز گفت:« حرف های گفتنی را در مراسم گفتم.» پیامی روشن و مستقیم برای سران پی اس جی و البته رئال مادرید.

 

امباپه حرف هایی زد که می توان ادعا کرد، کاملا از پیش برنامه ریزی شده بود. مکانی که برای گفتن آنها انتخاب کرده بود نیز هوشمندانه به نظر می رسد. نمی توان گفت که ستاره جوان به شکلی ناگهانی تصمیم به فرستادن این پیام گرفته باشد.

 

 

1407336

 

 

هشدار به پی اس جی برای تمدید قرارداد

حرف های امباپه ناگهانی نبود و همه چیز از قبل فکر شده و برنامه ریزی شده بود. او وقتی سال 2017 از بین پیشنهاد رئال و پی اس جی، دومی را انتخاب کرد، هنوز به شهرت کنونی نرسیده بود. درست است که او در موناکو به ستاره ای جهانی بدل شده بود و پی اس جی حاضر شد 180 میلیون یورو برای جذب او پرداخت کند اما دو سال بعد، او تبدیل به بازیکنی شده است که بسیاری معتقدند، پرچمدار فوتبالیست ها پس از خداحافظی رونالدو و مسی خواهد بود.

او مسحور پروژه ای شد که سران پی اس جی برای وی ترسیم کرده بودند. پروژه ای که پس از دو سال، بیشتر به سراب می ماند و کمتر امیدی برای اینکه به واقعیت تبدیل شود، وجود دارد.

با گذشت زمان و تبدیل شدن امباپه به بازیکن کنونی، او حالا دستمزد بیشتری از پی اس جی می خواهد. در این دو فصل، نیمار در حساس ترین مقاطع فصل مصدوم بوده و فشار اصلی روی امباپه قرار داشته؛ در حالی که نیمار دو برابر او دستمزد می گیرد. تماس های اولیه برای تمدید قرارداد امباپه برقرار شده و حرف های شب گذشته او نیز پیامی روشن با خود داشت: دستمرد من باید هم سطح با نیمار باشد.

 

تبدیل شدن به لیدر شماره یک پی اس جی

رختکن پی اس جی یکی از پرحاشیه ترین رختکن های دنیاست. هر از چندگاهی اخباری از اختلافات بازیکنان در رختکن و حتی درگیری و تنش فیزیکی منتشر می شود. صحبت از دار و دسته برزیلی ها و فرانسوی هاست. در چنین شرایطی امباپه می خواهد کنترل رختکن بر عهده او باشد.

رابطه او و نیمار درون زمین بسیار خوب است و هماهنگی شان مثال زدنی؛ اما در خارج از زمین، این دو کمتر ارتباط دوستانه ای باهم دارند. کیلیان با حرف های شب گذشته خود، قصد جلب توجه سران باشگاه به یک موضوع اساسی را داشت. خودش و اطرافیانش معتقدند که او باید لیدر شماره یک تیم باشد اما در دو سال اخیر، هر زمان نیمار و پدرش مصاحبه ای انجام داده و پیام های غیرمستقیم فرستاده اند، پاسخ مثبت سران باشگاه را گرفته اند. در مورد او اما هرگز چنین نبوده است.

امباپه هرگز به این روشنی از جدایی احتمالی اش صحبت نکرده بود. هشداری برای مسئولان پی اس جی که یا باید شروط او را در تمدید قرارداد قبول کنند یا درهای خروج را به روی او بگشایند.

 

 

1399971

 

 

زیدان در پس پرده

کمتر کسی پیدا می شود که از ارتباط خوب امباپه و زیدان، بی خبر باشد. امباپه همواره از تحسین کنندگان زیدان و رئال بوده و اخیرا حتی در مصاحبه ای از بازگشت مرد فرانسوی به رئال، استقبال کرد.

در فرانسه معتقدند که زیدان، اخیرا با امباپه تماس داشته و این دو با یکدیگر در مورد انتقال به رئال صحبت کرده اند و اینکه حرف های شب گذشته ستاره جوان، به همین قضیه مرتبط بوده است.

 

کیلیان بر این اعتقاد است که زمان تعمق بیشتر در مورد آینده رسیده است و اینکه دوران فوتبال او در پی اس جی رو به پایان است. در پایان فصلی که با وجود قهرمانی در لوشامپیونا برای پی اس جی تلخ بود و با یادآوری حذف غیرمنتظره از لیگ قهرمانان به دست منچستریونایتد، امباپه بیشتر از گذشته به جدایی فکر می کند. او یکی از معدود بازیکنان خوب پی اس جی در لیگ قهرمانان بود اما این برای صعود تیمش کفایت نمی کرد.

بازگشت زیدان به رئال، یک بار دیگر امباپه را برای پیوستن به جمع کهکشانی ها وسوسه کرده است. او البته هنوز تردید دارد که الان زمان مناسبی برای جدایی از پی اس جی است یا خیر ولی به روشنی مشخص کرده است که به هر قیمتی حاضر به ماندن نیست؛ به خصوص که سران رئال منتظر یک تماس از جانب او هستند تا پروسه گران ترین انتقال تاریخ را استارت بزنند.

 

دیدگاه‌ها