کد خبر : 1613573 | 03 خرداد 1398 ساعت 12:57 | 2.7K بازدید | 0 دیدگاه

استقبال رسانه های ترکیه از واندر کید

سرمایه گذاری بزرگ؛ اللهیار را ارزان خریده ایم!

رسانه های مشهور ترکیه ای به انتقال اللهیار صیادمنش از استقلال به فنرباغچه پرداخته و ابعاد مختلف این موضوع را بررسی کرده اند.

سرمایه گذاری بزرگ؛ اللهیار را ارزان خریده ایم!

به گزارش "ورزش سه"، اللهیار صیادمنش حدود یک ماه قبل با انتقالی بزرگ از استقلال به فنرباغچه پیوست. انتقال بازیکنی 17 ساله از لیگ ایران به ترکیه در حالی رقم خورد که صیادمنش با حضور در تیم های ملی پایه و تورنمنت های مختلف، شهرت قابل توجهی در میان فوتبال دوستان پیدا کرده و حالا در بدو ورود به ترکیه، مورد توجه رسانه های ترک قرار گرفته است.

 

* فاناتیک - ملیت/ چه کسی اللهیار صیادمنش را خرید؟

 

تلاش های تیم زرد و لاجوردی در نقل و انتقالات به شدت ادامه دارد. آن ها تحت هدایت سرمربی شان ارسون یانال کارهای خود را انجام می دهند و حالا خبر رسیده که کار انتقال صیادمنش ستاره ایرانی به پایان رسیده است.

 

آن ها منتظر هستند تا صیادمنش به سن 18 سالگی برسد تا قرارداد را امضا کنند اما چیزی که فنرباغچه در ذهن دارد این نیست که بلافاصله پس از حضور این بازیکن، او را در فهرست اصلی قرار دهد و به چشم یک انتقال آینده نگرانه به این خرید نگاه می کند. ارسون یانال اختیار این را پیدا کرده که چند بازیکن دیگر را هم بخرد.

 

ارسون یانال ابتدا از خرید این بازیکن خبر نداشت بعدها از تصمیم مدیران این باشگاه خبر دار شد.

 

مطلب روزنامه های ترکیه در خصوص صیادمنش

 

 

* هابر 7/  اولین خرید فنرباغچه با قرارداد 4+1 ساله

 

باشگاه فنرباغچه ترکیه قراردادی 4+1 ساله را با مهاجم 17 ساله تیم استقلال اللهیار صیادمنش امضا کرده است.

 

سخنگوی باشگاه فنرباغچه، اللهیار صیادمنش را یک سرمایه گذاری با قیمت پایین برای آینده توصیف و از عبارت «با قیمت ارزان بخر، باعث پیشرفتش شو و با هزینه بالا انتقال بده» برای این خرید استفاده کرد.

 

باتوجه به قوانین بازیکنان زیر 18 سال نمی توانند بدون اجازه خانواده قرارداد حرفه ای امضا کنند. بنابراین او باید 40 روز صبر کند تا به سن قانونی برسد و از روز 29 ژوئن قراردادش را ثبت کند. مشکلی در این زمینه وجود نخواهد داشت.

 

او این فصل در ترکیب تیم استقلال 2 گل زده و 2 پاس گل داده است. انتظار می رود مسئولان فنرباغچه اللهیار را به تیم های پایه انتقال بدهند تا آنجا بازی کند.

 

مطلب روزنامه های ترکیه در خصوص صیادمنش

 

 

* ت ر ت ورزشی/ صیاد: استعداد جوان ایرانی

 

اللهیار صیادمنش مهاجم 17 ساله حاضر در یکی از تیم های قدرتمند ایران یعنی استقلال بود. او در جام جهانی 2017 در سن 17 سالگی به ستاره ایرانی تبدیل شد و با نمایش خوب در برابر گینه، توجه ها را جلب کرد. صیادمنش در جام جهانی زیر 17 سال هند بازی کرد و توانست 3 گل بزند. او در تیم زیر 16 سال نیز 11 گل ثبت کرده است.

 

قدرت بدنی، مهارت تمام کنندگی، سرزنی و استفاده خوب از پای چپ، ویژگی هایی هستند که او را متمایز کرده اند.

 

مسئولان استقلال در خصوص او گفتند: ما این بازیکن را به فنرباغچه فروختیم و 850 هزار دلار دریافت کردیم. او در پایان فصل از تیم جدا خواهد شد.

 

این استعداد جوان در 17 بازی رسمی، 2 گل زد و 2 پاس گل داد. او همچنین در میان 60 استعداد امیدوارکننده جهان در روزنامه گاردین قرار گرفت. این بازیکن 17 ساله در پیامی اینستاگرامی از استقلالی ها خداحافظی و اعلام کرد که انتقالی جدید برایش آغاز می شود.

 

مطلب روزنامه های ترکیه در خصوص صیادمنش

 

* صباح/ اللهیار آماده ثبت قرارداد است

 

فنرباغچه در حال  برنامه ریزی برای امضای قرارداد با اللهیار صیادمنش ستاره 17 ساله ایرانی به عنوان بخشی از برنامه جوان سازی این تیم است.

 

باشگاه فوتبال فنرباغچه، این مهاجم 17 ساله را که در استقلال حضور داشت را به خدمت گرفت و انتظار می رود قرارداد رسمی با این بازیکن ایرانی در اواخر ماه ژوئن منعقد شود. او این فصل در 11 بازی 2 گل به ثمر رساند.

 

 

 

 

مطلب روزنامه های ترکیه در خصوص صیادمنش

 

 

 

دیدگاه‌ها