کد خبر : 1614378 | 07 خرداد 1398 ساعت 19:52 | 1.6K بازدید | 0 دیدگاه

از علیپور تا احمد نور؛ آمادگی برای پنالتی ها (گزارش)

پرسپولیسی ها در آخرین تمرینشان پیش از بازی با سپاهان، پنالتی زدن را تمرین کردند تا آماده اتفاقات پس از دقیقه 120 نیز باشند.

از علیپور تا احمد نور؛ آمادگی برای پنالتی ها (گزارش)

به گزارش "ورزش سه"، برخلاف سه سال گذشته، پرسپولیس این فصل در جام حذفی عملکرد خوبی داشته و توانسته با حذف نور ارومیه، سپیدرود رشت و پدیده مشهد به نیمه نهایی این رقابت ها برسد. حالا آن ها سپاهان اصفهان را در پیش رو دارند و در صورتی که بتوانند از سد طلایی پوشان اصفهان بگذرند، برای قهرمانی کار سختی نخواهند داشت. شاگردان برانکو ایوانکوویچ دو تیم نود ارومیه و سپیدرود رشت را در وقت های قانونی حذف کردند اما برابر پدیده تا دقیقه 120 به تساوی رسیدند و در نهایت با پنالتی چیپ علیپور و درخشش علیرضا بیرانوند، برنده بازی شدند.

 

باتوجه به احتمال بالای رسیدن بازی به ضربات پنالتی، پرسپولیسی ها در آخرین تمرین خود پنالتی زدن را تمرین کردند تا آماده هر اتفاقی باشند. در عین حال که پنالتی زن ها تلاش می کردند تا با تمرکز، دروازه بیرانوند و رادوشوویچ را باز کنند، این دو گلر و به خصوص علیرضا بیرانوند نیز سعی داشتند تا با مهار ضربات پنالتی، آمادگی خود را به دست بیاورند. همچنین آنالیزی نیز از جهت ضربات سپاهانی ها برای دو دروازه بان پرسپولیس آماده شده بود.

 

در اولین سال حضور برانکو روی نیمکت پرسپولیس، این تیم پنالتی های پرشماری را از دست داد و شاید اگر یکی از همان پنالتی ها توسط طارمی، عالیشاه و... گل می شدند سرنوشت تیم به کلی تغییر پیدا می کرد. البته ماجرای پنالتی خراب کردن در تیم پرسپولیس به دوران برانکو مربوط نمی شود و این تیم در سال های قبلی نیز جام های زیادی را به این خاطر از دست داد.

 

از جمله آن ها می توان به فینال جام حذفی 91-92 و 84-85 اشاره کرد که قرمزها با شکست در ضربات پنالتی مقابل سپاهان ناکام ماندند. در سال 92 زنده یاد نوروزی و رضا حقیقی پنالتی را از دست دادند و در سال 85 نیز مهرزاد معدنچی در جریان بازی و علیرضا نیکبخت و شیث رضایی در آخر مسابقه فرصت سوزی کردند.

 

نکته جالب این که در بازی خداحافظی مهدی مهدوی کیا، دروازه بان سپاهان هیچ پنالتی را مهار نکرد و نوروزی و حقیقی خود ضربه را به بیرون از چارچوب زدند تا به نوعی قهرمانی را به حریف اصفهانی تقدیم کرده باشند!

 

1394739

 

اما در تیم فعلی پرسپولیس پنالتی زن های خوب و توانمندی حضور دارند. علی علیپور آقای گل این تیم برخلاف آقای گل قبلی مهره ای پنالتی زن به شمار می رود، ماریو بودیمیر نیز توانایی خوبی در زدن پنالتی دارد و می توان روی مهارت احمد نوراللهی و سیدجلال حسینی نیز حساب باز کرد. باتوجه به عملکرد بازیکنان پرسپولیس نیز به نظر می رسد دوباره علیپور پنالتی زن اول تیم باشد؛ خصوصا این که سابقه زدن گل از روی نقطه پنالتی در نقش جهان را هم دارد.

 

در آخرین دقایق بازی نیم فصل اول پرسپولیس و سپاهان، قرمزها صاحب ضربه پنالتی شدند و علیپور توانست در آن شرایط و با آن حساسیت، ضربه را گل کند و نشان دهد می تواند با تمرکز بالا کار خود را انجام دهد. البته او نیز به خوبی می داند که دیگر مثل بازی با پدیده نباید ضربه را چیپ بزند چرا که امکان دارد رویای تیمش به این شکل بر باد برود.

 

باتوجه به این که در تیم حریف نیز بازیکنان پنالتی زن قهاری حضور دارند، فردا پنالتی زنی مطمئن بیش از پیش اهمیت خواهد یافت و احتمالا برانکو به شاگردانش دستور خواهد داد تا با کمترین ریسک، ابتدا ضربه خود را به سمت چارچوب بزنند و سپس برای فریب دروازه بان تلاش کنند.

دیدگاه‌ها