کد خبر : 1575092 | 19 آذر 1397 ساعت 16:54 | 92.3K بازدید | 0 دیدگاه

گلایه های ادامه دار گرشاسبی از وزیر ورزش

اصفهان - تهران؛ یک پرواز با دو مدیرعامل!

گرشاسبی مدیرعامل باشگاه پرسپولیس که باید لفظ سابق را در پی عنوان کاری خود یدک بکشد، شب گذشته به همراه ایرج عرب از اصفهان به تهران بازگشت.

اصفهان - تهران؛ یک پرواز با دو مدیرعامل!

 

به گزارش "ورزش سه"، گرشاسبی که همراه بازیکنان تیم به فرودگاه شهید بهشتی اصفهان آمده بود، در ورود به سالن در محاصره هواداران پرسپولیس قرار گرفت و نزدیک به یک ساعت با آنها به گفت و گو نشست. گفت و گویی که باعث شد او پرواز با بازیکنان را از دست بدهد؛ اگرچه به نظر می رسید تصمیم او عدم حضور در پروازی باشد که بازیکنان را به تهران می برد. رفتاری که شاید به نوعی دلخوری او از وزارت ورزش را نشان می داد.


گرشاسبی قطعا با توجه به کارنامه خود این حق را داشت که از وزیر ورزش و جوانان انتظار داشته باشد تا برای ادامه همکاری او به دنبال راهکاری ویژه و یا حداقل اعطای مجوزی برای ادامه حضور در باشگاهی باشد که سخت ترین 365 روز تاریخ خود را با مدیرعاملی گرشاسبی با بهترین عملکرد تاریخ خود سپری کند.


پروازی که گرشاسبی را به تهران می آورد مربوط به هواپیمایی آتا بود که مالکیت آن بر عهده زنوزی است؛ مالک باشگاه تراکتور که در برنامه 90 مجادله ای با گرشاسبی داشت. او که از دل تجارت و بر اساس علاقه وارد فوتبال ایران شده، مسائلی کاملا متفاوت با مدیرعامل بازنشسته سرخپوشان دارد.


مدیری که با توجه به قانون منع به کار گیری مدیران بازنشسته باید صندلی خود را ترک کند؛ اگرچه گرشاسبی مانند همه بازنشسته هایی که بر سر کار بودند دل خوشی از این قانون ندارد و به استناد تخصصی بودن حرفه خود عقیده دارد نباید مشمول این قانون می شده چرا که مدیران باشگاهی و تشکیلاتی فوتبال در سراسر جهان سن و سالی در حد او دارند و او بعد از یک سال حضور در باشگاه پرسپولیس، تازه چم و خم کار را پیدا کرده و دوران بهتر مدیریت او فرا رسیده بود اما آنچه که گرشاسبی را در پرسپولیس گرفتار کرده، موضوع فوتبال دولتی ایران است که در نهایت همیشه باعث رخ دادن اتفاقاتی غیر طبیعی شده است؛ کما اینکه به نظر نمی رسد گرشاسبی با وجود شرایط خوب پرسپولیس و رضایت بازیکنان از عملکرد او، به هیچ وجه از سمت مدیریت باشگاه کنار می رفت مگر اینکه با تصویب چنین قانونی او ملزم به این موضوع شود.

 

 

1362369


جالب آنکه در پرواز شب گذشته گرشاسبی، علی مطهری نماینده مجلس ایران حضور داشت و این دو دقایقی با یکدیگر به گفت و گو نشستند. نهاد مجلس با تصویب این قانون در حوزه فوتبال کاملا خبر ساز شد و باشگاه پرسپولیس هم اکنون متاثر از قانونی است که مدیرعامل باشگاه را از سمت خود بلند می کند تا ایرج عرب جانشین او شود.

 


مدیری که در ماه های قبل شناختی از او وجود نداشت اما حالا همه مشغول بررسی کردن فایل های قدیمی هستند تا درباره او نکاتی به دست بیاورند. عرب که در پرواز دیشب در صندلی جلوی گرشاسبی نشسته بود، در طول پرواز و در مواجهه با افرادی که به او سرپرستی پرسپولیس را تبریک می گفتند، سعی می کرد با لبخندی از کنار ماجرا عبور کند تا موجبات دلخوری گرشاسبی را فراهم نکند؛ مدیری که از روز شنبه به باشگاه نرفته و هیچ برگه ای را امضا نمی کند تا وزارت ورزش رسما پایان کار او را اعلام کند.


البته به نظر می رسید وزارت ورزش و جوانان موافق جدایی گرشاسبی نیست اما بر اساس قانون مجلس چاره ای به جز ان وجود ندارد و مگر اینکه با گذر زمان اتفاق تازه ای رخ بدهد و این قانون به مرور زمان تغییراتی پیدا کند تا افرادی با تخصص گرشاسبی به سمت خود بازگردند و یا مدیرعامل قبلی پرسپولیس به شکلی وارد فوتبال شود که تصمیم وزیر یا قوانین تصویب شده تاثیری در سرنوشت او نداشته باشد.
گرشاسبی با گلایه ها و دلخوری های فراوان شب گذشته در فاصله خروج از هواپیما تا سوار شدن بر تاکسی به صحبت های برخی هواداران و یکی دو دوست سابق و خبرنگارانی که در پرواز حضور داشتند، گوش داد و در نهایت در شرایطی با آنها خداحافظی کرد که بعید به نظر می رسد او را دیگر در کنار پرسپولیس ببینیم. این جدایی در شرایطی اتفاق افتاد که گرشاسبی هنوز راضی به استعفا از سمت مدیرعاملی نشده و شاید همانطور که نماینده پیگیر قانون منع بازنشستگی از بازنشستگان خواسته، قانون را شخصا در مورد خود اجرا می کند؛ قانونی که مشخص نیست تاثیرش بر پرسپولیس در آینده چه خواهد بود. در نهایت عرب به عنوان سرپرست جدید زمام کار را در دست می گیرد و باید دید تا چه زمانی در این پست باقی خواهد ماند و آیا جای خود را به مدیر مد نظر وزارت خانه می دهد و یا می تواند از پس کار بیاید؛ کاری که گرشاسبی به جد اعتقاد دارد به بهترین شکل انجام داده است.

دیدگاه‌ها