کد خبر : 1625849 | 02 مرداد 1398 ساعت 10:34 | 897 بازدید | 0 دیدگاه

فدراسیون کارگروه جذب بازیکنان خارجی را تشکیل داد

قوانین تازه و بحث برانگیز جذب بازیکن اجرایی می شود

با تشکیل کارگروه بازیکنان خارجی فدراسیون فوتبال اخبار و شایعات متفاوتی در فضای مجازی شنیده شد اما رئیس کمیته نقل و انتقالات می گوید که این کارگروه در انتخاب بازیکن خارجی نقش نخواهد داشت.

قوانین تازه و بحث برانگیز جذب بازیکن اجرایی می شود

به گزارش"ورزش سه" فدراسیون فوتبال گروهی را با عنوان کارگروه بازیکنان خارجی تشکیل داده است که این موضوع نقدها و اخبار مختلفی را به وجود آورد. در همین رابطه این خبر نیز منتشر شد که فدراسیون فوتبال و کارگروه بازیکنان خارجی قصد دارند که نسبت به کیفیت بازیکنانی خارجی که به فوتبال ایران آمده نظر داده و در عقد قرارداد آن ها با باشگاه ها نقش ایفا کنند. این تنها یک مورد از مواردی است که موجب پیدا شدن نقدهای مختلف شده است.


محمودزاده رئیس کمیته نقل و انتقالات فدراسیون فوتبال در گفت و گویی که با "باشگاه خبرنگاران جوان" داشت در این رابطه گفت:« این کارگروه با پیشنهاد رئیس دپارتمان امور بین الملل فدراسیون فوتبال و با دستور مهدی تاج (رئیس فدراسیون) و حیدر بهاروند(رئیس سازمان لیگ) تشکیل شد تا در آینده نزدیک جذب بازیکن خارجی در سیکل اداری منظم تری قرار بگیرد و کم ترین انتقاد به آن وارد شود. با توجه به اینکه روز گذشته نخستین جلسه کارگروه بازیکنان خارجی برگزار شد و در ادامه باید جلسات دیگری هم برگزار شود و در نهایت مصوبات این کارگروه به تائید هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال برسد، در حال حاضر جذب بازیکن خارجی مانند قبل است و قوانین قبلی هیچ تغییری نکرده است.» او البته تاکید می کند که اکنون در میانه پنجره نقل و انتقالاتی عملا امکان هیچگونه تغییری در روند جذب بازیکن وجود ندارد هرچند قرار است از نیم فصل دوم این قوانین جدید اجرایی شوند.


او در این باره که گفته می شود در جلسه کارگروه سه شرط تسویه باشگاه‌ها با بازیکان خارجی قبلی، به تأیید رسیدن کیفیت فنی بازیکنان از سوی کمیته فنی این کارگروه و تضمین پرداخت حقوق بازیکنان جدید از سوی باشگاه به عنوان شرط های جذب بازیکن خارجی مطرح شده است، گفت: «کیفیت فنی بازیکن خارجی به این کارگروه ارتباطی ندارد بلکه باشگاه ها باید طبق همان دستورالعملی که برای جذب بازیکن خارجی در آئین نامه کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ وجود دارد، اقدام کنند. از طرفی باشگاه ها برای ثبت بازیکنان جدید خود چه ایرانی و چه خارجی باید از کمیته های تعیین وضعیت و انضباطی فدراسیون فوتبال مجوز گرفته و بدهی هایشان را تسویه کرده باشند. به همین دلیل تنها ثبت قرارداد بازیکن خارجی نیاز به گواهی تسویه حساب با بدهکاران ندارد بلکه برای بازیکن داخلی هم این تائیدیه نیاز است.»

دیدگاه‌ها