کد خبر : 1606042 | 30 فروردين 1398 ساعت 21:02 | 64.6K بازدید | 0 دیدگاه

گفتم هرکسی به برد اعتقاد ندارد، به تبریز نیاید

فرکی : همه هواداران را به صبر توصیه می کنم

سرمربی تیم فوتبال پیکان معتقد است که آن چه که باعث برتری این تیم شد انگیزه بیشتر بازیکنان تیمش بود .

فرکی : همه هواداران را به صبر توصیه می کنم

به گزارش "ورزش سه"، تیم فوتبال پیکان موفق شد در یک بازی حساس میزبان قدرتمند خودش را با یک گل شکست دهد. پیکان در حالی موفق به برد تراکتور سازی شد که  تراکتور سازی با توجه به شکست هفته قبلش احتیاج مبرم به سه امتیاز این دیدار داشت اما شاگردان حسین فرکی پس از سه شکست متوالی موفق شدند  به یک برد شیرین خارج از خانه دست یابند تا هفته های تلخ گذشته  را به فراموشی بسپارند .


حسین فرکی پس از پیروزی یک بر صفر تیمش مقابل تراکتورسازی در هفته بیست‌ و ‌ششم لیگ برتر اظهار داشت: « به‌ هرحال بازی تمام شده است و نتیجه خوبی را به دست آوردیم، چیزی که شاید در بهترین زمان و بعد از شکست‌هایی که داشتیم اتفاق افتاد، این پیروزی بود.»

 

وی در ادامه با ابراز ناراحتی از شکست تراکتور تصریح کرد: « پیش از بازی وعده یک دیدار خوب را داده بودیم تا تماشاگران از مشاهده مسابقه لذت ببرند و خدا را شکر توانستیم مقابل تیم خوب تراکتورسازی به پیروزی برسیم و از اینکه سه امتیاز را کسب کردیم خوشحال هستم اما از طرفی از اینکه تراکتورسازی در دو هفته متوالی شکست می‌خورد ناراحتم. وقتی که امروز وارد ورزشگاه شدم و شور و شوق هواداران تراکتورسازی را دیدم از این موضوع لذت بردم اما در فوتبال شکست نیز اتفاق می‌افتد و امروز تراکتورسازی مجدداً شکست خورد. امیدوارم در دیدارهای آینده دیگر این موضوع برای تراکتورسازی تکرار نشود و مجددا شاهد رقابت این تیم در بالای جدول باشیم.»

 

سرمربی تیم فوتبال پیکان خاطرنشان کرد: « از ابتدای هفته با بازیکنان تیم صحبت‌هایی داشتم تا به این باور برسند که اگر بازیکنی از تیم ما نمی‌خواهد تیم در تبریز به برتری برسد امروز در اینجا حضور نداشته باشد و بازیکنی به همراه ما در تبریز نباشد که به پیروزی فکر نکند. این انگیزه از ابتدای هفته به بهترین نحو در بازیکنانم ایجاد شده بود و امروز نیز این موضوع را در زمین مشاهده کردیم.»

 

فرکی با تشکر از تماشاگران تبریزی عنوان کرد: باید تشکر ویژه‌ای از هواداران تراکتورسازی داشته باشم چون مانند همیشه که با هر تیمی به تبریز آمده‌ام به من لطف داشته‌اند و تا پایان مسابقه تنها به تیم خود پرداختند همیشه مدیون هواداران تراکتورسازی هستم و بابت امروز نیز از آنها تشکر ویژه‌ای دارم. در اتفاقات پایان بازی ما نقشی نداشتیم و تنها تیمی بودیم که نتیجه را کسب کرده است. امیدوارم برای تراکتورسازی شرایطی فراهم شود تا مجدداً در جایگاه بالایی قرار داشته باشد.»

 

وی ادامه داد: « اتفاقات دو هفته اخیر برای هواداران تراکتورسازی نگرانی ایجاد کرده اما در فوتبال این مسائل طبیعی است و پیش می‌آید. اگر در ادامه تراکتورسازی دیدارهای خود را با پیروزی پشت سر بگذارد و در  دیدار رودررو با پرسپولیس به برتری برسد مجددا شانس قهرمانی خواهد داشت. برای تراکتورسازی در ادامه راه آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم با نتایج این تیم هواداران تراکتورسازی خوشحال شوند و به حقشان برسند.»

 

سرمربی تیم فوتبال پیکان در پاسخ به سوال خبرنگاری که کسب برتری مقابل یکی از مدعیان قهرمانی برای او غیرمنتظره نبوده است عنوان کرد: « شاید ما به اینجا آمده بودیم تا یک امتیاز کسب کنیم و اگر این اتفاق می‌افتاد نتیجه خوبی را به دست آورده بودیم. از طرفی تراکتورسازی را در چهار پنج هفته زیر نظر داشتیم و تمام حرکات این تیم را آنالیز کرده بودیم. از خصوصیات فردی بازیکنان تراکتورسازی نیز آگاهی داشتیم و می‌دانستیم آنها از چه مناطقی حمله می‌کنند. با توجه به این شرایط تمام مسائل را پیش‌بینی کرده بودیم و امروز نیز کامل‌تر از دیدارهای گذشته بازی کردیم.»

 

فرکی با اعتقاد بر اینکه انگیزهای تیمش بر حریف می چربید گفت: « در دیدارهای گذشته نیز تمامی مسائل را پیش‌بینی می‌کردیم اما امروز کامل‌تر از دیدارهای گذشته پیش‌بینی‌های خود را اجرایی کردیم. شاید تفاوت بزرگ ما با تراکتورسازی در انگیزه بازیکنان بود و بازیکنان ما انگیزه بیشتری برای برتری در مسابقه داشتند. این موضوع عمده تفاوت ما بود و توانستیم با عملکرد خوب مقابل تراکتورسازی هویت خود را نشان دهیم.»


وی ادامه داد:«  بازیکنان پیکان نسبت به مسابقات گذشته با تعصب‌تر، باغیرت‌تر و با برنامه‌تر بازی کردند و تمام خواسته‌های ما را انجام دادند. موضوعی که ما در دیدارهای گذشته نیز خواهان آن بودیم اما به خاطر استرس در کسب نتیجه ناموفق بودیم. مقابل تراکتورسازی همه چیز را پیش‌بینی کرده بودیم و طبق برنامه قرار بود در 15 دقیقه ابتدایی تراکتورسازی را مهار کنیم، در 15 دقیقه دوم بازی را در دست بگیریم و در 15 دقیقه سوم به گلزنی فکر کنیم. ما در 45 دقیقه نخست به دنبال این بودیم که گلی را دریافت نکنیم و می‌دانستیم در صورت این اتفاق با توجه به فشار و استرسی که روی تراکتورسازی به خاطر نتیجه هفته قبل ایجاد شده است می‌توانیم با یک گل نتیجه را به سود خود رقم بزنیم. در دقایق پایانی نیز تراکتورسازی تیم ما را تحت فشار قرار داد اما تمرکز خوبی مقابل حملات این تیم داشتیم و اجازه ندادیم آنها به گل دست پیدا کنند.»

 

1388718

 

فرکی در پاسخ به پرسش خبرنگاری که شما بعد از دیدار با پرسپولیس بازیکنان خود را به کم‌کاری متهم کرده بودید اما امروز از آنها تمجید می‌کنید، گفت: « باید صحبت‌های شما را اصلاح کنم؛ من هیچ‌گاه بعد از بازی با پرسپولیس بازیکنان خود را به کم‌کاری متهم نکرده بودم و اگر بازیکنی را نیز از تیم کنار گذاشتم به خاطر مشکلات رفتاری آنها بود و دلیل فنی در آن وجود نداشت. بچه‌های ما امروز نتیجه آن روز را می‌بینند و ما مشاهده کردیم که بازیکنان روی نیمکت با بازیکنان داخل زمین یکدل بودند و هیچ کسی به خودش فکر نمی‌کرد. موضوعی که در گذشته وجود نداشت و برخی به فکر خودشان بودند. در این شرایط مقابله کردن با تیمی مانند پرسپولیس که مدعی قهرمانی است بسیار سخت است. شاید اگر در آن دیدار نیز مانند دیدار مقابل تراکتورسازی یکدل بودیم نتیجه را واگذار نمی‌کردیم. یکدل بودن تیم ما باعث شد علیرغم حضور در زمین تراکتورسازی عملکرد خوبی را به نمایش بگذاریم.»

 

سرمربی پیکان تأکید کرد: عملکرد خوب ما در حالی رقم خورد که توانایی بازیکنان ما مقابل برخی مهره‌های تراکتورسازی دو به یک یا حتی سه یه یک است. بار دیگر باید تأکید کنم بعد از دیدار مقابل پرسپولیس بازیکنی را به لحاظ فنی بیرون نگذاشتیم اما اولویت ما تیم بود و به دنبال این بودیم همه متحد باشیم و در مسیر همدلی حرکت کنیم.

 

فرکی در پاسخ به این سوال که برنامه این تیم برای مهار تراکتورسازی چه بود که اجازه خلق موقعیتی را نداد، اظهار داشت: « وقتی ابزار را فراهم کنید و داخل زمین تلاش خود را انجام بدهید همه چیز حل می‌شود. امروز مقابل تراکتورسازی به دنبال بستن سمت چپ و راست این تیم بودیم و برای این مهم دو بازیکن خود را در کناره‌ها گذاشتیم. به مدافعان راست و چپ خود نیز وظیفه دادیم به هیچ عنوان در بحث حمله شرکت نکنند. از طرفی عمق و وسط زمین را نیز با قرار دادن دو هافبک دفاعی بستیم و به هافبک‌های خود تأکید کردیم تنها روی همان منطقه تمرکز کنند.»

 

فرکی در مورد شرایط هواداران تراکتورسازی روی سکوها و جو متشنج ورزشگاه گفت: « من برای هواداران احترام زیادی قائل هستم. این اتفاقاتی است که رخ می‌دهد و امروز هم برای اولین‌بار نبود که شاهد چنین اتفاقاتی بود. هواداران می‌توانستند در خانه بشینند و بازی را ببینند، اما وقتی هوادار این مسیر را می‌آید و از دقیقه اول تیمش را تشویق می‌کند، حتماً انتظاراتی دارد. فکر می‌کنم هواداران تراکتورسازی از اتفاقاتی که در حاشیه این تیم رخ می‌دهد، ناراحت هستند، اما قابل احترام هستند. تأکید من این است هواداران و بازیکنان باید آمادگی هر نتیجه‌ای را داشته باشند و هواداران باید بدانند بازیکن تمام تلاشش را می‌کند. من همه را به صبر را توصیه می‌کنم، چون با یک باخت چیزی از تراکتورسازی کم نمی‌شود. امیدوارم در آینده اتفاقاتی خوبی برای هواداران این تیم رخ بدهد.»

دیدگاه‌ها