کد خبر : 1612822 | 30 اردیبهشت 1398 ساعت 17:32 | 1.7K بازدید | 0 دیدگاه

جای خالی جام حذفی در کارنامه بازیکنان پرسپولیس

از بین بازیکنان فعلی تیم پرسپولیس، هیچ بازیکنی تاکنون موفق به قهرمانی در رقابت‌های جام حذفی نشده است.

جای خالی جام حذفی در کارنامه بازیکنان پرسپولیس

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایران ورزشی، با اینکه بازیکنان پرسپولیس طی سه فصل اخیر با سه قهرمانی‌ در لیگ برتر جزو بازیکنان پرافتخار این رقابت‌ها به حساب می‌آیند، در جام حذفی هیچ‌کدام از آنها طعم بالا بردن جام حذفی را نچشیده و این جام را لمس نکرده است.

 

آخرین بار در فصل ۹۰-۸۹ جام حذفی بود که پرسپولیس قهرمان این رقابت‌ها شد. حال آنکه از آن تیم هیچ بازیکنی در مجموعه فعلی سرخ‌ها دیده نمی‌شود. از آن تیم فقط محسن خلیلی در کادر فنی پرسپولیس حضور دارد که نقش مدیر تیم را ایفا می‌کند و جالب اینکه در همین نقش، با نفت تهران هم قهرمان رقابت‌های حذفی شده است.

 سیدجلال حسینی و حسین ماهینی کاپیتان‌های اول و دوم پرسپولیس هم تنها بازیکنانی هستند که در آخرین فینال جام حذفی که پرسپولیس در آن حضور داشته، برای این تیم به میدان رفته‌اند. سیدجلال و ماهینی در فینال فصل ۹۲-۹۱ این رقابت‌ها حضور داشتند که تیم تحت رهبری یحیی گل‌محمدی در تهران و در ضربات پنالتی مغلوب سپاهان شد و جام را در خانه از دست داد.

این بازی در تاریخ ۱۵ اردیبهشت سال ۱۳۹۲ برگزار شد و ماهینی و سیدجلال هر کدام ۱۲۰ دقیقه برای پرسپولیس بازی کردند. ضمن اینکه حسین ماهینی یکی از پنالتی‌های این تیم را هم تبدیل به گل کرد اما ضربه‌اش برای قهرمانی قرمزها کافی نبود و پرسپولیسِ یحیی حذف شد.

 

جالب‌تر وقتی است که وقتی در آمار افتخارات بازیکنان فعلی پرسپولیس جستجو می‌کنیم، می‌بینیم جلوی نام دو بازیکن فعلی این تیم قهرمانی جام حذفی ثبت شده اما در واقعیت، چنین آماری درست نیست. در رزومه ویکی‌پدیایی شجاع خلیل‌زاده و مهدی شریفی قهرمانی جام حذفی فصل ۹۲-۹۱ و همان برد مقابل پرسپولیس در فینال ثبت شده و این در حالی است که هیچکدام از این بازیکنان در لیست ۱۸ نفره آن بازی حضور نداشته‌اند. این آمار در حالی برای شجاع خلیل‌زاده ثبت شده که این بازیکن در تاریخ ۵ تیرماه ۹۲ یعنی حدود دو ماه بعد از آن فینال تازه به عضویت سپاهان در آمده و قبل از آن بازیکن مس کرمان بوده است.

مهدی شریفی اما سال ۹۱ وقتی در تیم امید سپاهان آقای گل شد، به عضویت تیم بزرگسالان این باشگاه هم درآمد. هر چند در فصل ۹۲-۹۱ هیچ مسابقه‌ای برای تیم بزرگسال سپاهان انجام نداد و طبیعی است که نام او هم در این قهرمانی ثبت نخواهد شد. البته مهدی شریفی جزو آن دسته از بازیکنان فعلی پرسپولیس است که در فینال جام حذفی حضور داشته اما موفق به بردن این جام نشده است. او در فصل ۹۶-۹۵ با تراکتورسازی در فینال به نفت تهران باخت. هر چند در این مسابقه به میدان نرفت.

 

غیر از این، سه بازیکن دیگر پرسپولیس هم در فینال جام حذفی حضور داشته‌ و در این مسابقه شکست خورده‌اند. در فینال فصل ۹۴-۹۳ جام حذفی که نفت تهران با نتیجه سه بر یک مغلوب ذوب‌آهن شد، علیرضا بیرانوند و کمال کامیابی‌نیا عضو تیم نفت تهران بودند که در ترکیب اصلی به میدان رفتند و مهدی شیری هم در نیمه دوم به بازی رفت. با این حساب ۶ بازیکن پرسپولیس در سه فینال رقابت‌های جام حذفی حاضر بوده‌اند که در هر سه مسابقه شکست خورده‌اند.

در واقع باید گفت در جمع بازیکنان فعلی پرسپولیس هیچ بازیکنی سابقه قهرمانی در جام حذفی را در کارنامه‌اش ندارد. با این حساب و البته یادآوری این نکته که جای این جام در ویترین افتخارات برانکو ایوانکوویچ هم خالی است، پرسپولیسی‌ها برای موفقیت در این تورنمنت و دومین قهرمانی فصل انگیزه بسیار بالایی دارند و مدام از دبل می‌گویند.

دیدگاه‌ها