کد خبر : 1553818 | 24 شهریور 1397 ساعت 10:12 | 32K بازدید | 0 دیدگاه

محمد دریس؛ غول بچه محبوب آبادان(عکس)

این نخستین بازی محمد دریس بود که با درخششی عجیب و غریب در مقابل تراکتورسازی به پایان رسید و او سرانجام از زیر سایه لقب «گلر دو متری» خارج شد.

به گزارش "ورزش سه"، پس از دو سال نیمکت نشینی، بخت به دریس جوان رو کرد و او در مقابل تراکتورسازی به ترکیب اصلی راه پیدا کرد. او که نیمکت نشین حسن هوری، سوشا مکانی و شهاب گردان بود، خیلی خوب می دانست ناکامی در این مسابقه می تواند به منزله تداوم نیمکت نشینی و شاید واکنش منفی همشهری ها را هم به دنبال داشته باشد. خصوصا این که حریف، تیم قدرتمندی با یک دوجین ستاره بود و نمی خواست به این راحتی ها جام حذفی را از دست بدهد.

 

محمد دریس، تیرماه 95 به صنعت نفت آبادان پیوست و در آن زمان سهمیه زیر 23 سال این تیم محسوب می شد. او در آکادمی طلایی پوشان رشد کرد و به سبب قد و قامت بلندش «دروازه بان 2 متری» لقب گرفت و تصاویرش هر از گاهی در کنار ستاره های صنعت منتشر شد. در این مدت دریس فرصت چندانی برای نمایش توانایی هایش نداشت چرا که همواره گلر بسیار بزرگ تری را در کنار خود می دید. اما مصدومیت گردان در بازی با سپیدرود، این فرصت را نصیب دریس کرد تا در درون دروازه صنعت نفت قرار بگیرد.

 

 

این گلر 23 ساله در بازی با سپیدرود بیش از یک ساعت در درون دروازه تیمش قرار گرفت و با نمایشی کم نقص، دروازه صنعت را بسته نگه داشت. البته در دقیقه 67 یعقوب کریمی با شوتی دیدنی دروازه او را تهدید کرد که دریس با مهار بسیار خوب مانع از گلزنی شد.

 

اما جدال مقابل تراکتورسازی تبریز، دیداری ویژه برای گلر سابق تیم امید نفت آبادان بود. او در این بازی 3 گل خورد اما بارها دروازه آبادانی ها را نجات داد تا بازی سرانجام به ضربات مرگبار پنالتی کشیده شود. دریس پنالتی هم تیمی سابقش علی عبدالله زاده را با آرامش تمام مهار کرد و تیمش را در آستانه پیروزی قرار داد اما در ادامه بهنام برزای پنالتی اش را از دست داد تا بار دیگر نفت برای صعود نیازمند درخشش گلر جوانش باشد. دریس بازهم خوش درخشید و این بار پنالتی مهدی مهدی پور را مهار کرد و صنعت را به مرحله بعدی جام حذفی فرستاد.

 

 

او پس از پیروزی نفت آبادان بر تراکتور، فریادهای پیروزی را بلندتر از هر بازیکن و حتی هر هواداری سر داد تا عمق خوشحالی اش از این پیروزی مشخص شود. حالا دریس که یکی از بلندقدترین دروازه بانان لیگ ایران است، باید بیش از هر زمان دیگری تلاش کند تا جایگاهش در درون دروازه را حفظ کرده و نامش را بیش از هر زمان دیگری بر سر زبان ها بیاندازد؛ او خیلی خوب می داند درخشش برابر تراکتور آغاز یک راه پر پیچ و خم است...

 

(‌ عکس ها از :محمد امین انصاری)

دیدگاه‌ها