کد خبر : 1625879 | 02 مرداد 1398 ساعت 11:52 | 4.4K بازدید | 0 دیدگاه

شانزده شماره یک لیگ نوزدهم در گزارش اجمالی

12+4 گلر در جنگ دستکش طلایی

با تغییرات صورت گرفته درون دروازه تیم ها لیگ نوزدهم می تواند برای بسیاری از شماره یک ها، لیگی دشوار در عین حال سرنوشت ساز لقب بگیرد.

12+4 گلر در جنگ دستکش طلایی

به گزارش "ورزش سه"، مربیان لیگ برتری یک جمله معروف دارند"داشتن گلر خوب از نان شب واجب تر است". حتی برخی دیگر از آنها اعتقاد دارند اگر یک گلر خوب در اختیار داشته باشی خودش به اندازه یک تیم ارزش دارد. شاید به همین خاطر هم بود در پنجره تابستانی امسال جابه جایی گلرهای مطرح مورد توجه قرار گرفت تا برخلاف سال های گذشته شاهد تغییرات زیادی در بین شماره یک های لیگ برتر باشیم.


به بهانه همین جابه جایی ها نگاهی انداختیم به وضعیت دروازه بان های حاضر در تیم های لیگ برتری حاضر در فصل پیش رو تا از آخرین شرایط و وضعیت مردان شماره یک فوتبال باشگاهی ایران در بالاترین سطح مطلع شویم، مردانی که روزهای حساس و پرتنشی را پیش رو خواهند داشت. البته ذکر این نکته نیز الزامی است که برخی از آنها هنوز ممکن است با سرنوشت متفاوت تری در آینده فوتبالی خود روبرو شوند از جمله مرد شماره یک پرسپولیس و تیم ملی که پیشنهاداتی از سری A ایتالیا در دست دارد.

 

پرسپولیس


علی بیرو می رود؟!


علیرضا بیرانوند خیلی دوست داشت در تابستان ترانسفر شود. گمانه زنی های فراوانی نیز شنیده شد به خصوص طی یکی دو روز گذشته که خبر ابراز علاقه باشگاه های ایتالیایی به گلر ایرانی به تیتر اول روزنامه های مطرح از جمله توتواسپورت تبدیل شد. از همین رو هنوز به صورت قاطع مشخص نیست طرفداران باز هم شاهد درخشش او به عنوان مرد شماره یک خواهند بود یا نه؟ اما اگر این اتفاق رخ ندهد قطعا علی بیرو بدون رقیب با خیالی آسوده همچنان مرد شماره یک سرخ ها خواهد بود.

 

 

استقلال تهران


سیدحسین به رویای خود رسید


استقلال از آن دست تیم هایی است که سابقه طولانی در جنگ های داخلی گلرهای تراز اول خود دارد، جنگی که تا همین یکی دو ماه قبل هم ادامه داشت تا مشخص شود دو پادشاه در یک اقلیم نمی گنجند. سرانجام با فراز و نشیب ها و تنش های ایجاد شده سیدحسین با قطعی شدن جدایی رحمتی قراردادش را برای دو فصل تمدید کرد تا به رویای خود یعنی شماره یک شدن در استقلال برسد به این امید که جایگاهی مستحکم تر در تیم ملی پیدا کند.

 

1419099

 

تراکتورسازی تبریز


ماجراجویی جدید برای رشید


بعد از پنج سال حضور درون دروازه ذوب آهن، از نصف جهان به دیار سهند کوچ کرد تا ماجراجویی جدیدی در اوج دوران فوتبال خود را تجربه کند. رشید که در تیم سابق خود به موفقیت های زیادی رسید و جزو چهار پنج گلر اول ایران لقب گرفت حالا امیدوار است در تبریز و با پیراهن شماره یک تراکتورسازی به رویای قهرمانی در لیگ برسد. البته رشید در این ماجراجویی رقیب جدی به نام محمدرضا اخباری هم دارد که با سابقه خوب در تبریز می تواند مدعی جدی حراست از چارچوب دروازه باشد.

 

 

سپاهان اصفهان


نیازمند عصای دست ژنرال


وقتی باشگاه با پیش دستی قرارداد گلر جوان و آماده خود را برای یک فصل دیگر تمدید کرد تا نیازمند تا 1400 در جمع زردپوشان نصف جهان ماندنی شود می توان گفت امیر قلعه نویی بدون نگرانی از درون دروازه نیاز چشمگیری به درخشش بیشتر نیازمند دارد تا اصفهانی های تشنه قهرمانی را به جام ششم برساند.

 

1416920


 

شهرخودرو مشهد


شماره یک یحیی برای رحمتی


یکی از پرسرو صداترین جابه جایی های تابستان 98 انتقال سیدمهدی رحمتی به شهرخودرو مشهد بود. کاپیتان اول استقلال بعد از تمام مشکلاتی که در ماه های پایانی قراردادش در اردوی آبی ها داشت در نهایت تصمیم گرفت سال های پایانی فوتبال خود را در شهری بگذراند که به اذعان خودش آرزوی بازی در آن را داشت. یحیی گل محمدی هم از این فرصت نهایت بهره را برد تا شماره یک خود را به گلری باسابقه بسپارد تا خیالش در سه جام پیش رو آسوده شود.

 

1414481

 

فولاد خوزستان


گردان به اهواز رسید


یک سال درخشش در برزیل ایران باعث شد تا فولادی ها برای برطرف کردن ضعف های خود درون دروازه این دفعه به سراغ شهاب گردان بروند و یکی از جابه جایی های درون استانی را رقم بزنند. شهاب با کوله باری از تجربه و انگیزه به اهواز رسید تا مرد شماره یک نکونام در فصل دشوار و سرنوشت ساز پیش رو باشد.

 

1397660

 

صنعت نفت آبادان


شماره یک در انتظار تصمیم دراگان


برزیلی های ایران در فصلی که گذشت با تکیه به شهاب گردان نگرانی از بابت چارچوب دروازه نداشتند اما با کوچ این گلر سرشناس حالا باید به بازیکنی جوان و نه چندان سرشناس تکیه کنند. محمد دریس به ندرت در فصل گذشته فرصت بازی پیدا کرد اما از همان فرصت اندک نهایت بهره را برد تا نشان بدهد می توان به او تکیه کرد. در این بین اما آبادانی ها علی سلیمی باتجربه را نیز دارند، گلری که سابقه بازی در فولاد همین طور دعوت شدن به اردوی تیم ملی در دوران کی روش را نیز دارد. با این شرایط انتخاب شماره یک آبادانی ها به دراگان برمی گردد.

 

ذوب آهن اصفهان


محمدباقر جانشین رشید


علیرضا منصوریان بعد از جدایی رشید مظاهری تلاش چندانی برای جذب دروازه بان نشان نداد چون با دراختیار داشتن محمدباقر صادقی نگرانی چندانی از چارچوب دروازه ندارد. صادقی که حالا یکی از سه بازیکن باسابقه ذوبی ها و مدعی بستن بازوبند کاپیتانی هم هست فصلی دشوار و تعیین کننده پیش روی خود می بیند به خصوص در بازی های لیگ قهرمانان آسیا.

 

1397840

 

پارس جنوبی


دخسوس و چالش جدید در فوتبال ایران


دروازه بان برزیلی در سال اول حضورش در ایران با استقلال خوزستان قهرمان لیگ برتر شد، با درخواست فراز کمالوند به گسترش فولاد تبریز رفت. دخسوس سال قبل یکی از عوامل مهم حفظ ماشین سازی در لیگ برتر بود و حالا در پارس جنوبی جم چالش جدیدی را تجربه خواهد کرد. دخسوس به عنوان دروازه بان شماره یک پارس جنوبی انگیزه زیادی دارد تا امسال نیز عملکرد خوبی داشته باشد و برای موفقیت تیمش گام بردارد. او البته مسعود پورمحمد دروازه بان برتر سال گذشته لیگ یک را نیز کنار خود می بیند.

 

 

سایپای تهران


رقابت جذاب گوهری و فلاح زاده


اگرچه حامد فلاح زاده با تجربه چندین سال حضور در سایپا یک مهره تاثیرگذار درون دروازه این تیم به شمار می رود، اما حضور احمد گوهری جوان و باانرژی می تواند یک رقابت جذاب درون دروازه سایپا ایجاد کند. گوهری سال گذشته در پارس جنوبی جم بازی های خوبی انجام داد و توانست نام خودش را در فوتبال ایران مطرح کند. او در روزهایی که رحمان احمدی نیز در اوج قرار داشت در ترکیب پارس خوش درخشید و یکی از مهره های موثر تیم مهدی تارتار بود. حالا هم به سایپا پیوسته تا بتواند در ترکیب اصلی قرار بگیرد و برای این منظور با فلاح زاده رقابت خواهد کرد تا درون چارچوب نارنجی پوشان قرار بگیرد.

 

1421497

 

نفت مسجدسلیمان


گزینه استقلال شماره یک سلیمانی ها


کوروش ملکی فصل قبل هر چه تلاش کرد نتوانست مانع سقوط سپیدرودی ها شود اما همین درخشش کافی بود تا سران باشگاه استقلال نام او را به عنوان گزینه خرید به عنوان گلر دوم در فهرست قرار دهند. البته این انتقال به سرانجام نرسید تا مسجدسلیمانی ها بلافاصله برای جذب او اقدام و زمینه اضافه شدن ملکی به نفت را فراهم کنند. مهدی تارتار امیدوار است بتواند از تجربیات این دروازه بان که سابقه بازی برای چند تیم لیگ برتری را دارد نهایت بهره را ببرد.

 

1403516

 

شاهین شهرداری بوشهر


مردی از دیار گرجستان


ماکسیم ویلیتالیا جدیدترین خبر بوشهری ها در بازار تابستانی است، مردی از دیار گرجستان که قرار است مرد شماره یک شاهین در لیگ نوزدهم باشد. این گلر که تازه ترین شکار عبدا.. ویسی محسوب می شود در حالی امید اول بوشهری ها درون دروازه خواهد بود که سابقه چندان بدی در کارنامه فوتبالی خود ندارد اما به عنوان هندوانه دربسته باید منتظر بازی ها و عملکرد او در تیم تازه صعود کرده به لیگ برتر ماند و دید تازه ترین گلر خارجی لیگ می تواند نگاه ها را به خود معطوف کند یا نه؟

 

پیکان تهران


تجربه یا جوانی


وحید شیخ ویسی دروازه بان باتجربه پیکان فصل گذشته دروازه بان اول این تیم بود و بازی های خوبی هم انجام داد اما در نیمه های راه با توجه به مصدومیتی که برایش پیش آمد و چند بازی پراشتباه جای خودش را به محمد امینی دروازه بان جوان داد. با این وجود به نظر می رسد حسین فرکی لیگ نوزدهم را بازهم با اتکا به دروازه بان 32 ساله و با تجربه اش آغاز کند.

 

1322397

 

نساجی مازندران


امین جوان شماره یک شهرخسته


نساجی در حالی که به نظر می رسد حامد لک را در این فصل در اختیار نداشته باشد دروازه اش را به محمدامین رضایی دروازه بان جوان و بیست و دوساله اش خواهد سپرد. او فصل گذشته در هفت بازی برای نساجی به میدان رفت و 6 گل خورد و 3 کلین شیت انجام داد. او در بازی های تدارکاتی نساجی دروازه بان اول رضا مهاجری بوده است.

 

گل گهرسیرجان


از مشهد به قلب کویر


میلاد فراهانی دروازه بان فصل گذشته پدیده بعد از انتقال مهدی رحمتی به این تیم ، به گل گهر سیرجان پیوست. او فصل قبل در 21 بازی برای پدیده 17 گل خورد و 9 بار هم کلین شیت کرد. دروازه بان 31 ساله این فصل گل گهر سابقه بازی در تیم های نفت مسجد سلیمان، نفت تهران، صبای قم، داماش و پیکان سابقه بازی دارد.

 

ماشین سازی تبریز


در انتظار معرفی شماره یک


رسول خطیبی هنوز نتوانسته مرد شماره یک خود را انتخاب کند گرچه این روزها علیرضا حیدری گلر سوم فصل قبل تراکتور که سابقه بازی در پدیده مشهد را در کارنامه دارد با انگیزه زیاد در اردوی ماشین سازی حضور دارد. البته یک گلر برزیلی هم این روزها در تمرینات حضور دارد اما بعید به نظر می رسد خطیبی تصمیم به عقد قرارداد با او برای جانشینی دخسوس داشته باشد.

 

 

جامانده های سرشناس از جنگ دستکش طلا


روزشمار آغاز لیگ نوزدهم به انتهای خود نزدیک می شود آن هم در شرایطی که هنوز گلرهای سرشناس زیادی هستند که وضعیت شان برای فصل پیش رو مشخص نیست. از جمله سرشناس ترین جامانده های لیگ تا امروز می توان به محسن فروزان گلر پرحاشیه فصل قبل تراکتورسازی اشاره کرد که در مسیر ثبت رکوردی جدید در کلین شیت، اتفاقات ورزشگاه سردارجنگل به یکباره ورق را به ضرر او برگرداند. علاوه بر فروزان باید از حامد لک گلر سابق نساجی مازندران هم به عنوان دیگر جامانده بزرگ از جنگ 12 گلر داخلی و 4 گلر خارجی لیگ نوزدهم برای رسیدن به دستکش طلا نام برد.

دیدگاه‌ها