کد خبر : 1625424 | 31 تیر 1398 ساعت 11:33 | 1.7K بازدید | 0 دیدگاه

سیل پیام‌های تبریک به سوی فدراسیون جاری شد

استقبال شگفت‌انگیز خارجی‌ها از ریاست علیرضا دبیر

بعد از انتخاب علیرضا دبیر به عنوان رییس فدراسیون کشتی در روزهای اخیر شاهد سیلی از پیام‌های تبریک توسط قهرمانان بزرگ کشتی جهان بودیم.

استقبال شگفت‌انگیز خارجی‌ها از ریاست علیرضا دبیر

به گزارش "ورزش سه"، وقتی در فاصله یک روز مانده تا انتخابات فدراسیون کشتی پیامی از سوی بوایسار سایتی‌یف، اعجوبه و اسطوره کشتی آزاد جهان و روسیه برای حمایت از علیرضا دبیر منتشر شد، شاید کمتر کسی تصور می کرد بعد از انتخاب قهرمان المپیک سیدنی به عنوان رییس فدراسیون سیلی از پیام های بین المللی به سوی فدراسیون جاری شود.


در روزهای اخیر شاهد اتفاق جالبی بودیم. خیلی از قهرمانان سابق و فعلی کشتی جهان در پیام هایی که اکثرا ویدیویی است، انتخاب علیرضا دبیر به عنوان رییس فدراسیون کشتی را به او تبریک گفتند و برایش آرزوی موفقیت کردند.


شاید برای اولین بار باشد که بعد از یک انتخابات داخلی تا این حد شاهد استقبال قهرمانان بزرگ خارجی هستیم. به هر حال خیلی از کشتی گیرانی که قبلا همدوره علیرضا دبیر بودند و هم اکنون در سمت های مختلف مسئولیت دارند، او را به خوبی می شناسند. همچنین کشتی گیران از نسل بعدی دبیر هم برای او پیام تبریک فرستادند که قطعا این اتفاق با شناخت از رییس جدید فدراسیون کشتی ایران رخ داده است.
به عنوان مثال در بخشی از پیام ساجید ساجیدوف (قهرمان جهان و سرمربى تیم داغستان) آمده است: «تو را مانند یک قهرمان المپیک، یک ورزشکار بزرگ و یک انسان بزرگ می‌شناسم که کشور خود را به تمام دنیا معرفی کرده و می دانم و مطمئنم با حضور تو در این مقام تیم ایران و نتایج تیم ایران بسیار بهتر خواهد شد.»


از سوی دیگر ماگمد ابراگیموف(نایب قهرمان المپیک از ازبکستان) هم در بخشی از پیام خود آورده است: «ما خیلی خوب می‌دانیم که ایران یکی از بهترین کشورها در این رشته می‌باشد و با آغاز مسابقات المپیک قطعا سطح کشتی گیرهای ایرانی در جهان بالاتر خواهد رفت.»


به جز این ۲ قهرمان که در بالا نام آنها ذکر شد، ماگمد عیسى گادژیف(نایب قهرمان جهان از روسیه)، الکساندر لیپود(قهرمان اسبق کشتی جهان از آلمان)، حاجی علی‌اف(دارنده 3 مدال طلای جهان و برنز المپیک از آذربایجان)، ولادمیر خینچیگاشویلی(قهرمان کشتی آزاد المپیک و جهان)، شریف شریف اف(قهرمان کشتی آزاد المپیک و جهان از آذربایجان)، جبرائیل حسن اف(نایب قهرمان جهان و دارنده مدال برنز المپیک از آذربایجان)، طغرل عسگروف(قهرمان المپیک از آذربایجان)،‌ سرافیم بارزاکوف( قهرمان کشتی و رقیب علیرضا دبیر در دوران قهرمانی)، آدام برکت(سرمربی تیم کشتی آزاد ترکیه)، حیدر گایداروف(سرمربی تیم کشتی ایتالیا)، رومن ولاسوف (دارنده 2 مدال طلای المپیک و مدال های طلا و نقره جهان)، رومن آمویان(فرنگی کار مطرح ارمنستانی و دارنده مدال برنز المپیک و نقره جهان)، حاجی مراد گاتسالوف(دارنده 6 مدال طلای المپک و جهان از روسیه) از دیگر قهرمانان بزرگی هستند که در روزهای گذشته پیام تبریک برای علیرضا دبیر فرستادند. ضمن اینکه چند فدراسیون ملی از کشورهای دیگر نیز چنین پیام هایی صادر کرده اند.


مقبولیتی که علیرضا دبیر در همین ابتدای کار با آن در داخل و خارج مواجه شده، به نظر می رسد مسئولیت سنگینی را روی دوش او گذاشته است. البته که این مقبولیت در آینده می تواند حسابی به کار علیرضا دبیر بیاید چون یکی از اهداف او در سال های آتی می تواند عضویت در اتحادیه جهانی کشتی و گرفتن یک پست تاثیرگذار بین المللی باشد که با حمایت موجود قهرمانان بزرگ دور از دسترس هم نیست.

دیدگاه‌ها