کد خبر : 1614367 | 07 خرداد 1398 ساعت 18:34 | 1K بازدید | 0 دیدگاه

روزهایی درخشان در انتظار علیرضا جهانبخش است؟

علیرضا جهانبخش، ستاره ایرانی برایتون، می تواند در آینده فصل درخشانی را برای خود رقم بزند

روزهایی درخشان در انتظار علیرضا جهانبخش است؟

به گزارش "ورزش سه"، علیرضا جهانبخش، خرید 17 میلیون پوندی برایتون در اولین فصل خود حضور خود در جزیره و در 25 بازی نه یک پاس گل داد و نه گلی به ثمر رساند و تنها در دیدار مقابل ساوتهمپتون یک بار ضربه او به دیرک دروازه حریف برخورد کرد.

 

جهانبخش نه مهارت آنتونی نوکارت را داشته، نه سرعت و قدرت هدف گیری سولی مارچ را دارد و نه مانند ژوزه ایزکودرو غیر قابل پیش بینی است و شاید تنها حسن او تا امروز افزایش تعداد اعضای اینستاگرام باشگاه برایتون بوده است.

 

اما پیچ پرشین ساکر نقشه ای حرارتی از اولین فصل حضور جهانبخش در برایتون و آخرین سال حضورش در آلکمار که 22 گل زد و 14 پا گل داد منتشر کرده که نشان می دهد در ابتدا جهانبخش یک وینگر راست تخصصی است و بر خلاف خواست هواداران قرار نیست به عنوان مهاجم نوک یا بازیکن شماره 10 بازی کند.

 

1408991

 

این نقشه موید آن است که در لیگ هلند، جهانبخش با حرکت از سمت راست و نفوذ به داخل موفق به گلزنی می شد اما در برایتون او وظیفه دیگری داشته و تاکتیک های دفاعی کریس هیتن و تمایل به حضور جهانبخش در امور دفاعی باعث تلف شدن توانایی بازیکن ایرانی شده است، اما کریس هیتن از دو عنصر دیگر هجومی برایتون یعنی آنتونی نوکارت و سولی کارچ چنین درخواستی نداشت و به همین دلیل آنها فصل خوبی را از نظر گلزنی سپری کردند.

 

همچنین مرور عملکرد بازیکنانی چون ریکی فان ولفسوینکل، ممفیس دیپای، ویسنت یانسن و برخی دیگر نشان می دهد تطبیق یافتن با لیگ برتر بعد از انتقال از لیگ هلند کار آسانی نیست.

 

همچنین یکی دیگر از انتقادهایی که به بازیکن ایرانی برایتون می شود، عدم حضور او در جریان بازی و به نوعی گم شدن در مسابقه است. جهانبخش انگار هنوز قادر نبوده خود را با سرعت فوتبال انگلیس تطبیق دهد و به همین دلیل در هنگام انتقال توپ نمی تواند در حملات حاضر شود.

 

1405667

 

به هر حال رویکرد دفاعی سرمربی سابق برایتون را می تواند یکی از دلایل ثبت این کارنامه از سوی جهانبخش دانست و حالا که گراهام پاتر با اندیشه هایی هجومی تر می تواند وظایف جهانبخش را تغییر داده و او را آماده درخشش در فصل بعد کند.

 

همچنین بازیکن ایرانی بر خلاف سال قبل که در اواسط تابستان و بعد از جام جهانی به ترکیب برایتون اضافه شد، حالا از ابتدا در اختیار کادر فنی است و می تواند فصل درخشانی را برای خود رقم بزند.

 

منبع: wearebrighton.com

دیدگاه‌ها