کد خبر : 1614676 | 09 خرداد 1398 ساعت 02:32 | 1.2K بازدید | 0 دیدگاه

خود بازیکنان باید کمک کنند تا دیگر این اتفاقات رخ ندهد

فتاحی: جان افراد از هر قانونی بالاتر است

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ می‌گوید جان افراد از هر قانون و آیین نامه‌ای بالاتر است و ما با همیشه مصلحت را هم در نظر می‌گیریم.

 فتاحی: جان افراد از هر قانونی بالاتر است

 به گزارش "ورزش سه"، سعید فتاحی بعد از پایان دیدار دو تیم سپاهان و پرسپولیس با حضور در بین خبرنگاران در ابتدا درباره اینکه آیا قانون 50 -50 وجود دارد یا ندارد گفت: «واقعاً برای شما متأسفم که چنین سؤالی را می‌پرسید. مگر می‌شود قانون نباشد. اما اگر اجرا نشد دلیل دارد و دلیل آن‌هم این است که از سال 92 که بازی‌ها به‌صورت یک بازی برگزار می‌شود آیین‌نامه 50 – 50 بوده وضع‌شده و مدارکش هم موجود است. حالا دوستان چون خودشان در آن زمان در باشگاه نبودند قبول نکردند».


وی در ادامه افزود: «من یک سؤالی دارم چرا دربی که 90 -10 است باید 50 به 50 برگزار شود. صرفاً به دلیل امنیتی است. ولی دیدید که نه پرسپولیسی‌ها و نه سپاهانی‌ها هیچ‌کدام درصد خود را پر نکردند. در کل هیچ‌چیزی بالاتر از جان آدم‌ها باارزش‌ نیست. اگر امنیت نباشد در تمام دنیا بازی‌ها را لغو می‌کنند. همین بازی ذوب‌آهن را ببینید که چرا لغو شد. به خاطر اینکه پلیس آن شهر گفت من امنیت آن بازی را قبول نمی‌کنم»


سعید فتاحی همچنین گفت: «جا دارد که از رسانه‌ها گله کنم. چرا دائم در این چند روز باید مطلب بزنید و با درصدها بازی کنند. این ورزشگاه 70 هزار نفر ظرفیت دارد و ما می‌دانستیم که این ظرفیت پر نخواهد شد همانطورکه دیدید هیچ‌کدام از تیم ها ظرفیت را پر نکردند.


من بازهم تأکید می‌کنم که امنیت و جان انسان‌ها از هر قانون و آیین‌نامه‌ای بالاتر است. اما درنهایت خوشحالم که بازی با خیروخوشی به اتمام رسید و باوجودآنکه تیم میزبان شکست خورد مشکل خاصی به وجود نیامد و همه به خانه هایشان رفتند.»


وی درباره اینکه چرا اهواز میزبان دیدار فینال در نظر گرفته شد تأکید کرد: «سال گذشته همان‌طور که می‌دانید چمن ورزشگاه خرمشهر مناسب نبود و یکسری از مشکلات دیگری هم وجود داشت. برای برگزاری این دیدار چهار کاندید داشتیم از کرمانشاه، قم و مشهد که نهایتا ورزشگاه شهدای فولاد خوزستان را برای این دیدار انتخاب کردیم. این را هم در نظر بگیرید چون فینال را در تمام دنیا می‌بینند باید بالاخره امکاناتمان را نشان دهیم. فولاد آرِنا صاحب تمامی این خصوصیات بود.»

وی درباره برخوردهایی که بین هواداران و مشکلات بلیت‌فروشی رخ‌داده است، تصریح کرد: «تا خود هواداران نخواهند چیزی درست نمی‌شود. بلیت‌فروشی نیز به باشگاه‌ها واگذار شده است و آن‌ها باید حتماً به‌صورت الکترونیکی این کار را انجام دهند.»

 

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ درباره برخورد بازیکنان و تنش‌هایی که در زمین مسابقه به وجود می‌آید، تصریح کرد: «فوتبال ما در جام ملت‌های آسیا نیز از همین موضوع ضربه خورد و امروز هم دیدیم که چه اتفاقاتی افتاد و داور چند بار به بازیکنان کارت نشان داد. خود بازیکنان باید کمک کنند تا دیگر این اتفاقات رخ ندهد. باشگاه‌ها نیز باید در قرارداد بازیکنانشان بنویسند تا آن‌ها اَلکی کارت نگیرند. نباید باشگاه‌ها بحث جریمه بازیکنان را تقبل کنند. کمیته انضباطی بازیکنان را جریمه می‌کند، اما باشگاه پول جریمه آن‌ها را می‌دهد و این همین می‌‌شود که ما در هر بازی شاهد این اعتراض‌ها هستیم.»
فتاحی در پایان راجع به سؤالی مبنی بر اینکه او در کانون اصلی درگیری‌ها قرار داشته است، گفت: «زمانی که شما می‌گویید من در کانون اصلی درگیری‌ها بودم، یعنی باعث درگیری شدم. سؤالتان را اصلاح کنید، چون من به این سؤال جواب نمی‌دهم.»

 

دیدگاه‌ها