کد خبر : 1623758 | 23 تیر 1398 ساعت 13:12 | 5K بازدید | 0 دیدگاه

نگاهی به نیمکت های لیگ یک؛

مربیان ثابت در لیگ یک؛ لیگی با مربیان جوان و کم تجربه

فصل جدید رقابت های لیگ دسته اول با ترکیبی از مربیان جوان و باتجربه برگزار خواهد شد.

مربیان ثابت در لیگ یک؛ لیگی با مربیان جوان و کم تجربه

به گزارش ورزش سه، تیم های لیگ یکی برای حضور در فصل جدید رقابت های لیگ دسته اول حاضر می شوند. بیش تر تیم ها به وضعیت نیمکت خود سر و سامان داده اند ولی چند تیم لیگ یکی همچنان بلاتکلیف هستند.

 

اگر نگاهی به سه تیم صعودکننده بیاندازیم می بینیم که لیگ یک در فصل جدید سه مهمان جوان خواهد داشت. قاسم شهبا که در دو فصل پیاپی طعم صعود را چشید تا به لیگ یک رسید. تیم آرمان گهر سیرجان که در رقابت های 96 - 97 لیگ دسته سوم جهاد نصر سیرجان نام داشت با هدایت این مربی به لیگ دسته دوم صعود کرد. شهبا سیرجانی ها را با ساختن یک تیم منسجم به لیگ دسته اول رساند تا برای فصل جدید نیز او به روی نیمکت سیرجانی ها باقی بماند.

 

دیگر تیم صعود کننده به لیگ یک خوشه طلایی ساوه بود که باوجود تمام حواشی موجود در اواخر فصل توانست با هدایت محسن عاشوری لیگ یکی شود. این مربی شمالی برای فصل آینده نیز به روی نیمکت این تیم خواهد نشست.

 

امید روانخواه مربی جوان استقلالی که در دو فصل اخیر چند تیم مختلف را به عنوان مربی تجربه کرد فصل گذشنه را در تیم نیروی زمینی گذراند. او با کسب نتایج مطلوب تهرانی ها را لیگ یکی کرد و همچنین خود به عنوان سرمربی این تیم باقی ماند.

 

دیگر مربی تازه وارد رضا عنایتی می باشد، این مربی مشهدی که تا چند فصل اخیر در میدان فوتبال به عنوان بازیکن حضور می یافت به شیراز سفر کرد تا هدایت تیم قشقایی را برعهده بگیرد. قشقایی شیراز برای این فصل نیز همانند ابتدای فصل گذشته به دنبال یک مربی استقلالی رفته و باید منتظر ماند و دید که عنایتی تا آخر فصل در این تیم ماندنی خواهد شد یا همانند ابراهیم طالبی به کار خود در این تیم در همان ابتدا به پایان می رساند.

 

گل ریحان البرز فصل قبل با نام اکسین شروع به فعالیت کرده بود با فراز کمالوند آغاز کرد ولی نتوانست به خواسته های خود برسد. البرزی ها فصل را با مجتبی حسینی به پایان رساندند ولی برای فصل جدید به دنبال محمد نصرتی رفتند تا او را به عنوان سرمربی معرفی کنند. با جدایی مجتبی حسینی از گل ریحان، مدیران مس کرمان به دنبال حسینی رفتند تا موفق شدند او را به روی نیمکت نیم خود بنشانند.

 

اما اگر بخواهیم نیمکت های دیگر تیم ها را بررسی کنیم بدون شک به نام چند مربی برخورد خواهیم کرد که از آن ها به عنوان مربیان پای ثابت لیگ یک یاد می شود. محمود فکری که سال گذشته فصلی پر فراز و نشیبی را تجربه کرده بود به اراک رفت تا هدایت آلومینیوم را برعهده بگیرد. فرهاد کاظمی نیز یکی دیگر از مربیان با تجربه لیگ یک محسوب می شود و فصل جدید باید به روی نیمکت بادران تهران بنشیند. علی نظرمحمدی یکی از مربیانی می باشد که فصل گذشته نیز در لیگ یک دیده شد او چند هفته هدایت خونه به خونه را برعهده گرفته بود و این فصل به تیم سپیدرود بازگشت تا خاطرات خوش خود را با این تیم تکرار کند.

 

میشوکریستوویچ سال قبل در رفسنجان بود و به مدت یک فصل دیگر با مس رفسنجان تمدید کرد. دیگر مربی که تصمیم به تمدید قرارداد خود گرفت مربی نام آشنای لیگ یکی داوود مهابادی است. مهابادی در شیراز باقی ماند تا در فجرسپاسی ماندنی شود. وحید بیاتلو مربی جوان نود ارومیه که فصل قبل با این تیم عملکرد قابل قبولی از خود به جا گذاشت در این تیم ماندنی شد.

 

سرخپوشان پاکدشت یکی از تیم هایی می باشد که تازه بر سر زبان ها افتاده است آن ها در فصل گذشته راه لیگ برتری شدن را پیدا کرده بودند ولی با تغییرات زیادی که روی نیمکت داشته اند نتوانستند به لیگ برتر صعود کنند. برای فصل جدید باید علی نیکبخت را به عنوان سرمربی سرخپوشان ببینیم.

 

مسئولان استقلال خوزستان پس از سقوط به لیگ یک به دنبال مربی اسبق خود یعنی مجید باقری‌نیا رفتند و موفق شدند این مربی را مجددا به عنوان سرمربی استقلال به خدمت بگیرند.

 

در بین این همه تیم ها نیمکت های ملوان، کارون اروند، شهرداری تبریز و خونه به خونه وضعیت نامشخصی دارند و هنوز به سامان دادن تیمشان فکر نمی کنند. از خونه به خونه و شهرداری تبریز اخباری جز واگذاری شنیده نمی شود و باید منتظر ماند و دید که آیا این دو تیم را نیز در فصل آینده با این نام ها خواهیم دید و یا خیر.

 

نویسنده: اسماعیل بابائی دوست

دیدگاه‌ها