کد خبر : 1531820 | 29 خرداد 1397 ساعت 11:08 | 24.9K بازدید | 0 دیدگاه

4 بازی بدون برد و فقط یک گل از نقطه پنالتی؛

قاره سیاه؛ اسیر تشنگی و فقر در جام جهانی

تیم های آفریقایی تا به اینجای جام جهانی نتایج خوبی کسب نکرده اند.

قاره سیاه؛ اسیر تشنگی و فقر در جام جهانی

به گزارش "ورزش سه"، 5 روز از رقابت های جام جهانی 2018 روسیه سپری شده و به جز تیم های گروه هشتم، بقیه تیم ها یکی از بازی های خود را در مرحله گروهی انجام داده اند. تیم های قاره آفریقا در این چند روز ضعیف ترین عملکرد ممکن را از خود به جا گذاشته اند و به شکلی دور از انتظار نتیجه گرفته اند.

 

-  4 بازی و دریغ از یک امتیاز


در این روزها تیم های مصر، مراکش، نیجریه و تونس در جام جهانی به میدان رفته اند و بدون کسب حتی یک امتیاز، همگی مقابل حریفان آسیایی، آمریکایی و اروپایی شکست خورده اند.

 

1311618

 

-  فقر گلزنی، مشکل اصلی قاره سیاه


تیم های آفریقایی در این دوره تا کنون نه تنها در کسب امتیاز ناموفق بوده اند، بلکه حتی نتوانسته اند توپی را در جریان بازی ها از خط دروازه حریفان خود عبور بدهند. چهار بازی بدون گل زده در جریان بازی، طلسم عجیبی را برای تیم های آفریقایی به وجود آورده که قبل از این رقابت ها کمتر کسی انتظار به وجود آمدن آن را داشت. تنها گل آفریقایی ها را شب گذشته فرجانی ساسی، بازیکن ملی پوش تونس، از روی نقطه پنالتی وارد دروازه انگلیس کرد.

 

1311617

 

-  نفرین به 90 و دیرتر از آن


تیم های قاره سیاه به شکل عجیبی در وقت های تلف شده رقابت های جام جهانی جریمه شده اند. در حالی که تیم های مصر، مراکش و تونس هر سه در آستانه کسب یک امتیاز ارزشمند مقابل اروگوئه، ایران و انگلیس بودند، گل های به ثمر رسیده در دقایق تلف شده این سه تیم را به سختی مجازات کرد و 3 باخت تلخ را برای آنها و در کارنامه قاره سیاه به ثبت رساند.

 

1311615

 

-  اصلی ترین قربانی های گل به خودی


تا کنون در 14 بازی برگزار شده از رقابت های جام جهانی، فقط 3 گل به خودی زده شده که در کمال تعجب دوتا از آنها توسط بازیکنان تیم های آفریقایی وارد دروازه خودی شده است. گل به خودی اول که در تاریخ فوتبال ایران ماندگار شد، گل عزیز بوهدوز در دقیقه 95 بازی ایران و مراکش بود که پیروزی شیرین ایران را مقابل این تیم آفریقایی رقم زد. سومین گل به خودی جام هم گلی بود که در بازی تیم های کرواسی و نیجریه زده شد. در دقیقه 32 این بازی اتبو روی سانتر بازیکنان کرواسی دروازه تیم خود را به اشتباه باز کرد تا برگ دیگری از دفتر بدشانسی های قاره آفریقا را رقم بزند.

 

-  امروز امید کل آفریقا به لیورپولی ها است


پس از ناکامی محض چهار نماینده آفریقایی در جام جهانی، آخرین تیم این قاره امروز بازی اول خود را انجام می دهد. در گروه جذاب و نزدیک H، تیم سنگال نماینده آفریقا است و با اتکا به ستاره هایی که در راس آنها سادیو مانه قرار دارد، شانس قابل قبولی برای صعود از این گروه خواهد داشت. سنگال امروز به مصاف لهستان می رود.
دیگر نماینده آفریقا یعنی مصر هم امشب به همراه روسیه دور دوم مرحله گروهی رقابت ها را آغاز می کند. مصری ها که در مقابل اروگوئه به سختی شکست خوردند، گفته می شود امشب با استفاده از موهبت بزرگی به نام محمد صلاح، به مصاف میزبان جام می روند و به نوعی کار خود را تازه می خواهند آغاز کنند.

 

1311616

دیدگاه‌ها