کد خبر : 1564173 | 05 آبان 1397 ساعت 14:17 | 141.8K بازدید | 0 دیدگاه

فریاد بر سر بیژن طاهری و دخالت مهدی رحمتی

ماجرای عصبانیت و فریادهای لب خط شفر چه بود؟

آنچه خبرنگاران برایشان تعجب برانگیز بود؛ اینکه شفر ناگهان یقه طاهری را می گیرد و با فریاد چیزی به او می گوید؛ آنقدر تند که رحمتی از روی نیمکت خود را به میان این دو می رساند تا وسط را بگیرد.

ماجرای عصبانیت و فریادهای لب خط شفر چه بود؟

به گزارش "ورزش سه"، سرمربی آلمانی استقلال در بازی دیروز هم مثل همه روزهای مسابقه نود دقیقه در جنب و جوش و بود و در اواسط نیمه دوم در لحظه ای اینطور به نظر آمد که او دچار اختلاف نظری جدی با دستیارش بیژن طاهری شده. حدود  دقیقه 60 و لحظه ای که طاهری لب خط بود تا بازیکنان تیمش را هدایت کند ناگهان شفر هم به کنار خط آمد و با فریادی طاهری را مورد خطاب قرار داد. این صحنه ای بود که البته از دید دوربین های تلویزیونی مخفی ماند اما یکی دو عکاس و چند خبرنگار شاهدش بودند و فوری به این نتیجه رسیدند که شفر مثل صحنه معروف بازی السد از دستیارش عصبانی است .


اما دلیل این اتفاق چیزی به جز درگیری با مربی تیم بود، برخلاف آنچه به نظر می رسید درگیری شفر با طاهری نبود بلکه سرمربی استقلال وقتی می دید خط جلوی تیم بدون سختگیری بازی می کند، سمت طاهری رفت و صدای بلند فریاد زد: «به آنها بگو چرا پرس نمی کنند؟ چرا دعوا نمی کنند؟ چرا برای گرفتن توپ از خط دفاع نمی جنگند؟ »


درست زمانی که شفر سر طاهری فریاد می زد تا او به بازیکنانش نکات فنی را گوشزد کند، این مهدی رحمتی بود که وارد ماجرا شد و از سرمربی تیمش خواست که آرامش خود را حفظ کند تا بازیکنان با استرس کمتر بتوانند دستورات او را در زمین ادامه بدهند که در نهایت بعد از چند دقیقه شفر با چهره ای آرام تر به کنار خط آمد و تا دقیقه 90 تیمش را هدایت کرد. شفر البته در طول بازی هم تغییرات خود را در بخش تهاجمی تیمش انجام داد تا نشان بدهد اصلا از نمایش خط حمله خود راضی نیست. به جز علی کریمی که به دلیل مصدومیت از زمین بازی تعویض شد، شفر در ادامه بازی با تعویض تبریزی و قائدی نشان داد که این سبک بازی را نمی پسندد؛ اینکه مهاجم ها در دفاع تیمی مشارکتی نداشته باشند.  


نکته جالب اینکه نکته ای که شفر را در طول بازی عصبانی کرده بود، دقیقا همان چیزی بود که در کنفرانس مطبوعاتی بعد از بازی با هم با آن اشاره کرد: وقتی شما در استقلال هستید همه تیم از نفر اول تا آخر باید برای برد بجنگیم نه اینکه یک نفر بایستد و شانس گلزنی را به حریف بدهد.


شفر اگرچه از روند تیمش در بازی با سپاهان راضی بود اما اعتقاد داشت بازیکنان باید 90 دقیقه برای گرفتن توپ بجنگند تا موقعیتی به حریف خود ندهند؛مثل همین صحنه که او مجبور است از طاهری به عنوان مترجم و البته مرد سوم استفاده کند تا نارضایتی شدیدش را غیرمستقیم به بازیکنان القا کند.
 

 

 

 

 

 

 


عکس: نعیم احمدی

 

 

دیدگاه‌ها