کد خبر : 1590897 | 22 بهمن 1397 ساعت 19:09 | 22.3K بازدید | 0 دیدگاه

عنوان برترین وزنه بردار سال در اختیار غول گرجستانی

بازهم سهراب زیر سایه تالاخادزه ماند

ملی پوش دسته فوق سنگین گرجستان برای دومین سال متوالی به عنوان برترین وزنه بردار سال انتخاب شد.

بازهم سهراب زیر سایه تالاخادزه ماند

به گزارش "ورزش سه"، در حالی که از چندی پیش فدراسیون جهانی وزنه برداری به رسم هر سال از مخاطبان خود خواسته بود برترین وزنه بردار سال 2018 را طی یک نظرسنجی انتخاب کنند، امروز بالاخره نتایج این نظرسنجی اعلام شد.


در حالی که سهراب مرادی هم از ایران به واسطه قهرمانی در مسابقات جهانی و چند بار رکوردشکنی در طول سال 2018 یکی از کاندیدای اصلی قرار گرفتن در صدر بود، در نهایت بازهم این لاشا تالاخادزه از گرجستان بود که توانست عنوان برترین وزنه بردار سال را از آن خود کند.


این غول گرجستانی که مدال طلای مسابقات جهانی 2018 را در ترکمنستان گرفت و رکوردهای جدیدی را هم در دسته فوق سنگین ثبت کرد، در حدود 17800 رای از مجموع 30 هزار رای ثبت شده در وب سایت فدراسیون جهانی را به خود اختصاص داد.


بعد از او سهراب مرادی قرار گرفته که البته تعداد آرای او از سوی سایت فدراسیون جهانی اعلام نشده است. این برای دومین سال است که سهراب زیر سایه رکوردشکنی تالاخادزه می ماند؛ اگرچه در نظرسنجی امسال یک مشکل عمده هم باعث کاهش آرای وزنه بردار ایرانی شد.


فدراسیون جهانی در اقدامی عجیب دسترسی به سایت خود را برای ایرانی ها فیلتر کرد تا سهراب یک گام از حریفان عقب بیفتد. تلاش فدراسیون ایران هم برای حل این مشکل راه به جایی نبرد.


لیدیا والنتین از اسپانیا هم با کسب 13 هزار رای در بخش زنان توانست عنوان برترین وزنه بردار سال 2018 را از آن خود کند. بعد از او هم وزنه برداری از چین تایپه در رده دوم قرار گرفت.

 

دیدگاه‌ها