کد خبر : 1625682 | 01 مرداد 1398 ساعت 14:15 | 2.7K بازدید | 0 دیدگاه

سروش رفیعی باید حفظ می شد نه بشار

مایلی کهن: امیدوارم عادل با یک برنامه زیباتر برگردد

امروز خبر رسید که سرمربی سابق تیم ملی ایران قرار است هدایت تیم فوتبال ملوان انزلی را به عهده بگیرد اما او می گوید تا این لحظه هیچ صحبتی در این باره نشده است.

مایلی کهن: امیدوارم عادل با یک برنامه زیباتر برگردد

به گزارش" ورزش سه" خبر حضور محمد مایلی کهن به عنوان سرمربی ملوان انزلی می تواند یک خبر جذاب برای اهالی فوتبال باشد هرچند خود او این خبر را رد کرده و می گوید تا این لحظه هیچ صحبتی دراین رابطه با او نشده است. او که همواره نسبت به مسایل مربوط به ملوان و ورزشگاه انزلی دغدغه دارد گفت:« بگذارید حرفتان را اصلاح کنم. من دغدغه ام همه ایران است ، انزلی و گیلان محل تولد من است اما برایم فقط آنجا مهم نیست. من پریروز به ورزشگاه شهید عضدی رشت رفتم و از وضعیت ناخوشایند این ورزشگاه فیلم گرفتم. اما در کل دغدغه من اول ایران است و بعد گیلان.»


او در ادامه گفت:« من چند روز قبل مصاحبه ای از آقای سلطانی فر وزیر محترم ورزش خواندم که سالنی را در خرم آباد بعد از دوازده سال تکمیل کردند. من هم بالاخره مسئولیت هایی داشته و دستی هم بر آتش داشته ام. ساختن یک سالن دوازده سال طول کشیده و این جای انتقاد دارد اما چرا سکوهای ورزشگاه عضدی رشت و انزلی بعد از بیش از سه سال درست نشده است. الان در رشت به جای سکوها درخت در آمده است. از طرفی ما می توانیم ظرف پانزده روز ورزشگاه آزادی را برای فینال آسیا درست کنیم اما نمی توانیم در سه سال سکوهای یک ورزشگاه را ترمیم کنیم. شاید به این خاطر که همیشه باید یک اهرمی بالای سرما باشد تا کاری انجام بدهیم.»


مایلی کهن در ارتباط با این رویه که تا اهرمی نباشد کارها انجام نمی شود به ماجرای بدهی های پرسپولیس و استقلال و شکایت هایی که از آن ها می شود پرداخته و گفت:« مشکل این است که آقایانی به استقلال و پرسپولیس آمدند همه هم زحمت کشیدند ، کسی منکر این نیست اما همانطور که قبلا گفتم این آقایان کارمند هستند و دلیلی ندارد دلشان برای پول باشگاه بسوزد. الان هم با وجود آنکه دائم می گویند نداریم و باید هزینه ها را کاهش بدهیم اما ریخت و پاش ها تمام نمی شود. برای گفت و گو با یک مربی 4-5 نفر به خارج از کشور می روند و این خودش حداقل 40-50 میلیون هزینه است. اکثر آقایانی که آمده اند و هرسال هم پول خوبی به باشگاه آمده ، می گویند اسپانسر صد میلیارد پول داده اما آقایان می روند صد و بیست میلیارد هزینه می کنند. حتی امکان ندارد در یک سال دخل و خرج با هم مساوی شود و همیشه باشگاه بدهکار می شود.»


او ادامه داد:« شما ببینید چند بازیکن خارجی داشته ایم که بدون اینکه بازی کند هزاران دلار پول گرفته اند. ما با وجود تمام حرف ها پول داریم اما جایی که باید خرج کنیم نمی کنیم.»


فتاحی و بهاروند چه گناهی دارند؟


محمد مایلی کهن در ادامه به مسایلی چون ماجرای فینال جام حذفی و اتفاقات متعاقب آن اشاره کرده و گفت:« اتفاقات عجیب کم نمی افتد. درباره بازی داماش و پرسپولیس در فینال جام حذفی آمدند فتاحی و بهاروند را 5 سال تعلیق کردند اما واقعا این بنده خداها چه گناهی دارند. ضمن اینکه این موضوع وظیفه پلیس است اما به نظرمن حتی پلیس هم در این ماجرا مظلوم واقع شد. کنترل این جمعیت بدون اینکه کسی آسیب ببیند واقعا کار دشواری است که پلیس انجام داد. اما شما بیایید این را با ماجرای ورزشگاه هیسل* مقایسه کنید. در آن بازی فاجعه رخ داد اما بعد از آن سال ها تحقیق و مشورت انجام شد و اکنون آیا کسی یادش هست که در دهه های اخیر مشکلی در ورزشگاهی به وجود آمده است. تازه آن جا بعد از این فنس های ورزشگاه ها برداشته و فاصله تماشاگران و زمین به حداقل رسید.»


او افزود:«البته نباید مشکلات فوتبال ایران را از بقیه مسایل و مشکلات کلی جدا دانست. جا دارد یادی کنم از عادل فردوسی پور عزیز و امیدوارم هرچه زودتر با یک برنامه زیباتر برگردد. من عادل را خیلی دوست دارم. او زمانی که من سرمربی تیم امید شدم من را به برنامه نود دعوت کرد و به من که همزمان مربی سایپا و تیم امید بودم گفت: کجای دنیا یک مربی همزمان مربی تیم امید و یک تیم باشگاهی است. من هم در پاسخش گفتم : آقای فردوسی پور کجای دنیا یک شبه قیمت زمین سه برابر می شود و...گفت این ها چه ربطی به فوتبال دارد و من جواب دادم که این ها مثل زنجیر به هم متصل است.»


چرا سروش را کنار گذاشتند؟


مربی و کاپیتان سابق پرسپولیس همچنین درباره شرایط و اتفاقاتی که در این تیم رخ داده است گفت:« من درباره کنار گذاشتن سروش رفیعی حرف دارم. می گویند شایان مصدوم است و البته درباره کنار گذاشتن بازیکنان این حق باشگاه است اما شما بروید بازی های سروش رفیعی را در فصل قبل ببینید و تعداد بازی ها و کیفیت آن را با بشار رسن در فصل قبل مقایسه کنید. حالا اما سروش را کنار گذاشتند و رفتند بشار را با 250 هزار دلار آورده اند در حالی که از نظر من سروش رفیعی خیلی بهتر از بشار رسن است.»


او که خودش در زمان حضورش در تیم ملی رضاشاهرودی را در آستانه جام ملت ها کنار گذاشت و به جای او میناوند را در ترکیب بازی داد در این ارتباط گفت:« من رضا شاهرودی را به دلیل مسایل و مقررات اردو کنار گذاشتم چون او برخی مسایل را رعایت نکرده بود ضمن اینکه این کار را بعد از یکی دو تذکر انجام دادم و درنهایت تصمیم به خاطر نظم تیمی بود. اما همان موقع هم گفتم وقتی که شاهرودی را خط زدم انگار قلبم را از سینه در آوردم. من واقعا شاهرودی را دوست داشتم ، بسیار بازیکن خوبی بود و من عاشقش بودم.»

دیدگاه‌ها