کد خبر : 1531099 | 26 خرداد 1397 ساعت 22:06 | 21.5K بازدید | 0 دیدگاه

گروه C جام جهانی، جولانگاه تکنولوژی داوری!

دو بازی انجام شده از گروه سوم جام جهانی اتفاقات داوری جالبی در برداشته است.

گروه C جام جهانی، جولانگاه تکنولوژی داوری!

به گزارش "ورزش سه"، دیدارهای گروه C جام جهانی 2018 روسیه امروز برگزار می شود. ابتدا در بازی نخست، تیم ملی فرانسه به مصاف استرالیا رفت که این بازی با برتری دو بر یک خروس ها همراه شد. در دومین بازی هم تیم های پرو و دانمارک در شهر سارانسک در حال جدال با یکدیگر هستند.

 

یک نکته جالب که در هر دو بازی این گروه مشهود بوده است، استفاده از تکنولوژی های داوری در آنها بوده است. در حالی که 4 بازی ابتدایی جام جهانی هیچ مشکل بزرگی از نظر داوری نداشت، امروز اولین ویدئوچک تاریخ جام جهانی با اعلام خطای پنالتی برای فرانسه رقم خورد. آنتوان گریزمان در دقیقه 55 این بازی توسط بازیکن استرالیا در محوطه جریمه سرنگون شد اما کنها، داور اروگوئه ای مسابقه، این اتفاق را در ابتدا خطا تشخیص نداد. سپس از طریق اعلام داوران ویدئویی و بازبینی صحنه توسط خود داور، خطا به سود خروس ها اعلام شد؛ خطایی که با ضربه گریزمان به گل اول این تیم هم تبدیل شد. دومین گل فرانسوی ها در این بازی هم با تکنولوژی خط دروازه و استفاده از تراشه های داخل توپ پذیرفته شد. توپی که پوگبا زد، پس از برخورد به تیر افقی به زمین رسید و در فاصله کمی از خط دروازه فرود آمد و رقم زننده گل دوم و پایه گذار پیروزی فرانسه شد.

 

پس از این بازی، در دیدار تیم های پرو و دانمارک هم تکنولوژی ویدئوچک مورد استفاده داور قرار گرفت. گاساما، داور سنگالی در صحنه ای که بازیکن تیم ملی پرو در محوطه جریمه دانمارک متوقف شد، خطا تشخیص نداد و دستور به ادامه بازی داد. پس از چند ثانیه که از این اتفاق گذشت، داوران ویدئویی به او اشاره کردند که صحنه را دوباره از طریق مانیتور مخصوص چک کند. او یک بار دیگر صحنه را دید و این بار به سود پرو اعلام پنالتی کرد. این سومین تاثیر مستقیم تکنولوژی های مربوط به داوری در بازی های گروه C جام جهانی بود که البته سرنوشت ضربه پنالتیِ در این بازی با پنالتی فرانسه متفاوت بود و پرویی ها فرصت مناسب گلزنی را از دست دادند.

دیدگاه‌ها