کد خبر : 1335859 | 03 تیر 1395 ساعت 12:30 | 37.7K بازدید | 0 دیدگاه

رفراندم انگلیسی و احتمال انقلاب در لیگ برتر

122 بازیکن لیگ برتر در معرض حذف! (گزارش)

در صورتی که اکثریت بریتانیایی ها در رفراندوم امروز رای به خروج از اتحادیه اروپا دهند، بخش عمده بازیکنان اروپایی از شرکت در لیگ های انگلیس محروم خواهند شد.

122 بازیکن لیگ برتر در معرض حذف! (گزارش)

به گزارش "ورزش سه"، کارن برادی نماینده حزب محافظه کار و نایب رئیس باشگاه وستهام، اخراج ده ها ستاره به خارج از جهانی ترین و رسانه ای ترین لیگ دنیای فوتبال را به فاجعه تعبیر کرده است. هر چند یک کارشناس اقتصادی معتقد است که در صورت خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، قوانین فعلی فوتبال انگلیس نیز تغییر خواهند کرد.


در طول هفته های گذشته بین فوتبالی ها، دیوید بکام برای ماندن و سول کمپل(بازیکن اسبق آرسنال) برای خروج از اتحادیه موضع گیری کرده اند. در واقع اگر بریتانیا عضوی از اتحادیه نباشد، رژیم ترجیحی موجود برای بازیکنان اروپایی از بین خواهد رفت و با آنها همانند دیگر ملیت ها رفتار خواهد شد.

 

 

1112948

 

طبق قوانین فعلی، بازیکنی که رتبه تیم ملی کشورش در فیفا بالاتر از 50 باشد، امکان حضور در لیگ انگلیس را ندارد. حتی در صورت قرار گرفتن یک تیم ملی در بین 10 تیم برتر فیفا، بازیکن آن کشور می باید دست کم در 30 درصد بازی های یک سال گذشته تیمش حضور داشته باشد.

 

این نسبت، 45 درصد برای رتبه های بین 11 تا 30 و 75 درصد برای رتبه های بین 31 تا 50 است. در نتیجه بازیکنان کشورهایی چون بلغارستان(برباتف)، قبرس، استونی، فنلاند، لتونی، لوکزامبورگ، مالت و اسلوونی هیچ شانسی برای بازی در انگلیس نخواهند داشت.  

 

 

1097106

 

در عمل 122 بازیکن از 168 بازیکن شاغل در لیگ های انگلیس مشمول وضعیت جدید خواهند شد از جمله مارسیال بازیکن تیم ملی فرانسه که در منچستر یونایتد بازی می کند.


منبع: اکیپ

دیدگاه‌ها