کد خبر : 1579086 | 05 دی 1397 ساعت 16:44 | 37.4K بازدید | 0 دیدگاه

لیست تیم ملی؛ 48-52 به نفع لژیونرها!

تیم ملی ایران در حالی وارد جام ملت ها می شود که اکثریت بازیکنان این تیم را لژیونرها تشکیل داده اند.

لیست تیم ملی؛ 48-52 به نفع لژیونرها!

به گزارش "ورزش سه"، لیست نهایی تیم ملی ایران برای جام ملت های آسیا 2019 امارات اعلام شد که تقریبا مطابق با پیش بینی ها و گمانه زنی هایی بود که از روز گذشته آغاز شد؛ یعنی خط خوردن نام حسینی، خانزاده، کریمی و علیپور به همراه کنار رفتن سعید عزت اللهی، کاوه رضایی و علی قلی زاده به علت مصدومیت.

 

 

23 بازیکن از 16 تیم ایرانی و خارجی

 

فهرست نهایی تیم ملی ایران برای جام ملت ها متشکل از بازیکنان 16 تیم باشگاهی مختلف است. از ایران پرسپولیس، سپاهان، استقلال، ماشین سازی و تراکتورسازی و از تیم های خارجی ماریتیمو، الشحانیه، یوپن، ترابزون اسپور، اخمت گروژنی، الاهلی، الغرافه، آمیانف برایتون، ناتینگهام فارست و روبین کازان تیم هایی هستند که در تیم ملی ایران برای جام ملت ها نماینده خواهند داشت.

 

 

47 درصد از لیگ، 53 درصد لژیونر

 

حضور 11 بازیکن از لیگ ایران نشان می دهد کی روش برای مسابقات آسیایی نگاه ویژه ای به عملکرد  تیم های لیگ برتری داشته است. البته همچنان حضور لژیورها در تیم ملی پررنگ تر می باشد و شاید اگر مصدومیت علی قلی زاده، کاوه رضایی و سعید عزت اللهی نبود، سهیمه لژیونرها بیشتر هم می شد اما هم اکنون 47.8 درصد ملی پوشان از لیگ هستند و 52.2 درصد هم از تیم های خارجی. حضور 9 ستاره از لیگ های اروپایی هم نشان می دهد بازیکنان ایرانی در این سال ها حضور فعالی در قاره سبز داشته اند.

 

 

پرسپولیس، استقلال و تراکتور در صدر

 

سرخابی های پایتخت به همراه تراکتورسازی تبریز بیشترین تعداد نماینده را در تیم ملی خواهند داشت. از قرمزهای تهران علیرضا بیرانوند، احمد نوراللهی و مهدی ترابی در تیم ملی هستند. از آبی ها روزبه چشمی، پژمان منتظری و روزبه چشمی و از تراکتور سه کاپیتان تیم ملی یعنی شجاعی، دژاگه و حاج صفی. دو ملی پوشان دیگر تیم ملی که از لیگ داخلی نیز محمدحسین کنعانی زادگان و پیام نیازمند هستند که نیم فصل اول را در ماشین سازی و سپاهان سپری کردند.

 

1366777

 

رکورد ویژه تیم ترابزون اسپور ترکیه

 

تیم ترابزون اسپور ترکیه تنها تیم خارجی به شمار می رود که در جام ملت های آسیا در تیم ملی ایران 2 بازیکن خواهد داشت. سید مجید حسینی و وحید امیری مدافعان سابق سرخابی که در تابستان راهی این تیم شدند، در جام ملت های آسیا برای تیم ملی بازی می کنند و امیدوارند نماینده شایسته ای برای تیمشان باشند. اگر محمدرضا خانزاده از لیست نهایی خط نمی خورد، الاهلی هم با حضور ابراهیمی و خانزاده به رکورد تیم ترابزون می رسید.

 

 

مصدومیت ها قطر را رکورددار کردند

 

اکنون لیگ قطر با امید ابراهیمی، مهدی طارمی و رامین رضاییان در تیم ملی ایران رکوردزنی کرده است. اما اگر مصدومیت کاوه رضایی، قلی زاده و عزت اللهی نبود و این سه در لیست جای می گرفتند، در آن صورت لیگ انگلستان و بلژیک با حضور سه بازیکن ایرانی رکورد بیشترین تعداد ملی پوش ایرانی در جام ملت ها را به خود اختصاص می دادند.

 

 

لوشامیپونه؛ سورپرایز لیست ایران

 

کمتر پیش آمده بازیکنی از فوتبال ایران در لیگ فرانسه معروف به لوشامپیونه حضور داشته باشد اما این فصل سامان قدوس مهاجم دو ملیتی تیم ملی از آمیان به تیم کی روش اضافه شده و امیدوار است بتواند روند درخشانش در تیم باشگاهی را در تیم ملی هم نشان دهد.

 

 

خط دروازه؛ عابدزاده پرچمدار لژیونرها

 

همچون جام جهانی ایران در پست دروازه بانی نیز لژیونر خواهد داشت. پیش تر دانیل داوری و علیرضا حقیقی گلرهای لژیونر ایرانی بودند اما پس از افت این دو، امیر عابدزاده خود را در قامت تیم ملی نشان داد و حالا بار دیگر به لیست نهایی رسیده است. او در جام جهانی به طور کامل نیمکت نشین بیرانوند بود و باید دید آیادر جام ملت ها که ایران بیشتر بازی خواهد کرد، به میدان می رود یا خیر؟

 

 

خط دفاع؛ شاکله اصلی با خارج رفته ها

 

اگر قرار باشد تیم ملی با همان ترکیب جام جهانی به مصاف رقبا برود و از رامین رضاییان، مرتضی پور علی گنجی، سید مجید حسینی و احسان حاج صفی در خط دفاع بهره ببرد، شاکله  اصلی در اختیار بازیکنان لژیونر خواهد بود. البته احتمال دارد میلاد محمدی جای حاج صفی را بگیرد تا هر 4 بازیکن لژیونر باشند یا این که اوضاع تغییر کند و آن طرف وریا به جای رامین به میدان برود.

 

 

خط هافبک؛ بازی به سود داخلی

 

در لیست نهایی تیم ملی نام 7 هافبک دیده می شود که 5 تا در لیگ ایران حضور دارند و 2 تا در خارج از کشور. روزبه چشمی، امید ابراهیمی، احمد نوراللهی، اشکان دژاگه و مسعود شجاعی نمایندگان لیگ برتری هستند و وحید امیری و امید ابراهیمی نیز از تیم های خارجی به این جمع اضافه شده اند. البته شانس بازی امیری و ابراهیمی باتوجه به نمایش های خوب در جام جهانی و همچنین تیم های باشگاهی بسیار زیاد است.

 

 

خط حمله؛ یک پرسپولیسی در میان لژیونرها

 

تنها مهاجم لیگ برتری لیست تیم ملی مهدی ترابی است که نیم فصل اول را به عنوان بازیکن تیم پرسپولیس در سایپا سپری کرد. شاید اگر قلی زاده مصدوم نمی شد، کی روش ترابی را به خط هافبک می برد و اصلا تیم ملی بدون مهاجم لیگ برتری به جام ملت ها می رفت. طارمی، قدوس، جهانبخش، انصاری فرد و آزمون دیگر مهاجم تیم ملی هستند.

 

 

دیدگاه‌ها