کد خبر : 1625413 | 31 تیر 1398 ساعت 10:55 | 1.2K بازدید | 0 دیدگاه

استعفای ۳ رییس هیات استانی را پاره کردم

دبیر: نه مربی می‌شوم، نه اهل مسافرت هستم

علیرضا دبیر بعد از معارفه رسمی در فدراسیون کشتی گفت: فرقی که با رسول خادم دارم این است که وارد ریز کارها می‌شوم.

به گزارش "ورزش سه"، مراسم معارفه علیرضا دبیر خیلی متفاوت و شلوغ‌تر از روسای فدراسیون‌های دیگر بود. علاوه بر عباس جدیدی که یکی از کاندیدای انتخابات فدراسیون کشتی بود و نتوانست در مجمع حضور پیدا کند، خیلی دیگر از اهالی کشتی امروز در جلسه معارفه رییس جدید فدراسیون حاضر بودند.


از مربیان تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی گرفته تا کارمندان فدراسیون و حتی چند تن از روسای هیات های استانی که دبیر را برای شروع کارش در کشتی شارژ روحی کردند.


از وزارت ورزش نیز شروین اسبقیان و گل محمدی در مراسم معارفه رییس فدراسیون کشتی حاضر بودند.


بعد از برگزاری مراسم معارفه علیرضا دبیر به صحبت پرداخت و دقایقی درباره برنامه های خود برای اداره کشتی ایران توضیح داد. او در ابتدای صحبت های خود گفت: بعد از 15 سال برگشتم که این اتفاق خیلی بدی است. دیشب هم به عباس جدیدی گفتم به فدراسیون بیا تا بقیه هم بیایند. من آمدم که این چیزها نباشد؛ درب فدراسیون به روی همه باز است. امروز خواستم عباس جدیدی هم باشد تا قهرمانان را هم کنار هم داشته باشیم. زشت است که این قهرمانان نباشند. کسی پشت سر نفرات قبلی حرف بزند ناراحت می‌شوم؛ خوب یا بد، گذشته و از غیبت گذشته‌ها خوشحال نمی‌شوم.


شاید یکی از مهمترین بخش های اظهارات رییس جدید فدراسیون کشتی درباره کادرفنی تیم های ملی آزاد و فرنگی بود. دبیر در این باره عنوان کرد: محمد بنا و غلامرضا محمدی محکم به کارشان ادامه دهند چون بهتر از این افراد نداریم.


دبیر در ادامه صحبت های خود به مسئولان قبلی فدراسیون اشاره کرد و گفت: رسول خادم خیلی برای کشتی زحمت کشید و هیچ‌کس نمی‌تواند منکر شود. اگر 4 کشتی‌گیر بی‌نظیر در تاریخ کشتی باشند 2 نفر از آنها عباس جدیدی و رسول خادم هستند. با رسول سال‌ها در کشتی و شورا کار کرده‌ام و او و روحیاتش را می‌شناسم. برای رسول احترام قائلم. ابتدا گفتند نعمتی سیاسی است، اما او کشتی‌گیر بوده و با خیلی از بزرگان، کشتی گرفته است. به خود ما هم گفتند سیاسی؛ چه ایرادی دارد که ما وارد سیاست شدیم، رفتیم و کار یاد گرفتیم. از امثال نعمتی هم باید استفاده کرد.


وی در رابطه با اختلاف نظرهایی که در دوره قبلی بین فدراسیون و وزارت ورزش بود، اظهار داشت: واقعیت این است که این اختلاف نظرها را باید کنار گذاشت؛ اگر این اختلافات به وجود بیاید به کشتی ضربه می‌زند. اختلافاتی که در چند سال گذشته بین وزارت و فدراسیون بود را دیدیم. تعارف که نداریم بالاخره وقتی تیم می بازد وزیر باید برود پاسخگو باشد و او هم باید از فدراسیونش جواب هم بگیرد وگرنه وزارت و کمیته هزار و یک جور می‌توانند جلوی کار را بگیرند. از دوستان می خواهم ما را کمک کنند. همین که وزیر قول داد امروز به تمرین تیم های ملی بیاید نشان دهنده این است می خواهد به کشتی کمک کند. کشتی مثل فرفره هست؛ بال‌های متعددی دارد که یکی از این‌ها مربی هست، یکی کشتی‌گیر و یکی دیگر پرسنل؛ همه باید به هم کمک کنیم تا کشتی پیش برود.


دبیر همچنین اضافه کرد: فرقی که با رسول خادم دارم این است که وارد ریز کارها می‌شوم. دوستانی که با من صادقانه کار کنند در خدمتشان هستم. از غیبت کردن اصلا خوشم نمی‌آید و واقعا ناراحت می‌شوم. خواهش می کنم دوستان پشت دیگران پیش من حرف نزنند. دوره گذشته تمام شد و فقط باید کار کنیم. رسول خادم حتما زحمت زیادی کشید، اما انرژی او در ۲ یا ۳ جا صرف شد و قطعا اگر فقط در مدیریت یا حوزه فنی بود موفق‌تر می‌شد. او جزو ۴ قهرمان بزرگ ماست و افتخارات زیادی را برای ورزش کشور به ارمغان آورده است. چند سال در اردوهای تیم ملی و شورای شهر در خدمت او بودم و از او بخاطر زحماتش تشکر می‌کنم.


وی افزود: خیلی از دوستان ۱۴ یا ۱۵ سال در فدراسیون هستند و حالا افراد دیگری آمدند خب شما بروید یا اصلا بمانید. این "من" ها کار را خراب می‌کند. خیلی حرف‌ها زده شد که دبیر آمده کشتی بانوان را تعطیل کند یا این و آن را بردارد اما همه دوستان حتی در کشتی بانوان با قدرت کار کنند.


رییس جدید فدراسیون کشتی در پایان گفت: نه اهل مسافرت رفتن هستم و نه می‌خواهم مربی شوم. همه‌اش در فدراسیون هستم، آن‌قدر که از من خسته می‌شوید. بعد از انتخابم ۳ هیات کشتی به من استعفای کتبی دادند که به آن‌ها زنگ زدم، گفتم صدای پاره شدن استعفای‌تان را می‌شنوید؟ از آنها خواستم محکم به کارشان ادامه دهند. از همه دوستان و کسانی که امروز تشریف آوردند تشکر می‌کنم.

 

1420989

دیدگاه‌ها